irritatie-topic: ongepaste rotopmerkingen als je zwanger bent

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zilvervosje, 26 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimtijn

kimtijn Actief lid

16 dec 2006
    310
    0
    0
    Brabant
    Met dat warme weer is het inderdaad de eerste vraag die iedereen stelt, "heb je het niet warm" of "hou je het nog vol"??
    Ik reageer nu standaard met, ja maar ik ben niet de enige die het warm heeft, ik denk iedereen wel.

Ik heb wel een zwangerschap met heel wat mankementen (vanaf de 6e week loop ik al bijna wekelijks bij de gynaecoloog, en als het één ophoudt dan begint het volgende) maar ik probeer toch zoveel mogelijk te genieten en ik ben niet iemand die het tegen jan en alleman verteld hoeveel pijn en dergelijke ik soms heb. Ik ga gewoon door voor zover dat kan, maar mijn schoonmoeder verteld dus wel tegen iedereen de ergste verhalen over mij (aan bekenden en onbekenden) en dan kom je mensen tegen die je dan extra aanspreken, nou ik heb geen zin om midden op straat mijn verhaal te vertellen aan iemand die ik misschien 2x per jaar zie dus ik zeg meestal dat het allemaal wel goed gaat en dan zie je ze kijken van "maar ik hoorde iets anders van je schoonmoeder".
    Mijn schoonmoeder daarentegen toont tegenover mij helemaal geen interesse, ja iedere keer als het weer slecht gaat dan staat ze voorop om te weten hoe slecht het gaat om zelf weer aandacht te krijgen op straat maar als we op een gewone controle gaan dan zal ze niets vragen. En het mooiste van alles is dat zij ook "alles" heeft meegemaakt en bij haar was het allemaal nog erger als bij mij. (ze zit ook bijna wekelijks bij de huisarts met (n)iets).

2. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Zo te zien is de laaste post al even geleden, maar aangezien ik me mateloos erger aan m'n schoonmoeder ga ik toch ff reageren...

Gisteren was ze hier en de volgende opmerkingen kwamen voor de zooooooooveelste keer voorbij. Ik zie haar ongeveer wekelijks en wekelijks hoor ik hetzelfde:

-Dat ik dik ben geworden. (uuuh, ik ben 29 weken en nog maar 5 kilo aangekomen en draag alles van voren)

- Goh meid wat zul jij het toch druk krijgen straks. (kindjes schelen straks bijna twee jaar, ja dussss, wat moet ik met zo'n opmerking?)

-Het feit dat ik maar 1 dag in de week werk staat haar ook al niet aan, terwijl ze zelf vroeger niet werkte toen haar kinderen klein waren en ze wil (gelukkig!!) niet oppassen.

- en natuurlijk stel ik me enorm aan wanneer ik bepaalde voedingsmiddelen weiger ivm listeria enzo.

En als ik dan al een keer de moed heb om een (licht) geirriteerde reactie te geven dan zegt ze dat ik vast last heb van de hormonen. GRRRRRRR :x

En weet je wat het ergste is, het houd niet op als je bevallen bent want dan weten dit soort mensen alles beter wat betreft opvoeding en verzorging enz enz enz

Zit vaak de hele zondag en maandag ook nog vol irritaties door dat rotmens.

Zo dat is er even uit! ;)

3. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    en ook nog opmerkingen of de papa er wel blij mee is....en of het gepland was...nee deze was niet gepland, maar meer dan welkom.. alsof ik mijn sexleven met een ander ga bespreken hej! en als ik zeg dat ik nu een meisje krijg...oh wat leuk ,, wat als et een jongen was was je dan net zo blij geweest: TUUUUUUUUUURLIJK!!! HALLOOOOOOOO

4. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Poeh, schoonmoeders zijn vaak niet de makkelijkste.
    Ik kwam vanmiddag mensen tegen die mij vroegen hoeveel ik in hemelsnaam ben aangekomen en dat ik maar blijf groeien. Ja bedankt, 10 kilo. Zoveel is dat niet!

Of mensen die vragen wanneer het nou eindelijk gaat komen. Zou ik zelf ook wel willen weten..

En waarom ik 3 dagen ga werken, dat is zo veel...

Goed, dat was even mijn frustratie, daar ben ik weer vanaf!

5. macaaney

macaaney Lid

6 feb 2010
    93
    0
    0
    NoordBrabant
    ik krijg zo vaak te horen dat ik meer moet eten, want ik zou niet dik genoeg zijn ...
    en of de papa nog wel bij mij is .. en waar ik dat nu aan moet wijten? omdat hij somalisch is of omdat we jong zijn (en dus blijkbaar automatisch niet gepland :S)?

6. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Pff mijn schoonmoeder zegt al vanaf het begin, noujah tis toch maar afwachten of alles wel goed gaat. Het kan altijd mis gaan.
    Pfff zoo irritant, ik weet dat dat kan, maar dat kan ook als het kind er is. Vind het vervelend, want ze laat helemaal niet blijken dat ze het leuk vind.

7. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik kreeg dus vanmiddag een kut opmerking, ik ben pas 17 weken zwanger en ipv dat ik aankom val ik af, en dat is heel mooi ben nu al 15kg kwijt, maar daardoor heb ik dus nog niet echt een zwangerschaps buikje, zegt er eentje '' Weet je wel zeker dat je niet schijn zwanger bent, dat had mijn hond ook wel eens '' :$

Heb alleen maar gezegd dat dat wijf niet spoorde en maar eens goed moest nadenken wat ze zei want dat vond ik echt niet normaal, het gebeurde trouwens in de wachtkamer bij de VK :( ..

8. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    :$Oh dat is wel een hele rare opmerking! Hoe verzint iemand het hè:( En idd dan ook in de wachtkamer van de VK.. hoe bizar.
    Ach gewoon laten waaien, sommige mensen zijn gewoon niet goed snik. Wees maar blij dat je zoveel bent afgevallen, des te minder hoef je straks mee te sjouwen. En die buik komt echt wel8)

9. glimworm

glimworm Niet meer actief

heerlijk al die schoonmoeders;) (ik ben blij dat ik daar geen last van heb)

en dat mensen ook echt hondsbrutaal zulke "dikke" opmerkingen kunnen maken, het zou nog niet eens in me opkomen :x

laatste tijd krijg ik steeds meer de vraag of we al weten wat het word; eh nee daar is het veels te vroeg voor
    dan komt er; wil je het wel weten dan?; eh ja
    en dan komt het!; (heel verontwaardigd) Ow en waarom dan?
    duh! dat is voor bepaalde zaken zoals kleertjes misschien wel eens handig he?

sjonge, sommige mensen?;)

velen kijken ook heel vreemd als ik zeg dat ik geen kwaaltjes heb, dan kijken ze me haast de grond in van ongeloof hoe kan dat nou? je bent zwanger, je hoort kwaaltjes te hebben.

Ben ik soms niet zwanger genoeg ofzo?

10. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    dat van linda herken ik! ik krijg dan (nog) geen opmerkingen van vreemden omdat je het bij mij nog niet echt kan zien... maar wel van bekende!

-En dan idd...zeg je dat je dat niet mag eten ivm listeria..joh stel je niet aan...hoe deden ze dat vroeger dan?

-of constant..is ze nog misselijk...nee ze kan niet mee...ze is misselijk en moe...nee zet jij maar koffie..want ze is misselijk..en dat is dan een soort van grappig bedoelt...maar na 10 keer kan ik diegene wel vermoorden! ben al af en toe niet te genieten door de hormonen...

-of gewoonweg dat je je aanstelt met de kwaaltjes! vooral de mannen zeggen dat...dan word ik echt kwaad!

-moet van iedereen de katten weg doen...iig 1 kat...want babies kunnen stikken in kattenharen...katten gaan in wiegjes liggen enz enz.. en ik ga daar nog enorm van twijfelen ook! het is me eerste zwangerschap namelijk.. maar ben niet achterlijk! laat die katten echt niet in de kinderkamer! ze komen niet eens in onze eigen slaapkamer..

-Of van die goed bedoelde tips... hoe ik borstvoeding moet geven...hallo ben pas 7 en een halve week...
    Laat je kindje nadat het is geboren niet in jullie kamer slapen hoor..daar gaat die dan zo snel aan wennen..
    nou dat doe ik dus lekker wel!

maar god...wat een opmerkingen heb ik gelezen zeg! echt erg sommige mensen!! en dan die opmerking tegen chantal1984...echt erg zeg! je zou ze toch bijna een klap willen verkopen?
    En wat ik lees over vreemde die aan je buik gaan zitten bij sommige....nou als dat mij overkomt dan krijg die gene meteen een veeg uit de pan!

11. chantal1984

Nou ik laat het nu idd gaan maar heb daarnet toch wel ff in de auto zitten janken ondeweg naar huis, mijn mannetje was in staat om terug te gaan en dr idd een klap te verkopen maar ja wat bereik je daar mee :(

Heb serieus heel wat opmerkingen gehad maar dit was echt te erg gewoon ...

Ik zei het tegen mijn vk en die zei direct dat hun iig niet naar het pakketje van buiten kijken maar alleen kijken naar het wondertje aan de binnenkant, als dat allemaal goed is maakt het niet uit of je een buik hebt of niet, en idd ze zei dat ik al blij moet zijn met die 15 kilo die er vanaf is en dat ben ik ook maar als je dan zo'n opmerking krijgt dan voel je je weer zo min :(

12. Quiliana

Quiliana Actief lid

21 jul 2010
    210
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    hier nog geen rare opmerkingen gehad, wel irriteerde ik me aan het nichtje van mijn vriend, ze vroeg of wij al een naam hadden, dus ik zeg voor een jongen wel (die was er al voor de zwangerschap) en dat we er voor een meisje nog niet helemaal uit waren.... vroeg ze welke, dus ik zeg dat houden wij voor ons zelf, ging ze gewoon proberen om bij mijn vriend en bij zijn broertjes de naam los te peuteren!!! hallo!! iedereen beslist dat natuurlijk voor zichzelf maar ik hou dat staatsgeheim!

maar nu ben ik de laatste tijd al gauw geirriteerd

13. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Oho :$, die is echt te erg :$:x:x:x! Wat een k*topmerking, ik zou een mep gegeven hebben, of beter nog, een vernederende opmerking teruggemaakt hebben. Grrr, wat een nare :x

14. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is echt ongelooflijk hè, ik zit er nog steeds over na te denken.
    Geen idee hoe ik gereageerd zou hebben maar ik ben er gewoon naar van.:x En ik was er niet eens bij.

Gelukkig heeft chantal wel een mooie echo gehad en idd wat haar vk zegt, het gaat natuurlijk om het wondertje aan de binnenkant.:)

15. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

30 sep 2009
    705
    9
    18
    Hoi hoi,

héél herkenbaar jullie ervaringen!

Naast ongepaste opmerkingen word ik ook gek van al die goedbedoelde acties: sappakken of koffiekannen worden door mijn schoonmoeder gewoon uit mijn handen gerukt! Als ik op sta, staat ze ook gelijk op en vraagt kan ik iets voor je doen? Alle stoelen en dergelijke worden wel twee meter opzij geschoven als ik ergens langs loop... Hallo zeg! Ik heb zo'n hekel aan betutteling, en heb haar dat ook al een duidelijk gemaakt (op mijn niet al te subtiele manier;)) maar dat hoort ze niet eens.

Een vrienden van mij is ook zwanger. Iemand zei tegen haar; joh, jij bent zo aangekomen, ik denk dat je zwangerschapsvergiftiging hebt :(:(:( Onfatsoenlijk mens, dat die opmerking maakte! Mijn vriendin en ik hebben ons voorgenomen (allebei eerste kindje) nooit een andere zwangere met open mond aan te staren of haar te voorzien van 'goedbedoelde' opmerkingen!

16. chantal1984

Achteraf gezien had ik haar ook een klap op dr bek moeten geven of iig een kut opmerking moeten terug maken maar op het moment dat dat gezegd word zak je zo ver de grond in dat je gewoon stil word .. En geloof me ik heb altijd mijn bekkie bij mij maar vanmiddag stond ik perplex, als ik haar de volgende x weer zie dan maak ik gewoon ff een kut opmerking terug...

17. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    ik weet dat ze eigenlijk wel gelijk hebben en dat het supergoed bedoeld is, maar mn vriend en vrienden zitten continue dat ik meer moet eten, aangezien ik dik 10 kg kwijt ben en eigenlijk al uitgedroogt ben, maar het LUKT GEWOON NIET ben dr zelf al helemaal radeloos en moedeloos van maar ik krijg gewoon geen voeding binnen, en als ik het al binnenkrijg is het maar de vraag of het binnen blijft grrr

@ chantal, omg ik kan me niet eens voorstellen dat iemand dat over zn lippen verkrijgt en dan ook nog wel bij de vk :$ gestoord mens !

18. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Toen ik zwanger was van onze tweeling heb ik ook eens een enorme *** opmerking gekregen.

Wij zijn na 2 jaar zwanger geworden van onze tweeling dmv hormonen. Hier hebben we nooit een geheim van gemaakt en er waren wel aardig wat mensen die van de mmm wisten.

Maar goed ik kwam een jongen tegen en die vroeg of ik eindelijk zwanger was. Dus ik natuurlijk heel trots ja zeggen. Hij zei nou je hebt een beste toeter, dus ik ja we verwachten een tweeling. Kijkt hij me eens dom aan en zegt: Tjee daar zit je toch ook niet op te wachten zeg. Ben je er wel blij mee? Heb hem een vuile blik toe geworpen en heb me omgedraaid en ben weg gelopen. Wat een sukkel zeg!

19. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    wat kom dit bekend voor!

ik irriteer me aan :

doe rustig niet bukken (ik heb geen ziekte ofzo)
    of al ik aan tafel zit en me buik komt tegen de tafel aan : pas op staks word de baby platgedrukt.

Goh hoever ben je ? 35 weken pff dat je nog in de stad rond loopt ( hallo voel me nog goed hoor)

Wat een gigantische buik heb je ! en de ander zegt goh wat een bescheiden buikje pffff.......

20. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ík erger me aan mensen die KEIHARD door het winkelcentrum roepen dat ik zo ontzettend DIK ben geworden. Mja, ik ben idd de nodige kilo's aangekomen ja, maar ik ben ZWANGER, ik ben verdorie niet dik!!! Gék wordt ik ervan!

Plus dat iedereen standaard zo reageert; :$ als ik vertel dat ik 'pas' 27 weken ben, volgens de rest van de wereld sta ik op het punt van bevallen gezien de grootte van mijn buik..... zeg dan iets aardigs, maar neeeeeeeeeee, ik moet al 15 weken aanhoren; 'Jeetje, wat is jouw buik groot zeg' / 'Je moet al bijna he...???' / 'Weet je zeker dat het er geen twee zijn?'.

Sterker nog, ik durf me bijna niet meer buiten te vertonen, heb van de week huilend de vk opgebeld hierom (slaat nergens op, maar echt niemand zegt iets aardigs......:()

Deel Deze Pagina