Jullie kennen haar niet, maar ze is echt een zeiktrut. Niks is goed. Over iedereen zit ze te zeuren. Daarom weet ik nu al dat het geen zin heeft. Ze beweert ook gewoon dat ik er niet genoeg aan doe. Wat heeft praten dan voor een zin. Daar kom je niet uit. Want ik weet gewoon hoe ze is.
Wat een zeur, zou zelf ook zoiets hebben van nou hoeft het al niet meer om daar langs te gaan. Hier ook erg gehorig en weet dat een gezin een paar deuren verderop ook ruzie hebben met de bovenburen over haar kids die veel buiten spelen maar sorry hoor ik zou m'n kind echt niet binnen houden of op hun tenen laten lopen. Ze moeten de kans hebben om kind te zijn! Dan gaan ze maar in een bejaardentehuis of een vrijstaand huis zitten. Feit dat ze het je niet persoonlijk zegt maar erover begint via een appje zou ik er al meteen klaar mee zijn!
Het lijkt er niet op dat je er alles aan wil dien om een burenruzie te voorkomen.... -Jij hebt 1 zoon meer dus ja.... Dat is nu eenmaal meer herrie -weet je wat isoleren kost?! Ze koopt maar oordoppen.... -buurvrouw wil praten en jij wijst dit allemaal van de hand. Als jij niet bij haar in huis wil komen begrijp ik maar vraag haar dan bij jou. Praten lijkt me in deze helemaal geen overbodige luxe moet ik eerlijk zeggen. Je komt er deze berichten op mij niet over als de welwillende buurvrouw, een verhaal heeft twee kanten die van jou hebben we gehoord en door jouw reacties begin ik wel een klein beetje te twijfelen. En nogmaals, als ik in een gehorig huis zou wonen en elke dag wakker zou worden van de buurkinderen zou ik dat ook niet prettig vinden en hierover ook in gesprek willen. Jij bent aan het vroeg opstaan gewend maar elke dag zo vroeg wakker zijn terwijl het niet nodig is zorgt voor een hoop frustratie en moeheid. Jij kunt nog zo je best doen smorgens, daar twijfel ik niet aan maar zou het echt niet kunnen dat het gehoriger is dan je zelf denkt?
Ik zou toch gewoon met haar gaan praten....straks heb je helemaal oorlog om niks. Jij vind haar een zeiktrut, maar misschien valt het allemaal wel mee, aangezien ze ZELF nog op de situatie teruggekomen is en het uit wil praten. Ik snap jou, maar ik snap je buuf ook wel een beetje.... Dan kan je ook gelijk aangeven dat jij 's avonds laat ook nog hun herrie hoort, en kunnen jullie beide bekijken hoe de woonsituatie het prettigst blijft.
Dit. Juridisch gezien ben je niets verplicht naar haar als je geen geluid produceert wat als overlast aangemerkt kan worden. Je doet al je best om het zo rustig mogelijk te houden, dus van jouw kant kan er volgens mij weinig meer verwacht worden. Ik denk dat de buurvrouw er verstandig aan doet om te gaan slapen met oordopjes of te investeren in isolatie...
Ik heb eigenlijk nog wel een vraag. Stel nu dat het andersom zou zijn, je elke dag zo vroeg wakker zou worden door de buren terwijl je er zelf niet uit hoeft en je bijv. geen ochtendmens bent (dat extra uur slapen nodig hebt) en daardoor elke dag slaap te kort komt en rot wakker wordt, zou jij dat kunnen waarderen? Dan kan ze misschien zeuren maar het feit is dat ze vroeg wakker wordt en daar en oplossing voor gevonden moet worden toch? Jouw buurvrouw lijkt me helemaal niet een vrouw waar in een gesprek niks mee te beginnen valt, ze geeft het aan, komt er op terug en wil in gesprek. Ik zou me toch echt proberen me in haar situatie in te leven en gebruik te maken van hetvgesprek.
Dat laatste heb je hopelijk niet gezegd? Ik vind nu jouw reactie heel vreemd. Misschien wil ze gewoon de lucht klaren? En zoals ik al eerder zei, als jij alles al hebt gedaan wat jij kon bedenken en redelijk vond, misschien dat zij nog iets anders zou weten? Ze gaan heus niet zeggen dat je je kids moet verbieden überhaupt nog te praten. Jouw houding nu hierin is allesbehalve meedenkend. Dan is zij misschien een zeur, maar ze wil in elk geval wel samen tot een oplossing komen. Als jij je zo blijft opstellen, zou het me niks verbazen als het escaleert tot een burenruzie van het niveau Rijdende Rechter. Precies dat dus. Bij het eerste bericht, dacht ik dat jij juist wel heel erg begaan was, maar je slaat nu om als een blad aan een boom.
Niet verder gelezen als deze reactie en om eerlijk te zijn, ik vindt jou toon in deze bericht ook nergens op slaan. Je buurvrouw creëert een opening maar nee jij hebt gelijk dus blijft eigenwijs ik zou deze opening aanpakken al is het maar om het uit te praten!
Zij lijkt me een zeur, ik kan er trouwens niet echt over oordelen, want als ik eenmaal slaap dan slaap ik ook.. Maar volgens mij kun je ook niet zo tegen kritiek, ik zou wel het gesprek aangaan, misschien kom je niet tot een echte oplossing, maar krijg je meer begrip voor elkaar waardoor het toch beter voelt.. Gr. Carlien
Ik kan me het aan de ene kant wel voorstellen.. Ik zou er zelf ook gek van worden, vind persoonlijk 6 uur geen normale tijd voor een kind om op te staan. je mag daar als ouders best eisen.aan stellen. ( vanaf een bepaalde leeftijd dan... ) Niet iedereen wil dat en dat snap ik, maar in dit geval denk ik: kom je buurvrouw ook iets tegemoet. Hoe zou jij het vinden als je iedere ochten zo vroeg wakker zou worden door haar kinderen? Ons huis is ook heel gehorig, maar als ik last van de buren heb of andersom, dan kan ik dat gerust zeggen en dan wordt er rekening mee gehouden. Gelukkig ben ik dan niet ineens een zeiktrut.
Je kan je kinderen moeilijk tot acht uur vast binden omdat jij dat een geschikte tijd vind om wakker te worden. Als haar kinderen om zes uur wakker worden en niet meer slaap nodig hebben is dat toch haar keus dat zij dit tolereert? En sommige hebben nou eenmaal wat meer tijd nodig smorgens om naar school te komen... Denk serieus dat praten met de buurvrouw weinig uithaalt. De buurvrouw wil langer blijven slapen, kids zijn nou eenmaal vroeg op.. Weinig in te veranderen lijkt me en denk dat buurvrouw beter haar huis gewoon kan isoleren en zich focussen op zichzelf. Wij wonen ook heel gehorig hier, buurkinderen zijn ook smorgens rond zeven op zelfs in het weekend maar ik weet nou eenmaal dat je daar weinig aan kan veranderen.. Het zijn kinderen, laat ze lekker jong zijn!
Af en toe in het weekend slaap ik wel eens uit en dan hoor ik die kleine van ons met zn papa over het laminaat stampen. Tuurlijk hoor je dat en bij mij gebeurd dat echt niet, maar kinderen (lees ook man van 32 ) zijn ook kinderen en geen robots. Dus laat ik ze maar ff en daarna weer rustig spelen. Je kunt ook niet tegen je kind van 2 zeggen, niet 's ochtends een driftbui krijgen om 6 uur hoor, word onze buurvrouw wakker. Dat heb je gewoon niet in de hand. Ik denk dat jij je goed genoeg aanpast, en als ze wil praten weet ze je voordeur te vinden toch.. Probeer je er niet te veel van aan te trekken.
Wat een zeikerd. Ze mag mijn buren wel een tijdje hebben, dan stelt ze haar mening vast bij. Het lijkt me niet dat jij hier iets aan kunt veranderen. Als ze geen geluid wil, had ze in een vrijstaand huis moeten gaan wonen.
Lekker laten zeuren. Jij hebt toch ook niet geklaagd over hun volume? Mijn buurman had mijn vriend een hele tijd terug aangesproken dat hij er last van had dat mijn hond zo blafte in de ochtend (en dat deed ze al voordat mijn vriend introk bij mij). Maar meneer was dan toch al op om te gaan werken..... Dag erna hem aangesproken en gezegd; "ik klaag toch ook niet tegen jou dat je kinderen tot 23:00 rondstampen in huis en dat je geregeld feestjes hebt en troep maakt op onze plaats en er geschreeuwd wordt? Geen gezeur meer dus." Heb niks meer gehoord
Als je man om 6 uur op is ... en jouw wekker ook dan al staat ... Dan denk ik niet dat je iets eraan kan verhelpen dat de kinderen mee wakker zijn. Jammer voor haar, maar dat heb je nu éénmaal in rijwoningen. Ik zou eventueel kijken of de boel ergens (langs haar kant of jullie kant) beter te isoleren valt. Maar veel meer valt er toch echt niet aan te doen. Iets horen zal ze sowieso altijd doen, hoor. En anders zijn het binnenkort wel haar "schatten" die haar wakker maken.