Ik ben op sinterklaas uitgerekend en krijg regelmatig de opmerking dat ze nu al medelijden hebben met het kind! 5 dec. is een rampendag om een kind te krijgen i.v.m. de feestdagen. 2 weken eerder of later was net zo erg omdat je dan nog altijd rond de feestdagen zit. 'Voor kinderen is het echt niet leuk om met een feestdag jarig te zijn' Nou sorry hoor! zal voortaam beter plannen Vind het zo raar dat mensen altijd wel iets op te merken hebben. Ook krijg ik steeds te horen of het geen tweeling is, als ik dan aangeef dat dit niet het geval is, dan geloven ze je gewoon niet, en wensen ze je veel succes met de volgende echo, want volgens hun kan mijn buik niet zo groot zijn rond deze tijd van maar 1 kind. Ik geloof dat ik toch echt wel weet hoeveel baby's er in die buik zitten!
hier denkt iedereen er zich mee te moeten bemoeien hoe wij het straks moeten gaan doen als de kleine er is. - oh je moet je hondjes wel overal bij gaan betrekken hoor (weet ik ook wel!!!!!!) - oh ik zie dat er een vuiltje op de grond ligt, dat kan echt niet als de kleine er is hoor(grrrrrr) -je moet de babykamer zo, zo en zo inrichten en ga zo nog maar ff door liefs simone
Lekker laten kletsen Moontjee... Mijn antwoord daarop was heel droog: we nemen de goede tips mee en de rest laten we gaan. Dan is het toch al vrij duidelijk dat je niet altijd zit te wachten op dit soort opmerkingen
Herkenbaar Ik ben 17 december uitgerekend (banner loopt dag achter) en krijg heel vaak de opmerking dat dit zielig is voor het kind.. Tja, zwanger worden gaat nu eenmaal niet vanzelf, zeker bij mij niet, dus ik heb niet de luxe het te kunnen 'plannen'. Alsof ik zelf niet al in de gaten heb dat december niet de meest luxe maand is om uitgerekend te zijn...
me vader met zn charmante opmerkingen; sooo jij ben dik geworden! ik zou ook maar niet te veel eten anders kunnen we je dalijk weg rollen ja ik ken nou niet echt iemand die dunner is geworden terwijl die zwanger was.. maar goed tis echt weer zo'n opmerking waarvan ik denk, dat kan je ook even anders zeggen. je buik is wel erg gegroeit klinkt al heel anders! groetjes
Hier ook zo'n irritante opmerking van schoonmoeder, ik heb overgewicht (en ja dat weet ik al jaren!) zegt ze je moet toch eens proberen om light produkten te gaan eten en drinken, ik zei ik ben zwanger en ga nu niet aan dieeten denken ik mag eindelijk eens normaal doen! Ik denk er natuurlijk wel om wat ik eet dat ik geen 30 kg aankom. Ik de hele tijd al trots dat ik na 27 weken nog maar 5 kg aan ben gekomen, en dan krijg je dat te horen vreselijk gewoon. En mensen zeggen allemaal weet je zeker dat er maar 1 kindje in zit je hebt zo'n grote buik! blablabla denk ik dan haha. Liefs
dat doe je heeeeeeel netjes vind ik!! Is mij niet gelukt maar ik krijg ook veel opmerkingen over m'n buik hoor!! Ik ben van nature nogal kein en tenger dus valt blijkbaar die buik ook extra op..terwijl, zo groot is íe niet!!Het is nooit goed moet je maar bedenken
Jaaaaaaa! natuuuuuurlijk!! dat hadden jullie toch zo kunnen plannen!!???:x Sommige mensen denken dat het allemaal maar zo gaat...de wereld is maakbaar toch??? ONZIN!!! Bij ons werd ook gezegd: in de zomer, zeker zo gepland he, heb je toch vrij?? jaa tuurlijk, we hebben er ruim 5 jaar over gedaan zwanger te raken en het kwam toch ineens zomaar dus echt gepland ja!inderdaad!!
Mijn man vorige week, onze kat maakte een raar geluid alsof hij aan het kokhalzen was. Tilt mijn man de kat op, zet hem bij mij op schoot en zegt: Zo, kotsers bij kotsers.... Het is dat die opmerking even tot mij door moest dringen (en toen had mijn man zichzelf al in veiligheid gebracht:x) Sindsdien is trouwens wel de misselijkheid over
Haha, mag ik hier wel een klein beetje om lachen lekker droog van je man. Hier eigenlijk weinig last gehad van rare opmerkingen. Wel goedbedoelde adviezen gehad waar ik van denk Maar ach, als dat het ergste is.
Net: Niet over zwangerschap maar over m'n dochter. Oud vrouwtje van hiertegenover: Voelt aan d'r voetjes.. "Ze heeft wel koude voetjes hoor" (Ehm ja mevrouw, het is 30 graden maar mijn kind zal het vast koud hebben) "Pas je wel op met dat armbandje! Ze kan er zomaar in stikken" (Stik er zelf in... grrrr)
Grappig, ik was gisteren uitgerekend maar helaas blijft onze kleine nog even zitten. Ik had zelf gehoopt dat de baby voor juli geboren zou worden, met het oog op vakanties en verjaardagsfeestjes en pas maakte iemand daar ook een opmerking over, dat dat niet goed gepland was. Hallo? Gepland? Zo werkt het niet hoor! En bovendien, je weet toch ook nooit vantevoren wanneer een kindje komt? Mijn vriendin was eind februari uitgerekend, een maand vol verjaardagen bij hun, maar die kleine kwam 10 januari, 7 wkn te vroeg, daar kun je toch niet op plannen? Je hebt er rare mensen bij zitten hoor!
ohhh dat tweelinggedoe is zooo herkenbaar...vanavond eer een collega...ikzelf vind dat ik een bescheiden buijkje heb, ik heb een echte punt buik en draag dus naar voor...van achter zie je zegmaar niet dat ik zwanger ben...MAAARGOED....hij dus: weetje zeker dat het geen 2ling is..? Ik:...uhhh wil jij minibaby's ofzo?....hoe denk je dat hier een halve meter baby in moet passen dan?....hij: uhh ohja" Ik zei jaaa asl ie er nu uit komt is het echt een mini baby, lijkt me niet gezond... Of dat mensen zeggen..."ben je zwanger?...nou meid veel sterkte met de bevalling poeh" ALSOF ik dan zeg...ohh shit die bevalling heh...tja laaat ik het dan maar terugdraaien ????
Ik heb echt geen last van al die zogenaamd goed bedoelde adviezen. Ik vind het juist wel leuk dat mensen (zij het soms op een bemoeierige manier) een beetje interesse tonen in mijn zwangerschap. Daar zit geen greintje slechtheid of ''laat ik de zwangere eens pesten'' in. Ik heb dus ook gewoon goede vriendinnen die zelden vragen naar mijn baby. Dat vind ik echt duizend keer erger!! Wel heb ik last van sommige opmerkingen die mijn schoonouders hebben geplaatst. Ze zijn heel lief hoor maar soms zeggen ze dingen die me echt kwetsen. Vriendlief en ik zijn niet getrouwd. Zijn ouders zijn erg gelovig en zeiden: als jullie een kind krijgen is het natuurlijk eigenlijk een bastaard of buitenechtelijk kind. Jullie zijn niet getrouwd. En dan doen ze net of ze iets zeggen dat feitelijk waar is (wat in principe natuurlijk zo is maar kom op he) maar ik weet gewoon dat ze het eigenlijk wel zo voelen, snappie?? Vriendlief en ik schelen 26 jaar en daar hebben we al het nodige over moeten aanhoren. Zegt die moeder: maar straks ben jij ouder en dan verlaat je hem en dan mag hij zijn kind nooit meer zien. Wat?? Alleen omdat ik een stuk jonger ben!?!? Slaaaaat dat op!! Van je familie moet je het hebben... Dus mensen kom maar op met jullie adviezen, ik weet dat jullie het echt niet gemeen bedoelen
Gisteren nog een vreemde opmerking gehad. Niet een iritante, maar gewoon een heeele domme.... Ik mag van mijn schoonmoeder geen sex meer hebben!!!! "Dat mag niet, want je bent zwanger".... Heb er maar niet op gereageerd, die opmerking was gewoon te onnozel. Oh en laatst vroeg ze of we het geslacht ook wilden vertellen aan hun, ik heb gezegd dat we het zelf niet eens wilden weten. "Oh nou, dan hoeven jullie ook geen 20 weken echo" .. huh?
Doordat deze 3e uk vrij snel in aantocht is na de 2e ik was na 4maanden alweer zwanger (ZEER WELKOM EN BEWUST), krijg ik continu te horen: "Wat snel!" Ik merk wel dat ik minder trots achter de buggy loop met mijn 2 andere meiden als bij hun zwangerschappen. Terwijl wij enorm trots & blij zijn met het 3e wonder dat wij mogen krijgen.
Komt me bekend voor. Ook ik ben minder trots (maar niet minder blij!) dan bij onze dochter. Puur door de reacties en blikken van anderen. Hoewel dat nu ik op het eind loop minder is. Dochter is ouder en mensen zijn aan het idee gewend of zo.
iedereen zit al vanaf 36 weken te zeiken, zelfs mijn moeder; ga nou eens bevallen mens!! ja hee duhh, come on zeg...
Dat we de box nog maar beter uit de kamer kunnen laten, ja stel het kan ook fout gaan met het kindje met de geboorte. GROM