Irritatie van buurvrouw omdat kids vroeg wakker zijn

Discussie in 'De lounge' gestart door muisje14, 31 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Als het verhaal nu eens andersom is. Ik ben degene die last heeft van mijn buren, wordt er dan ook tegen mij gezegd dat ik een zeikerd ben?

Ik had nl buren die heel erg luidruchtig zijn. In mijn ogen...
    Maar gewoon spelen op laminaat/tegels dat dreunt gewoon ontzettend door. Je hoort dan elke dreun, sprong. Laat staan als er een bak lego omgegooid wordt.

Praten hebben we geen last van ( op normaal volume), maar lopen/rennen/springen dat dreunt hier ook ontzettend door.

Wbt de app: mss durfde ze je het niet te zeggen.

2. rums

rums Niet meer actief

Volgensmij wil jou buurvrouw gewoon wat te zeuren hebben.
    Je doet vast alles wat binnen je macht ligt. En tjah het houdt op daar moet je buurvrouw mee leren leven. Als ik jouw was verder niet meer op ingaan en zo laten.
    Al kan ik me het goed voorstellen dat het je niet in de koude kleren gaat zitten.

3. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wat een zeurwijf zeg! jij moet dus rekening houden met haar slaap? komop zeg! je doet al alles wat je kunt.. in je eigen huis moet je kunnen leven hoor.. dan koopt ze maar oordoppen...

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Nee... Niet door de brievenbus... Een foto whatsappen :D

5. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ligt eraan hoe je het brengt denk ik, via whatsapp? en anders moet je niet in een etagewoning gaan wonen denk ik dan... daar heb je gewoon last van woongeluiden en vooral met kleine kinderen... doe je weinig aan denk ik... voorheen woonden wij in een rijtjeshuis en onze buren hadden 3 jonge kids die je goed kon horen hoor.. bij ons was het ook echt niet muisstil... maar geen haar op mijn hoofd dat ik zou gaan lopen klagen daar...

nu wonen we vrijstaand, maar heb gelukkig nooit geen zeikende buren gehad hiervoor... begrip voor elkaar... leven en laten leven...;)

6. tuc

tuc Niet meer actief

dat ligt eraan waarover jij klaagt over je buren. Als jij wakker wordt van het feit dat de kindjes hun mama roepen als ze wakker worden, ja dan ben jij de zeikerd:p
    Als jij klaagt over het feit dat jouw buren om 3 uur s nachts trance muziek draaien....nee dan ben jij geen zeikerd.

Zolang je buren hebt zul je in meer of mindere mate last van hen hebben...ik wordt er soms ook helemaal simpel van dat zodra ik bij de poort aan kom lopen de 3 chihuaua's (hoe schrijf je dat) meteen op tilt slaan en mijn zoon bijna uit zn kinderwagen springt, maar ja die beestjes hebben ook het recht om buiten in de tuin te lopen.

7. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik zou kijken wat je aan aankleding in de slaapkamers kan doen. Zit er bijv voldoende isolatie onder de vloer, hangen er gordijnen enz. Dat maakt ook veel uit voor het geluid. Ook of er behang aan de muur zit enz. Zij kan hetzelfde bekijken. Dit is de oplossing waar de rijdende rechter of burenruzie altijd mee aankomen. Misschien kan ze zelf in een kamer die grens aan de andere buren gaan slapen of idd oordopjes gebruiken. Ik zou gewoon openin het gesprek blijven staan. Oplossingen als wat een zeikwijf gooi gewoon oordoppjes door de brievenbus enz heb je niks aan want je moet het toch met haar doen.

En als je wil slapen is wakker worden door andermans kinderen echt irritant... Onze buren hebben sinds kort een trampoline en stonden ze daar om kwart voor 8 vanmorgen al op te springen en schreeuwen. Argg daar wordt ik ook knetter van. Ik heb mijn slaap gewoon nodig en haal mijn tax niet op die manier...

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Maar omdat je 2 jongens hebt ipv 1 moet zij daar maar rekening mee houden?

Hebben jouw kinderen er zelf geen last van dat ze 's morgens zo vroeg gewekt worden terwijl ze er niet aantoe zijn wakker te worden.

Ik denk dat je zelf ook je instelling een beetje moet veranderen. Zij geeft aan er wakker van te worden. Je kunt nog zo zachtjes doen maar wellicht horen zij het echt heel erg hard. Bij dat tv programma over burenruzies bleek ook dat de een denkt dat het wel mee valt terwijl bij metingen wel anders bleek. Probeer het ook van haar kant te bekijken en samen tot een oplossing te komen.

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Sorry, maar zei jij niet in een ander topic over geluidsoverlast dat TS dan de politie maar moest bellen omdat de buren herhaaldelijk geluidsoverlast gaven? Als de buurvrouw van TS last heeft van TS, moet ze dan niet de politie bellen in plaats van voor zeikmiep uitgemaakt worden? Meten met twee maten heet dat.

On topic: TS, de buurvrouw heeft dus echt last van je kinderen. Misschien moet je eens bij haar gaan luisteren om te kijken hoe gehorig het is, en proberen wat aan geluidsisolatie in je huis te doen? Je kunt het niet geluidsdicht maken, en zult dat ook echt wel duidelijk moeten maken aan je buurvrouw. Maar als zij er zo'n last van heeft is het misschien wel goed om er met elkaar over in gesprek te gaan, anders wordt het meteen zo voer voor een RTL4 programma :D

10. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Dan doet ze maar oordoppen in, serieus ik vind het echt gezeik van de buurvrouw. In een huis wordt geleefd en ja kids zijn vaak vroeg wakker. Hier hetzelfde hoor, kids vroeg wakker maar die van de buren ook gelukkig :):) Als je gewoon 'normaal' doet, dus niet stampen, schreeuwen etc. dan is er toch niets aan de hand? Het is inderdaad niet realistisch van haar om te denken dat je hier iets aan gaat doen. Weet zelf hoe dat is, al zeg ik 20x tegen mijn zoon dat 'ie moet blijven slapen dat gebeurt dat toch niet ;)

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Klinkt als een normaal schema.
    Hmmm... erg gehorig dus. Ik neem aan dat zij met haar hoofd precies tegen de muur slaapt waar jouw oudste ook slaapt?
    Dat vind ik al heel wat!
    Als zij er last van heeft, en jij al dingen doet om het te beperken, dan mag zij ook wel eens met ideeën komen.

Is kinderachtig, maar wel iets om achter de hand te houden, voor het geval dat ze blijft pushen op dit punt. Dan kun je aangeven, dat jullie hun ook regelmatig horen, maar dat dat nu eenmaal de situatie is qua gehorigheid van de huizen. Niks aan te doen.
    Lijkt me niet...
    Je kunt voorstellen dat ze haar slaapkamer dan maar moet isoleren. Daar lijkt het pijnpunt te zitten.

12. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Klopt idd, zij liggen met hun hoofd naar de muur van mijn zoontje. Het is wel gehorig, maar nou ook weer niet dat er maar een dunne muur tussen staat of zo. Maar ik denk doordat zij stil ligt te luisteren dat ze dan idd veel hoort. Maar dat heb ik ook bij hun. Als wij naar bed gaan en de oudste nog ff een kus geven dan denk ik soms huh wat hoor ik nu? Dan hoor he de buren samen ruzie maken, vooral zij. Dan is het bij ons ook stil. En dan hoor je dat nu eenmaal goed. Maar dat heeft iedereen denk ik wel.

13. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Nu stuurde ze straks weer een app dat ze het wel allemaal vervelend vond van de week en of dat we er over moesten praten. Nou zei ik, jij vind het irritant om te horen en ik kan niks veranderen hier omdat ik er al alles aan doe en heb ook gezegd dat ik het afgelopen dagen bekeken heb wat ik en en de kinderen precies doen.
    Ja zegt ze fijn dat je er op let want het was al een stuk stiller :( WTF :$ ik heb niks anders dan anders gedaan.

Nou echt heel vaag hoor, ja zegt ze het was echt stiller hoor. Heb wel ff gezegd dat ik dat dan wel erg apart vind omdat het zoals altijd is gegaan.

Maar ze wilde eigenlijk toch nog praten, ja kom morgen anders ff langs. Morgen kan ik niet gaf ik aan. Wanneer dan wel vroeg ze....... ik heb geantwoord dat ik niet zou weten waarom we hierover verder zouden praten, want ik weet hoe zij in elkaar steekt.
    Ze nodigd je bij haar thuis uit. Dus begeef je je op haar terrein zeg maar en dan kan zij ff lekker zeggen hoe het allemaal moet en heeft zij zeg maar de 'macht' erover. Snappen jullie wat ik bedoel. Dan kan ze mij ff lekker de grond instampen over hoe het allemaal moet ' s morgens. En daarom pas ik erover om nu bijnhaar ' op het matje' te komen want zo voelt dat voor mij wel. En vooral ook omdat ze nu zegt dat het echt stiller was. Nou prima dan toch

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    lekker laten gaar koken. ik ben elke dag half 7 wakker met minimaal een kind en vanaf 9 uur zitten ze in de tuin met mooi weer. gelukkig zijn ze meestal ook zelf vroeg wakker maar anders jammer voor ze. ik laat ze niet gillen etc maar gewoon lekker kind zijn vind ik prima. slapen doe je snachts en ga ze echt niet stil houden heel de ochtend omdat de buurvrouw wil slapen. hun hebben ook zo nu en dan een feestje en nee niet hard maar je hoort het wel als je wilt slapen. klaag daar toch ook niet over,

leven en laten leven. verhuizen ze maar naar een bejaarde flat. daar is het vast rustig.

een keer kwam de buurvrouw 3 uur in de nacht aan de deur of ik de kleine onderhand stil wilde houden en hem is uit zijn bedje wilde halen om te troosten. ze werd gek van dat gejank. heb er vriendelijk verzocht te vertrekken omdat ik anders wat ging aan doen. idioot. verdomme een kind wat 24/7 jankt van de pijn en waar ik dag en nacht mee in de weer ben en dan ff zon opmerking midden in de nacht. nee zit voor me lol op mongool. heerlijk dat gejank heel de dag, neerknuppelen maar ???

15. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik zou ze een voorraad oordopjes geven wat een zeikw.ijf zeg was een goeie voor mij geweest liet ik de kids express schreeuwen zo vroeg

16. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Schrik echt van sommige reacties. Gelukkig hebben wij wel een buurt waar schappelijk met elkaar gesproken wordt over leuke dingen, maar ook over niet leuke dingen

17. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Bij ons zijn de huizen ook ontzettend gehorig.
    Ik hoor zelfs de buurvrouw met haar vriend bezig als ik ´savonds op bed lig.
    Mijn kids hoort ze ook en ze vind het geen probleem. Wij proberen het ´smorgens zo rustig mogelijk te houden en de buren houden rekening met ons en gaan ´savonds niet meer klussen.
    Toen Fay net was geboren kwamen ze zelfs vragen of ze ´smiddags wel konden klussen want ze wilde Fay niet wakker maken.
    Leef geluiden hoor je altijd als je in een rijtjeshuis of flat woont. Als je daar niet tegen kan dan lekker vrijstaand gaan wonen.

Je zou eens bij de buurvrouw kunnen luisteren wat ze hoort van jou spelende kinderen. Dan kan je zelf afwegen of het "overlast" of gezeur is.

18. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik vind jou nu wel kortaf naar de buurvrouw toe, ze wil met je praten en nu houd jij de boot af. Nu wordt er geen oplossing gevonden voor het probleem en ben jij daar de oorzaak van. Als je het vervelend vind om op haar terrein te komen, waarom nodig je haar dan niet uit bij jouw thuis? Het lijkt me toch verstandig om even samen om tafel te gaan zitten en te bespreken wat jullie kunnen gaan doen. Misschien kunnen jullie beiden wat muren isoleren om wat geluid tegen te gaan. Of dat jullie iemand dat laten doen en de kosten delen. Je zou oordopjes kunnen adviseren of eventueel andere tips geven. Als je samen erover praat is er vaak wat meer begrip ook voor de ander. Tijdens een gesprek kun je ook aan geven dat jullie hun kinderen ook wel eens horen, ga niet klagen of terugkaatsen met dit soort dingen, maar geef gewoon aan dat de huizen erg gehorig zijn en dat de enige oplossing is om daar iets aan te doen. Jullie zijn beiden volwassen en als je dit zijn beloop laat gaan weet je zeker dat het eindigt in een burenruzie en dat is wel het laatste wat je wilt, want dan ga jij je overal aan ergeren en zij ook. Komt het woongenot niet ten goede en daar kun je als gezin echt aan onderdoor gaan. Ga dus voor woongenot en een goed gesprek met de buren om een oplossing te bedenken. En bedenk ook dat het best moeilijk is om over geluidsoverlast te beginnen tegen een ander. Iemand heeft er dan vaak wel degelijk last van en als jij ook aan geeft dat je hun ook hoort is de klacht dus wel gegrond. Ik zeg niet dat jij meer kunt doen dan je nu doet om je kinderen rustig te houden, maar je kunt wel oplossingen verzinnen om het probleem aan te pakken en het woongenot van jou en je buren te verbeteren. Daarbij is het ook zo dat wanneer je elkaar beter leert kennen je vaak wat meer begrip voor elkaar kunt opbrengen als er zich eens iets voor doet en ook durf je dan makkelijker naar de ander toe te stappen als er eens iets is.

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Geef aan dat als ze er last van hebt of oordoppen of isolatie met daarop gipsplaten anders dikke pech

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als ze een app stuurt vind je dat belachelijk. Maar als ze je uitnodigt voor een goed gesprek dan wil ze jou de grond instampen....:(

Deel Deze Pagina