ik kreeg gisteren deze nog te horen. "sterkte he" net of je een een of andere ernstige ziekte hebt. of deze ''neeej dat kan niet zijn het er echt geen 2? pfff lief bedoelt hoor maar soms ben ik echt een katje door de hormonen...
Ik heb even bijgelezen hier, poeh ik kook van sommige opmerkingen.. sommige kan ik ook wel waarderen, net als die MIEP MIEP MIEP MIEP van de vrachtwagenchauffeur en de kotsende kat, geweldig . Wij hebben drie katten en mensen gaan er gewoon standaard vanuit dat die beesten de deur uitgaan als de kleine er straks is. Want katten en een baby gaan niet samen. Ehh, hij blijft geen baby hoor! En toevallig hou ik van dat tuig. Ik erger me ook dood aan mensen die vragen hoe het gaat, het gaat echt super namelijk, ik heb mega veel geluk en nooit echt klachten tot nu toe. Dan gaat het ongeveer zo: Hij/zij: "Hoe gaat het?" Ik: "Ja super, en met jou?" Dan ontvang ik een rare blik, zo van, "je weet toch wel wat ik bedoel??" Of wanneer ik zeg dat het super gaat en ik geen klachten heb en dat ze dan zo afwachtend vragen "Ja?".. Tja wat moet ik dan zeggen . Ik verzin tegenwoordig maar iets om over te klagen. Ook de opmerking van een ***meid die tot voor kort in de vriendenkring van mijn man rondwaarde: "Ik hoop dat ze een miskraam krijgt, dat zou beter zijn voor iedereen". Dat heb ik niet van haar persoonlijk gehoord maar van een ander die daarbij was, anders denk ik niet dat ze nog recht uit haar ogen had kunnen kijken. Aanraken van mijn buik is ook echt not done, jakkes. Tot nu toe heeft (naast mijn man) alleen mijn moeder dat nog gedaan en zij mag het wel van me. Maar mijn schoonmoeder probeerde het laatst ook, toen draaide ik wel even een stukje weg. Mijn collega's vinden het ook super dat ik zwanger ben, haha. Ik ben al geclassificeerd als Bollie en Fat Bastard, en wanneer één van ons een paar dagen vrij is geweest word ik altijd even grondig geïnspecteert op extra massa. Van hen kan ik het wel hebben, het zijn nou eenmaal mannen .
Echt?! Bah, wat een kl*teopmerking! Als je zelf eenmaal weet hoe sterk dat verlangen naar een kindje is (en hoe ontzettend het is als het mis gaat) dan zeg je zoiets nooit meer... maakt niet uit wat je van de situatie vindt! Je zou het haar bijna zelf gunnen, ware het niet dat ik niemand zoveel verdriet gun! Werk jij ook in zo'n mannenwereld, trouwens? Heerlijk he? Ik zeg altijd maar tegen ze "jullie waren zo goed met je buik gebruiken om te imponeren... dat wilde ik ook wel proberen" (de bierbuiken en de grijze haren werken in mijn tak statusverhogend... don't ask). Mijn collegaatje is net bevallen en ze hebben haar stug "zwelgje" genoemd. Ik moest er wel om lachen, maar heb maar extra vaak gezegd dat ik haar heel mooi zwanger vond.
Oh ja... hahaha, voor het geval we denken dat wij de enige zijn die zo aangesproken worden. Mijn vriend heeft er ook last van. Hij is een beetje meegegroeid en krijgt nu zelf een buikje. Mijn vriendinnen vinden het het maar wat grappig om in het openbaar zijn buik aan te raken en te roepen "oh wat schattig.... hoe ver ben je?" (sorry, daar kan ik echt om in een deuk liggen)
bij ons was er ook iemand die er vanuit ging dat we dat kat weg zouden doen nu er een baby komt, nou die gaat echt niet weg! toen ik vertelde dat ik zwanger ben de opmerking gekregen van een collega, hoe krijg je dat nou voor mekaar?! t was echt lullig bedoeld
Als antwoord: Het is heel simpel... heeft je moeder nooit verteld van de bloemetjes en de bijtjes? Of... Er was eens een ooievaar...
ohw lekker zo'n irritatie topic!!! hier mijn irritaties: - denk je dat je de bevalling wel aankan, want je eerste bevalling ging natuurlijk heel makkelijk... (mijn eerste is met 31 weken en 5 dagen geboren). Dit terwijl bekend is dat extreem premature bevallingen niet perse makkelijker zijn, omdat je lichaam er nog lang niet klaar voor is! - weet je wel zeker dat er maar 1 inzit? (vind mezelf best mooi zwanger en was met mn eerste veel dikker) - jeetje nog maar 30 weken, en je bent al zo dik. Ik/mijn dochter/ mijn .... (vul maar in) was pas op het einde zo dik. mensen oordelen altijd zo lekker makkelijk.. GRRRRR
Over mannenwereld gesproken . Doordat ik en een collega allebei nu zwanger zijn (en een derde net bevallen is), moeten de mannen nu de onregelmatigheidsdiensten doen. Dat is natuurlijk hartstikke druk voor ze, al die extra diensten, maar ja, ik heb het ook niet expres zo gepland dat we met zijn drieën tegelijk zwanger zouden zijn. De meesten hoor ik er niet over klagen, die zijn erg begripvol en die zeggen: "tja, het is gewoon niet anders, zorgen jullie nu maar gewoon dat jullie een gezond kindje op de wereld zetten." Maar er zit er een bij die continu klaagt. Hij zei laatst: "En, wanneer begint jullie bevallingsvakantie?" :x Hij ziet onze zwangerschap als een grote feestperiode waarin wij minder mogen werken en bevallingsverlof is in zijn ogen 16 weken extra vakantie. Ook vindt hij dat we in die 16 weken heel veel tijd hebben om te kunnen studeren. Ik kan zijn kop er wel afrukken als hij dat soort dingen zegt en zou hem haast een baarmoeder toewensen, zodat ik hem wel eens anders zou kunnen horen piepen als hij een kind zou moeten dragen en grootbrengen.... :x:x:x
Mijn lieve lieve broer vroeg me voor 2 weken terug of ik niet 2 weken eerder kon bevallen.... Anders zou meneer een gedeelte van Lowlands moeten missen... Arme ziel... En al die mensen, en dat zijn er echt een hoop, bekenden en onbekenden die vragen hoe ver ik ben, gevolgd door de vraag of ik zeker weet dat het er geen twee zijn. Zo zijn er nog wel meer opmerkingen, maar die kan ik me nu niet zo snel meer herinneren...
Ben je er al klaar mee??? NEE ik ben er klaar voor! Alhoewel ik moet zeggen dat ik het op dit moment erg zwaar heb. zitten, lopen, liggen kan allemaal nog maar heel kort en zit aan huis gekluisterd, maar ik ga toch niet zeggen dat ik het zat ben tegen de buitenwereld... Ik heb er zelf voor gekozen om een kindje te krijgen.
vermoeiend hoor, sommige opmerkingen...... ik krijg het heen en weer van de opmerking dat het nu veeeeeels te warm is om hoogzwanger te zijn... euh..alsof ik dat van te voren kon plannen? En of ik het nu dan niet helemaal zat ben.... NEEEEEEEEE ik voel me goed en ondanks de hitte gaat het super!! Tuurlijk is het warm, maar voor een niet zwangere ook hoor! Grrrrrrr of nog eentje (weer over de warmte natuurlijk) Als het maar niet zo warm is tijdens de bevalling.... nou euh, tijdens de bevalling van ons zoontje in december (-7 graden) had ik het ook BLOODY HOT, dus heet zal ik het sowieso wel hebben.....
ik was vandaag bij mijn vader op zijn verjaardag en ik werd eerst door iedereen gefeliciteerd vanwege het in verwachting zijn en vervolgens feliciteren ze dan maar niet mijn vriend die gewoon naast me zit :x er was 1 kennis van vroeger die dezelfde humor als ik heeft en hij maakte toen hij naar huis ging de opmerking: Sterkte he?" ik wist dat hij het duidelijk als grappig bedoelde en kon het van hem wel hebben, maar later werd dit door anderen ook tegen mij gezegd. niet grappig bedoeld overigens, dat vond ik echt wat minder eh hallo, ik ben zwanger hoor, niet ongeneeslijk ziek!:x
Vertel ik gisteren aan mijn schoonmoeder dat ik een beginnende blaasontsteking heb, zegt ze "denk erom hé!!! Zwangerschap is geen ziekte!!" *GROM* nee, maar blaasonsteking wel hé?! En je kan je wel heel ziek voelen hë!?! Heb ik als reactie terug gekaats. Daar kan ik dus wel serieus slecht tegen hoor.. Zwanger of niet, als ik me ziek voel, voel ik me ziek en dan luister ik erna....
ooo zo herkenbaar allemaal. Je durft er al haast niets meer over te vertellen, want iedereen heeft er meteen een mening over. Ik ben morgen 16 weken zwanger, maar nog niets aangekomen...sterker nog, er is 2 kilo af. Heb gewoon niet zo'n honger en snoep dus niet en drink daarbij ongeveer 2 liter water waardoor alle afvalstoffen sneller afgevoerd worden. Hoorde ik gister weer iemand zeggen: maar je moet wel goed en gezond eten hoor, want anders is dat niet goed. En goed over de dag verspreiden. DUHHH wat denk je zelf!!! Ik heb nog nooit zoveel fruit en groente gegeten! Kindje groeit goed, en de verloskundige maakt zich er niet druk om, dus ik voorlopig ook nog maar niet. Die kilo's komen vanzelf! Lekker van je afbijten hoor! We zijn niet achterlijk!
Belachelijk wat mensen soms kunnen zeggen he! Ben bepaalde opmerkingen ook wel zat idd.... De buurvrouw die zowat elke keer als ik haar zie zegt van zo je wordt wel dik he...Zoveel ben ik nog niet aangekomen en vind zelf dat ik best een mooie buik heb! Op mn werk (mannenbedrijf...)hoef ik nog niet binnen te lopen sochtends of ik krijg wel een opmerking over mn buik...zo zijn het er geen 2? Aardige toeter he? Straks pas je niet meer achter je bureau. Stop nou is met eten joh. bla bla bla lekker origneel allemaal... Vreemde mensen op straat die allemaal over het warme weer beginnen....je zou maar zwanger zijn nu....tja.... Je sterkte wensen....vind ik echt nergens op slaan! Vragen naar je leeftijd....wat heeft dat er nou mee te maken? En de stomste vind ik nog dat iemand aan mij vroeg: heb je er al spijt van??? Grrrrrrrrr. Ben bang dat het de komende weken nog wel erger wordt met zulke opmerkingen... Probeer me er maar niks van aan te trekken!
Gisteren: Oei je bent er zeker wel klaar mee met dit warme weer? Ik ben er wel klaar mee ja, maar niet met het warme weer. Ik vind het zalig dit weer, staat ook helemaal los van de pijn van de zwangerschap in mijn ogen, baal alleen dat ik mijn huis niet een zonnige schoonmaakbeurt kan geven, en dat vinden ze dan raar, want hoogzwanger zijn met dit weer is toch heel erg? De afgelopen dagen dus alleen maar over het weer, het is toch zalig weer?
Wat ook heel fijn is om te hebben: Een schoonmoeder die elke keer als ze je ziet zegt: "je wordt wel dik heh, zou je niet eens wat meer gaan bewegen" GRRRRRR...... op zo'n moment kan ik haar wel wat aandoen.... gek heh dat ik wat dikker wordt met een kind in mijn buik...... En inderdaad mensen die je helemaal niet kent gaan vragen of je het niet warm hebt..... uhm jah!!!! maar niet zwangeren ook hoor!!! Pff moe word ik ervan maar goed.....