irritatie-topic: ongepaste rotopmerkingen als je zwanger bent

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zilvervosje, 26 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma27

Emma27 Actief lid

11 aug 2009
    142
    0
    0
    Cuijk
    VROEGER... die is heel irritant inderdaad! 'Oude' mensen toch.. Altijd maar weer moeten verdedigen dat onderzoek door de jaren heen heeft bewezen dat het beter is van niet.

Het meest recente: Ik heb al vanaf vrijdag griep en knap maar heel langzaam op. Opmerking van iedereen: tsja de laatste loodjes zijn het zwaarste he... Hallooooo!! ik heb gewoon de griep, lag het maar aan de laatste loodjes!

Aangestaard worden als een buitenaards wezen. Een zwangere vrouw is blijkbaar een openbare attractie. Of ook zo erg: wildvreemde oudere dames die je schaapachtig aanstaren met en brede glimlach van wouw wat is het toch mooi om zwanger te zijn... zo'n raar gezicht om te zien..

Zijn het er geen twee? Nee.. nou ik ken iemand en daarbij zat de 2e 9 maanden achter de 1e verstopt, dat kwam als een verrassing .. ja natuurlijk geloof je het zelf?

Zo dikke heb je teveel gegeten ofzo? uhhm nee ik heb teveel bier gezopen!!

Zo kunnen we nog wel even doorgaan...

2. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    oh ja,en met het voetbal nu...
    bij elke wedstrijd die nederland meot voetballen krijg ik stevast te horen dat ik nu even niet mag bevallen,niet onder het voetbal..
    is goed joh,ik hou mijn hand er wel voor als ie eruit wil komen:D....

en over of het wel of niet gepland is..
    van de week was een intervieuw op de radio met nick(van nick en simon),en die wordt ook papa.
    vroeg de disjockey aan hem of het wel of niet gepland is:$:(.....
    nou ja zeg????

3. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mensen zijn tegenwoordig zo open over hun 'ongelukjes' die toch zeer welkom zijn, dat het wel lijkt of automatisch wordt aangenomen dat het bij iedereen per ongeluk is gebeurd, tsss.

Ik ben benieuwd naar de opmerkingen als straks meer mensen het weten, gelukkig zit ik goed in mijn vel dus kan ik wel wat aan, maar het enige wat je wil is toch gewoon dat iedereen even blij is als jijzelf en zich verder niet overal mee bemoeit ?!

4. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Mijn zus kan er wat van... Zij denkt namelijk dat zij het allemaal goed doet en haar opvoeding ook de enige is die goed is. Zwaar irritant.
    Voor ons is het de eerste, mijn zus heeft er al 2. Ze zegt steeds: "Wacht jij maar af" of: "Daar kom je wel achter als het zover is.."

Ook zeuren de mensen constant aan mijn kop over borstvoeding, daar word ik echt strontchaggo van! Nee, ik wil geen borstvoeding geven. Ja, ik weet dat dat het beste voor mijn kindje is, maar IK wil het gewoon niet. Punt.

Maar moet zeggen dat ik over het algemeen alleen maar leuke opmerkingen krijg. De vraag: "zijn het er echt geen 2?" krijg ik ook erg vaak, omdat ik al een behoorlijk buikje heb! Maar dat vind ik alleen maar leuk! :D

5. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Het constante ge-ja wacht maar tot jij zo ver bent.
    Bij elk gillend en huilend kind krijg ik die opmerking.

Van de week ook weer iemand die met haar huilende meisje in de super stond, ja jouw tijd komt nog wel, jij gaat dit ook mee maken.
    Mijn humeur was super dus antwoorde: ben je gek, ik was van plan mijn kind op te voeden :D
    Was ze boos!!!
    Maar voor ze er serieus op in kon gaan (heeft niets met opvoeding te maken, kinderen hebben nou eenmaal dat soort momenten etc. etc.) was ik al weg.

Kijk, ik WEET dat kids zullen dreinen en drammen, zeker met warm weer, maar kom op he, ik hoef dat niet om de dag te horen, het is er nog niet eens en als je van te voren een beetje na gedacht hebt weet je dat dat soort dingen gebeuren en erbij horen, snap niet waarom daar zo op gehamert hoeft te horen.

6. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    dat is toch gewoon aso?? dan heb ik wat dat betreft echt NIET te klagen hier in Griekenland, ondanks dat Athene meer dan 5 miljoen mensen telt en steeds 'agressiever' wordt...het is hier dan echt nog heel mild!! Er wordt meer voor me opgestaan dan niet en als het niet meteen gebeurt dan toch wel de eerstvolgende halte met een hoop "sorry, ik had het niet opgemerkt". Bij de supermarkt of bv de kaasboer en het postkantoor word ik gewoon voorgelaten (voel me dan dus ook opgelaten maar neem het er nog maar ff van :D:D:D)echt wat dat betreft word ik behoorlijk 'verwend'!!

Mannen hebben ook echt respect voor de zwangere vrouw en hebben ze het in de gaten, dan staan ze op, doen de deur voor je open en stoppen met de auto (wat ze hier aan de andere kant niet eens met groen licht gewoonlijk doen:()

7. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    een vriendin van me woont in turkye,en toen zij de laatste weekjes had,ben ik bij haar geweest tot aan de geboorte.
    als je ziet hoeveel respect daar is voor zwangere vrouwen,en dat terwijl het in dat land vaak voorkomt dat vrouwen er weinig respect krijgen.....

ben in februari een weekend in londen geweest,en had toen best al een buikje..
    bijna alles doe je daar met de ondergrondse metro,en al die keren is er maar 1x een jongen geweest die voor me opstond.
    en dan nog te bedenken dat er in die metro speciale zitplaatsen zijn voor minder validen,zwangere vrouwen,of mensen met kleine kinderen,staat ook een afbeelding boven die stoel.
    ik wil nou niet zeggen dat nu we zwanger zijn we overal misbruik van kunnen maken,ik wil hiermee aangeven dat er tegenwoordig nog maar weinig fatsoen en respect is.....

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.119
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik word trouwens ook zo moe van al die goed bedoelde praatjes. Ik kan gewoon nergens meer heen zonder aangesproken te worden door vage bekenden. Vast lief bedoeld (haast haast) en wordt gewoon drie keer aangesproken! Ik snap dat die mensen ook niet aan mijn neus kunnen zien dat ik haast heb en dat het niet uitkomt. Het irriteert me ook niet echt, maar het is soms gewoon onhandig. En ik vind het ook wel weer lief dat mensen belangstelling tonen, dus ik wil het ook niet gelijk afkappen.

Nou ja, ik geniet gewoon van de leuke dingen en de andere dingen neem ik erbij!

9. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    met wat klingel zegt ben ik het helemaal mee eens.
    maak mij er niet druk om, ene oor in en het andere oor uit...

10. Daphne1002

Daphne1002 Bekend lid

17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Ik krijg juist veel positieve reacties over mijn buik! :D En als ik vertel over hoe fit ik me nog voel en hoe ontzettend leuk ik het vind, dan zijn mensen haast verbaasd.

Zaterdag zei nog iemand: jeetje als ik jou zo hoor, is het helemaal geen last, maar juist leuk om zwanger te zijn!

En dat vind ik erg leuk om te horen. Ik sta namelijk positief in het leven, al zeg ik het zelf, en dat valt anderen blijkbaar ook op.

Wat ik wel komisch, maar ook een beetje dommig vind zijn de mensen die nu plots vragen of ik ook misselijk ben. Ik zit al haast op 24 weken.. niet meer dus! Snap niet zo goed hoe ze bij het idee komen dat je de gehele zwangerschap misselijk moet zijn. Dat is slechts bij enkele dames het geval ;)

Verder hebben we nog niet veel ongevraagde adviezen gehad.. Heb op het werk 1 keer goed duidelijk gemaakt dat we doen wat wij willen (bijv. geslachtsbepaling) en dat iedereen wel een heel pleidooi kon houden over waarom we tot de bevalling moesten wachten, maar dat dat echt niets zou veranderen! En dat heeft geholpen ;)

11. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ja respect voor de zwangere vrouw is er in deze landen dus wel!!
    Ook hier in G'land wordt het zowat als iets heiligs gezien :D Mannen die zeggen dat ik het 'wonder' in m'n buik draag en dat 'wij als mannen' daar toch niet tegenop kunnen!!:p

Opstaan en plaatsmaken voor zwangeren is dus heel gewoon gelukkig en misbruik maken we niet maar GEBRUIK mag je best maken ;)

Verder heb ik ook niet een probleem met mensen die m'n buik willen aanraken...Persoonlijk vind ik het geen probleem, maar ik kan me wel voorstellen dat anderen dit hoogst irritant/ongemakkelijk/onbeschoft en ongepast vinden. Veel mensen vragen mij ook netjes: "Mag ik even je buik aanraken?" en als het goed voelt dat iemand dat doet, dan heb ik er geen probleem mee...

vandaag kreeg ik een mooie gemeende opmerking van een collega(vrouw): "je ziet er heel mooi uit, je bent echt mooie zwanger!" en ook dat is misschien weer typisch Grieks? ik weet 't niet maar men is hier ook niet zuinig met complimenten!!:D aan de andere kant zijn er wel veel die zich willen bemoeien met je, wat goed is en wat niet (ze weten het altijd beter haha!:p)

12. Oranje

Oranje Actief lid

27 mei 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een aantal reacties gelezen en zelf denk ik dat jullie het allemaal niet zo serieus moeten nemen. Nu heb ik het over de reacties van vreemden en familie. Mensen zijn namelijk erg nieuwsgierig en vooral wanneer ze een zwangere vrouw zien. Het is natuurlijk iets heel moois en vaak willen ze er iets over zeggen, maar weten ze niet wat ze moeten zeggen. Dan krijg je dus steeds dezelfde reacties als 'wel voor 2 eten he' enz.

Ik ben zelf pas 10 weken zwanger en je ziet nog geen buikje, dus zelf merk ik er nog niks. Het lijkt me natuurlijk wel vervelend als vreemden aan je buik zitten. Maar misschien is het ook positief dat mensen graag over je zwangerschap willen praten en je op die manier aandacht willen geven.

Ik kom er binnenkort vast zelf wel achter ;)

liefs

13. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Tijdens mijn vorige zw is er bijna nooit een vreemde op me afgestapt om een praatje te maken. Maar bekenden konden (en kunnen) er wel wat van. Hij is al vaak verteld, maar het gelul over vroeger, pfff. Ik moet bij m'n vader en zijn vriendin altijd zelf naar de keuken lopen om te kijken of ik de kaas wel mag. Kan prima lopen hoor, maar zij vinden het maar onzin en moeten er altijd diep bij zuchten.

En dan vrouwen die minstens 30 jaar geleden bevallen zijn: die willen altijd hun eigen bevallingsverhalen 'even' aan je kwijt. Pas 2 collega's die ik amper ken, ik was samen met een hoogzwangere collega (die 2 weten het nog niet van mij), we hebben daar een half uur vastgezeten! "Die van mij gingen heel makkelijk hoor, 3 uurtjes werk. De vlos was zo trots op mij" en "mijn moeder perste ons er tijdens het werk op het veld eruit" en "pijn voel ik niet, maar dat persen was wel een soort ongemakkelijk gevoel" (laatste 2 van indonesische vrouw).
    Dan denk ik: ja, en? dus? Daar gaat die van mij er niet makkelijker door uitkomen hoor.

Laatste dan: wij zijn niet arm en niet rijk. Mijn moeder is arm. Hangt ze weer aan de telefoon: "heb je nog rompertjes nodig? Ze zijn 1 euro per stuk bij de Hema, ik neem er wel een stapeltje voor je mee." Nee bedankt, ik heb er zat en ik wil ze graag zelf uitzoeken en soms wil ik gewoon geen rompertjes van 1 euro.

(Ik weet heel goed dat iedereen het goed bedoelt, wordt ook nooit boos of chagrijnig (of hormonaal ;)), maar soms is het gewoon fijn om even lekker te klagen!)

14. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier word ik dagelijk 'Bolle' genoemd.
    De eerste paar keer zei ik nog, 'Tis dat ik zwanger ben, anders had ik je gehoekt' :x

Maar 't zijn telkens anderen die het zeggen,
    dus nu hoor ik het niet eens meer, reageer er ook niet op.

15. misa

misa Niet meer actief

Ik probeer me zo min mogelijk druk te maken om opmerkingen. Al is dat wel lastig.

Hetgene wat ik erg irri vind is dat mensen (vooral 'vreemden') nu nog zeggen: ooh je ziet nog bijna niets...! Terwijl ik nooooit iets van een buikje heb gehad. Waarschijnlijk als ik niet zwanger was kreeg ik te horen dat ik dik was geworden..!

Aan de buik zitten is me wel eens overkomen, maar vind het eigenlijk nog niet zo erg. Denk dan wel altijd van: zou ik nooit zomaar doen.

Ach ja, mensen zeggen wel eens irri dingen. En ik merk dat ik wel aan de verwachtingen wil voldoen: werken, zwanger zijn, gezond zijn, niet klagen, huishouden. Want dat is wat er voor mijn gevoel veelal verwacht wordt: maar dan wel van mensen die wat verder weg staan. Nou, zo normaal vind ik het allemaal nog niet. Vind dit alles erg bijzonder, wil er van genieten en het juiste doen.

Nou dames: we laten ons niet gekmaken door alle gevoellozen, hartlozen, krengen, lullo's en lomperikken! ;)

16. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Tis alweer bijna een jaar geleden dat ik zwanger was, maar ik heb er ook nog wel een paar hoor.

Kwam na een lange dag weg weer thuis met mijn vriend. We hadden besloten om eens lekker ongezond te doen, en gingen bij de snackbar wat halen. Vriend reed, dus ik stap snel uit en ga binnen bestellen. Krijg ik een opmerking van een kerel die daar aan een dikke frikandel zit ' of ik het wel een beetje gezond houd' ???? Kan me niet meer herinneren hoe ik heb gereageerd, maar ik was echt witheet. Halve zool, waar bemoeit hij zich mee zeg! Deze valt toch wel echt onder de noemer ' rotopmerking' lijkt me.

Verder ook genoeg opmerkingen gehad, zoals de vraag of het er echt geen twee waren (notabene in het ziekenhuis door de receptioniste!!), eten voor twee etc. Maar kan me aan zulke opmerkingen niet storen hoor.

17. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

"Mag jij dat wel eten?"
    "Oeps, je hebt gelijk, nog puberaal meisje van 20 die hopelijk de komende 10 jaar nog geen kind krijgt, ik heb door mijn zw m'n verstand verloren. Fijn dat jij even bijhoudt wat ik allemaal wel en niet mag."

PS. heb ik niet echt gezegd hoor, dacht het alleen. Ik zei geloof ik alleen met een zeer verbaasde uitdrukking op mijn gezicht: "Eehh, ja". Note to self: mag wel iets grappiger worden.

18. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Kan heel goed dat je gelijk hebt! Denk ook dat veel opmerkingen niet fout bedoeld zijn...soms komt het er erg onhandig uit maar soms ook wel echt heel bot...als je hoort bv of het er geen 3 zijn, alleen maar omdat de ander grapig wil zijn...of dingen als: "Hoe weet je ZO zeker dat je pas 15 weken bent en je hebt al zo'n buik terwijl mijn nichtje met 15 weken nog echt niet een buik had..." dat soort opmerkingen en de ander blijft erop doorgaan...dan kan het erg irritant zijn. Zeker als het een vriendin is...:x

Maar idd het ene oor in en het andere uit is het beste. neemt niet weg dat sommigen in je omgeving echt onbeschoft kunnen zijn...vreemden of niet :(

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.119
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mensen denken ook vaak dat ze de eerste zijn die zo'n 'grappige' opmerking maken en dus vinden ze dat je het maar leuk moet vinden. Maar ja... aangezien ze nummer 28 zijn die week. ;)

20. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    mijn vriend is vrachtwagen monteur,en ik vertelde hem een hele tijd terug dat ik hier ergens een stukje las over een meisje,dat als ze een stapje achteruit zette,haar partner begon te piepen,net zoals een vrachtwagen die achteruit gaat:(..
    dit heeft mijn mannetje goed onthouden helaas,en sinds gister heb ik echt veel last van vocht vasthouden,dus meneer vondt het wel grappig om gisteravond,toen ik achteruit stapte voor de hond even heel luid en duidelijk,MIEP MIEP MIEP MIEP,te moeten roepen...hij lag helemaal in een deuk,en kreeg er ook nog even bij vermeld of ik een sticker op mijn kont wilde hebben,met erop 'pas op,zwenkt uit"...
    echt waar,die humor van mannen soms,niet te snappen....:D

Deel Deze Pagina