Irritatie van buurvrouw omdat kids vroeg wakker zijn

Discussie in 'De lounge' gestart door muisje14, 31 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.321
    16.714
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind dat erg meevallen.
    Ik praat nu eenmaal niet mee met de TS want ik vind juist alle andere berichten over haar buurvrouw enorm bot en niet netjes.

2. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Dan is dat jouw manier van praten blijkbaar :) vond het gewoo nogal bot overkomen das alles.

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik weet niet of je buuf een zeikerd is maar ik zou er eerlijk gezegd ook niet blij van worden als ik iedere dag zo vroeg wakker werd van de buren. Sterker nog, ik was behoorlijk kapot en pissig toen wij 3 weken lang ons bed uit geblaft werden om 5.30/6.00 door de honden van de buren. Wees van de ene kant ook blij dat ze met je wilt praten, samen denken in oplossingen is toch voor iedereen fijner. Ook al is het bij haar thuis, maakt het uit. Ik zou graag een keer met de buren willen praten en bij hun thuis willen luisteren wat ze van ons horen. Helaas staan die er helemaal niet open voor maar wel lullige opmerkingen over de schutting gooien en op de muur bonken als onze kids even hun gekke moment met papa hebben om 18.30 uur 's avonds ;)
    Van de andere kant snap ik wel dat je kids ook nooit helemaal stil kan houden, het zijn gewoon kinderen. Hier krijgen de andere buren in juli hun eerste kindje en die gaan we ook zeker horen maar goed, ze zijn bij ons ook niet komen klagen. Leven en laten leven maar wel op een normale manier en vooral blijven praten met elkaar.

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Klopt, ik heb ook oordoppen en hoor mijn zoontje ook gewoon.
    Maar ik vind ook dat TS wel wat mag doen eigenlijk. Moet van twee kanten komen. Je kan elkaar ook tegemoed komen.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Mee eens...samen een oplossing zoeken

6. muisje14

muisje14 Niet meer actief

#106 muisje14, 3 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jun 2013
    Nou ff wat dingen rechtzetten
    Mijn man VERTREKT al om 6.00 uur dus een kind mee naar beneden nemen kan niet. Ja kan wel maar dat hebben we al eens gedaan en klimt hij op een kruk waar die niet meer af kan. Ja schiet lekker op als hij dan door het huis heen roept.

Ik kan niet al naar beneden want als de kids samen beneden zijn is er ruzie, maakt niet uit waarover, ik had die auto.....of nee daar zat ik....ook niet echt praktisch als ik dan nog naar boven moet. Daarbij denk ik dat er dan meer herrie is dan het praten wat er boven gebeurt.

Nu zegt mijn buurvrouw dus dat het al stiller is......vraag me af hoe dat kan want er is niks anders gebeurt dan anders. Maar goed het zal wel als zij het zegt.

7. muisje14

Ff uitleggen
    Mijn wekker staat om 6.00 uur. Ik sta rond 6.15 op. Opkleden, lenzen in, haren doen, make up, zachtjes rolluiken open maken. Soms zijn kids al wakker maar soms ook niet daarom vind ik het ook zo raar dat ze zegt dat het haar irtiteert want het is echt niet zo dat ze altijd om 6.00 uur wakker zijn. Vanmorgen pas om 6.45 uur. Dus ja al met al ben ik vaak een half uurtje bezig weet het niet precies heb ook de max tijd gezegd. Misschien is het maar 20 min.

8. muisje14

Misschien heb ik hier wat heftig gereageerd en dat t voor jullie overkomt, dat is net zoals whattsapp, alsof ik nergens aan mee wil werken. Maar ik moest ook ff mijn frustratie kwijt. Ik bedoel ik probeer s morgens super zachtjes te doen maar de kids hebben nu eenmaal een ritme om ergens tussen 6 en 7 uur wakker te worden. Tja als mijn buurvrouw van gewoon praten al wakker wordt......kijk als mijn kids nu gingen schreeuwen, roepen of wat dan ook ja dan heeft ze echt wel een punt. En ik snap echt wel dat t niet fijn is dat ze daar wakker van wordt, maar kom kids van 4,5 jaar en bijna 3 jaar die praten nu eenmaal als ze wakker zijn. Maar ik vind het nogal een verschil of het praten of schreeuwen is. En schreeuwen doen ze ECHT niet.

9. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Weet wat het is om in een gehorig huis te wonen en ik zou zeggen laat die buurvrouw lekker zeiken... Om 6:15 opstaa. Doordeweeks om je kind op tijd aangekleed te krijgen voor school is niet meer dan normaal! Trek je niks aan van wat anderen zeggen als jij voor je gevoel het al zo zachtjes mogelijk doet kan niemand dat verbeteren!

10. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ja sorry hoor maar dat zou helemaal mooi zijn. het is ons ritme dus je moet niet zeiken ;) Enig idee hoe frustrerend het is als je niet gewoon je eigen leven kan leiden door anderen? Dat je in gehorige huizen elkaar hoort dat is normaal, wij hebben dat ook maar het lijkt mij niet de bedoeling dat iemand anders zich compleet moet aan gaan passen omdat de één een bepaald ritme heeft.

Linda: ik snap je frustratie wel hoor ;) Wij hebben buren met honden en iedereen (tot 3 huizen verder) worden er gek van. Kregen wij een briefje in de bus dat hun honden reageren op onze kinderen (tuurlijk joh, om 3.30 in de nacht als iedereen ligt te slapen hier ;)) Het is gewoon onzin natuurlijk maar ik voelde me wel enorm opgelaten. Ook als de kids op 'normale' tijden wat geluid maakten. Daarom had ik het fijn gevonden als ze gewoon met ons zouden komen praten. Maar die mensen hebben nooit iets gezegd ( ook geen goeiedag ofzo ) en ook nooit iets over de kinderen gezegd en dan ineens zo'n briefje. Daarom nogmaals, ga even met haar praten en probeer een oplossing te vinden. En misschien ligt dan de oplossing inderdaad bij oordoppen o.i.d.

11. Verox

Verox Niet meer actief

Over het algemeen vind ik kindergeluiden gewoon bij dagelijkse geluiden horen. Als mensen last hebben van huilende kinderen, rammelende pannen, dichtslaande deuren of tikkende hakken op de vloer, dan denk ik al gauw dat je waarschijnlijk in een erg gehorig huis woont en dan is het je eigen taak om je huis beter te isoleren, in plaats van te zeuren over overlast.
    Dat is natuurlijk anders als je kinderen de hele dag lopen te schreeuwen of de tv hard aanstaat. Dat zijn dingen die je je kinderen gewoon kunt leren.
    Ik word ook regelmatig wakker van de huilende baby van de buren. Ik hoor hun voordeur ook dichtslaan als ze naar hun werk gaan, en de kinderen praten als ze wakker worden, maar dat noem ik echt geen overlast.
    Desondanks is het beste wat je kunt doen het gesprek aangaan. Misschien heeft de buurvrouw goede ideeën. Ze heeft immers zelf ook kinderen, en weet misschien wel hoe je dit handig voorkomt. Zij weet ook precies welk geluid hinderlijk is. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen! Succes!

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Heeft TS nu al met buurvrouw gesproken? Want met berichtjes via Whatsapp werkt niet. Dat is toch geen fatsoenlijke manier van communiceren?

Buurvrouw had TS uitgenodigd om bij haar thuis te praten. TS wilde niet, want dan was ze op 'haar territorium'. Iemand kwam met het idee om het dan bij TS thuis te doen... Leek mij een goede oplossing.

Deel Deze Pagina