Wat een heerlijk topic! Ben in de klaagstemming dus doe even lekker mee. "je zal al wel bijna moeten of niet?""pas over x weken??? SUCCES!" "weet je zeker dat er maar 1 in zit??" "jeetje wat ben jij dik!" "ben je nog niet bevallen?" Ja nee, ik ben met de brommer en heb de helm maar even onder m'n trui verstopt" "je zal het wel druk krijgen straks met twee van die kleintjes" ja en? "Wát, ben je nou alweer zwanger?"
ik kreeg heel vaak de vraag of het er echt maar eentje was, en dan zei ik altijd: "nee hoor, het zijn er 4! had ik dat nog niet verteld?"
Ik vind het ronduit aso als mensen zeggen dat ik "dik" ben... ik ben niet dik, ik ben zwanger!!! En ja, het is er maar 1 en ja dat weten we zeker! En nee, ik ga nog lang niet met verlof, en ja ik trek die warmte best wel.... Las op een ander forum een leuke ietwat scherpe reactie; "ik heb een goede reden voor mijn dikke buik, wat is die van jou??" Ik vind 'm goed....
Haha, ja die van 'wat ben jij DIK!' hoor ik ook regelmatig de laatste weken.. Ik zeg nu standaard: 'ik heb tenminste een excuus..' Wordt wisselend gewaardeerd hihi..
@ tupp jha die opmerking komt daarna altijd idd... maar als ze dan zeggen van oooh dat zijn zeker je hormonen... dan ben ik ook weer iemand die zeg waarom zuren jullie tog altijd is het niet over het weer dan is het wel over geld is het daar niet over dan loop je andermans leven wel te verzieken of te irriteren dus kappen of je krijg met me hormonen te maken.... en dan zijn ze stil..
haha moet echt lachen om de opmerkingen, al kan ik me wel voorstellen dat het niet leuk is om dit aan te horen. Hier valt het eigenlijk nog wel mee. Heb wel eens dat mensen aan mijn buik zitten maar dat zijn wel echt bekenden, anderen krijgen gewoon een mep. En ja vandaag in het winkelcentrum. IEDEREEN die langs liep keek naar mijn buik, alsof ze nog nooit een zwangere vrouw hadden gezien. Voelde me echt zo`n rariteit pff. Liefs
Oh, wat erg! Sommige opmerkingen zijn echt te rot! Moet er wel ontzettend om lachen, wat zijn mensen soms toch dom tegen zwangere vrouwen! Ben blij dat jullie kunnen mee-chagerijnen, dan ligt het iig niet aan mij Vanochtend de gekste gehoord op de chat... Kennelijk had ik een jongen geaccepteerd op hyves die ik niet kende (zit op grote dansschool, dacht dat hij daar van was). Hij vraagt naar de zwangerschap (er staat een hint in mijn profiel) en ik antwoord... heel gesprek. Vraagt hij me daarna uit!!! Ja hallo! Ik ben zwanger, DUS niet single of beschikbaar! Ach, het compliment is ook wel lief.
Ik word altijd scheit ziek van die oudere mensen die dan zeggen '' wat onzin allemaal, dat hoefde in onze tijd allemaal niet en wij hebben ook allemaal gezonde kinderen op de wereld gezet '' en dan doelen ze op bv dat roken slecht is of dat je geen rood vlees mag eten of dat je een zeiltje in je bed ligt etc etc ... En ow ja de vriendinnen van mijn oma zeggen ook wel eens '' joh maak je niet druk waar je bevalt, in Afrika poepen ze hun kindjes ook gewoon onder een boom eruit '' I dont care, ik wil gewoon in een ZH bevallen omdat bij mijn vorige zwangerschap ik ook zoveel bloed was verloren dat ik daarna nog drie zakken bloed nodig had om weer bij te komen, gek he dat ik dan liever in het ZH wil bevallen, en wij hebben hier de mogelijkheid om in het ZH te bevallen, ik loop toch ook niet tijdens de bevalling naar de boom aan de overkant om daar onder te gaan bevallen uit respect voor de mensen in Afrika ... En bij de vorige zwangerschap is mijn opa een maand voordat ik ging bevalling overleden dus ik stond daar hoog zwanger iedereen te condoleren, komt er iemand naar me toe '' Jeetje wat ben jij dik geworden, je moet echt niet meer zoveel snoepen hoor en veel meer gaan sporten '' en hij loopt zo verder ... Nee ik heb zo'n mooie ronde buik er aan gegeten, sure
ik heb nog geen 1x mee gemaakt dat iemand in de supermarkt zeg,'ga maar voor'....hoeft ook niet hoor,ben niet gehandicapt,maar het valt me wel op dat er weinig tot geen respect is voor zwangere vrouwen. was vrijdag in het ziekenhuis voor controle,en het was erg druk in de lift,is er een oude dame die eruit wilde,en gewoon compleet tegen me op stond te duwen,terwijl ze er via de andere kant makkelijk uit kon. ik stond al tegen de wand aan,en ze bleef maar duwen om er langs te kunnen,en niemand van de mensen die bij de deuren stonden,had ff het benul om uit te stappen,en mevouw eruit te laten. ik werdt echt pissig,en zei,'mevrouw,heeft u nu echt niet in de gaten dat ik mijn buik niet kan inhouden,en dat u er hier niet uit kunt"???? toen pas kwamen er mensen in actie,zodat ze er door kon,ik kon me geen kant op bewegen zeg,pfff,wat had ik het warm. tja,en het buiken voelen,de opmerkingen over de nekplooi meting,alle "goed"bedoelde adviezen,ik kots ze bijna uit hoor....
zo ken ik er ook 1 ja. een vriendin van ons die heeft vanaf week 15 op de bank gelegen(heeft geen werk),en deed ook echt toaal niks meer. soms koken,en verder zei ze dat ze echt niks kon,en ook niks wilde doen,want ze had nergens zin in. ze was niet ziek ofzo,had geen bi of andere kwaaltjes,ze wilde gewoon zwanger zijn,en rusten. nu maanden later,vindt ze het toch wel vreemd dat ze in de zwangerschap 30 kilo is aangekomen,en het er niet meer af krijgt...
Ow ja ik kreeg er laatst ook eentje toen we vertelde dat we zwanger zijn '' Ooow wat leuk en weet je al wat het word '' Ja hoor de wetenschap is al zover dat we tegenwoordig met 8 weken al weten wat het word .. ik zeg tegen die gene '' nou laten we eerst maar eens kijken of het hartje klopt '' die gene: '' waarom zou die niet kloppen je bent toch zwanger '' .. ik gaf maar geen reactie ... Hij zegt '' maar hoeveel procent kans heb je nou dat het weer een jongen word ? '' dus ik zeg '' 50% kans '' zegt tie zo dat is nog best wel veel eigenlijk ... ... uhm are you serious ... ik vroeg hem waar de camera's stonden maar die snapt hij ook niet ... zucht
Pfff, ik ben pas 11 weken, en nog niet veel mensen weten het. Dit weekend kwam er een vriendin logeren en die heb ik het verteld. We zijn zondag gaan zwemmen bij een recreatieplas, en tussen de middag gingen zij en mijn vriend wat te eten halen. Ze hadden alleen patat, snacks en ijsjes. Ik had gevraagd of ze voor mijeen ijsje mee wilden nemen, omdat ik vorige week een keer al mijn patat en een frikandel weer heb uitgespuugd na het eten. Begint zij ook meteen over: je moet niet alleen aan jezelf denken, ook an je kind, goed eten hoor! Ik had overigens zelf genoeg te eten van thuis meegenomen, dus kwam niet om van de honger.
ahhhhh hier nog 1 met veel irritaties! Al die goedbedoelde of eigenlijk soms slecht bedoelde opmerkingen! "Nou je groeit lekker he" "je bent veel dikker als bij de eerste" - bemoei je lekker met je eigen zaken daarbij ben ik tot nu toe minder aangekomen als bij de eerste, ze wil gewoon aangeven dat ik dik ben en zij lekker slank :x " niet met je benen over elkaar zitten" - waar bemoeien mensen zich mee! Als ik met mijn benen over elkaar wil zitten dan doe ik dat! " goh je bent nog zo actief " - uhhh ja hoezo niet ik ben niet invalide! " eet je niet te veel zout " - ook dit weer! Bemoei je lekker met je eigen zaken daarbij heb ik een te lage bloeddruk dus een beetje zout is alleen maar goed! "toen ik zwanger was ...... - ja hartstikke leuk allemaal maar elke zwangerschap is anders! Waarom kan niet iedereen gewoon z'n goedbedoelde adviezen voor zich houden!
Hahaha meiden, alles is zo herkenbaar! Heb ze ook allemaal gehoord. Mensen vinden het vooral leuk om te zeggen hoe dik/zwaar je wel niet bent ondanks dat ik nu nog niet de helft ben aangekomen als bij de eerste Dus ik: nou dat kan niet hoor want ik ben nu nog maar 12 kilo aangekomen en bij de eerste 30 kilo. De ander ow maar ja ik zie toch dat je dikkere benen enz hebt De zwangerschap is voor een ander blijkbaar een vrijbrief om zulke opmerkingen te maken en ze vinden het maar wat leuk dat je niet slank bent......pff zou gewoon denken dat ze anders jaloers zijn ofzo anders vind je het niet helemaal geweldig als iemand aankomt
Tot nu toe alleen irritatie van familie gehad. Nog niet de behoefte gehad om het de hele wereld te vertellen, maar: - Je moet nu voor 2 eten! > Uhm, dacht het niet!! (eet wel iets meer, maar hoef echt niet 2x op te scheppen!) Maar het kan ook andersom: - Je eet te veel als je broeken nu al niet meer passen! > Nou verdorie, ik zit al op 11 weken hoor! Mag ik dan eindelijk mn knoop eens los doen 's avonds? Voel me opgeblazen en kan niet goed naar het toilet. Is het dan vreemd dat mn buik wat dikker is? - Nee, geef hier, jij mag niet tillen!!! > Waarom niet?? Niks mis met mn armen hoor! (zolang ik niks in mn buik voel trekken, blijf ik gewoon dingen tillen) - Je mag niet meer op hoge hakken lopen!!! > ?????? Ow, en de leukste: - Was het wel gepland??? > Grrrr... Alsof je een kind kan plannen? Je weet toch niet precies wanneer het raak is? Maar ja, we zijn bewust gestopt met de pil. En dan te bedenken dat het eerste trimester nog niet eens voorbij is... Over een paar weekjes gaan we het ook aan de rest van de familie vertellen. Nu alleen nog maar de ouders en broers en zussen gehad. Pfffttt....
hahahah echt super herkenbaar!!! Maar de echte irritaties zijn bij mij de opmerkingen als wauw wat groeit je buikje ineens hard.... Of nou in dat truitje zie je het echt met de dag groter worden he? Pfff wat verwacht je dan? Iemand van bijna 6 maanden die nog niks heeft wat zichtbaar is?? Ik zeg dan ook vaak wacht maar tot je zelf een x zwanger bent dan zie je hoe snel het ineens kan gaan hahahaha dan zie je ze raar kijken
Oh ja, ook een goeie.... Als je iets wilt optillen en mensen gelijk zeggen dat moet je niet meer doen, dat doe ik wel.... Hoezo ik mankeer toch niks aan mijn handen??? het is amper zwaar.... hahaha
hm.. ik weet dat mensen het goed bedoelen, dus ik vind t allemaal wel OK. niet altijd even snugger (zeker wat ik hierboven allemaal lees ), soms erg naief, maar voor de rest zie ik het als liefbedoeld en laat ik t langs me heen gaan als ik een zeer domme vraag/opmerking krijg. alleen van mijn buik moeten ze afblijven!