Hoi Dames, Ik kan aardig koken alleen in taarten/caken bakken ben ik nog niet echt (lees: helemaal niet) een ster! Heb laatst een cake gebakken en die was erg droog Nu wil ik deze week een lekkere cake maken (het liefste niet uit pakje) Het mag een gewoon ouderwetse cake zijn maar ook een cake met vulling bijvoorbeeld aardbei, citroen of wat dan ook! Zolang het maar een lekkere sappige cake is . Dus nu ben ik razend benieuwd naar lekkere recepten want weet dat er zich hier een aantal goede baksters bevinden op ZP Wie is er zo lief om haar receptje met mij te delen
heey, ik had laastt een lekkere cake: 200g zelfrijzend bakmeel 200 g suiker 200 g boter 4 eieren mespuntje zout Sap van 2 citroenen Eerst boter en suiker, dan een voor 1 de eieren erdoor mixeren, dan het bakmeel erbij , 80 minuten op 160 graden in de oven. Laten afkoelen, dan storten en in de onderkant gaatjes prikken met een prikker en het citroensap (gemixt met wat poedersuiker) eroverheen sprenkelen. Het trekt dan in de cake ovordat hij afkoelt en geeft een sappig effec,t succes! Je kan eventueel citroenrasp door het beslag doen maar dat vind ik iets teveel van het goeie
Je kan ook zonder de citroen doen en er een 'marmercake' van maken. Als het beslag dan gemixt is splits je het in tweeën en bij het ene deel schep je 3 of 4 eetlepels cacaopoeder erdoor. Dan om en om een laag in het bakblik scheppen zodat je in het midden mooie chocolade krijgt Had ik zondag gemaakt was lekker!
Bananencake. Een normaal cake recept zoeken op internet of zoeken op bananen cake. Erg lekker en luchtig. Bij het cakebeslag op het laatst rijpe bananen prakken en bij het beslag mengen en eventueel gemalen hazelnootjes of walnootjes erbij...
De beste tip die er is om geen droge cake te krijgen is een schaaltje met water in de oven zetten tijdens het bakken van de cake...Hierdoor droogt je cake niet uit ...
Mijn tips: roomboter gebruiken en de oven vooral niet te heet zetten, liever wat langer bakken op langere temperatuur. Dit is mijn recept Cake (basisrecept) 200 gram bloem 200 gram boter 200 gram (witte basterd)suiker 1 zakje vanillesuiker beetje zout 4 eieren Boter, suiker, vanillesuiker en zout 10 minuten mixen tot een romig mengsel. Eieren 1 voor 1 toevoegen, de volgende pas toevoegen als de vorige helemaal in het mengsel is opgenomen. Daarna beetje voor beetje de bloem aan het mengsel toevoegen. In een ingevette bakvorm gieten en op 150 graden ongeveer 1 uur en een kwartier bakken.
Het is dan wel een kerst recept, maar als je het in een gewone cakevorm doet is het ook erg lekker. Ik heb deze cake meerdere keren gemaakt Zelf gooi ik er meestal nog een scheutje donkere rum door voor extra lekkere smaak. Kerstrecepten ~ De lekkerste kerstrecepten en kerstmenus voor u verzameld » Kersttulband Turkse yoghurtcake vind ik ook erg lekker. Een vriendin maakt die welleens. Helaas heb ik het recept niet. Maar als je ff googled vind je zat lekkere recepten.
Het beste wat je voor een lekkere cake kunt aanhouden, zijn dezelfde hoeveelheden boter, suiker en bloem. als je 200 gram aanhoudt, krijg je een normale hoeveelheid cakedeeg. Nog 4 eitjes, en eventueel een zakje vanillesuiker en een mespuntje zout. En bloem en eieren kun je beter en gedeeltes erbij doen. als de boter en de suiker de vorige hoeveelheid bloem en ei goed heeft heeft opgenomen. Bloem zeven geeft trouwens ook een luchtigere cake. Wat hier altijd een groot succes is, is een kleine chocoladereep in kleine stukjes hakken en die op het laatst erin spatelen. Succes, laat je weten hoe je cake is geworden?
Bedankt voor de tips en receptjes dames helemaal goed!! Ik ga de cake waarschijnlijk morgen maken !! Nogmaals bedankt voor de reacties
De lekkerste cake vind ik gewone cake Mijn recept: 200 gr zelfrijzend bakmeel 200 gr suiker 200 gr roomboter 4 eieren 1 zakje vanillesuiker 2 tl citroenrasp (bekertje van de supermarkt) Goed ingevette cakevorm (ik doe dat meestal gewoon met vloeibare boter) Eerst de boter (op kamertemperatuur!) in de mixer. Dan de suiker en vanillesuiker er geleidelijk bij. Daarna de citroenrasp. De eieren splits ik en doe er eerst het eigeel bij. Daarna schepje voor schepje het bakmeel. Dan geleidelijk het eiwit. En schepje voor schepje de rest van het bakmeel. Mixer niet te hard zetten, want dan wordt het te luchtig en kan de cake inzakken. Oven voorverwarmen op 180 graden, cake erin. Na een kwartier terugdraaien naar 150 graden. In totaal 40-45 minuten laten staan. Met een lange sateprikker testen of de cake gaar is (helemaal erin prikken en als de prikker er schoon uitkomt, is ie gaar). Zo niet, nog eventjes terug. Desnoods met de oven uit, als ie al bruin genoeg is.
De lekkerste cake... Klinkt misschien gek, maar dat vind ik de roomboter cake uit de supermarkt. Zelfgemaakte cake vind ik ook wel lekker, maar is altijd droger dan een supermarktcake. Heb nog nooit ergens een zelfgemaakte cake gehad die kon tippen aan de cake uit de supermarkt.
ik heb geen recept, maar op mij werk kijrgen we wel eens vrolijke noten cake van de warme bakker... en die is lekkkeeeeeeerrr!!! daar word ik serieus vrolijk van
Trouwens ik doe nooit iets invetten maar gewoon bakpapier in de vorm! tenminste is de gewone langwerpeige vorm dan he en de ronde wordt wat moeilijk hahahaha
kijk eens op de site van smulweb daar staan hele lekkere tussen onze favoriet is chocolade, appel, noten cake die is echt
Ik ben queen-cake Mijn schoonfamilie vraagt me bij elke verjaardag een cake/taart te maken, maakt niet uit wat voor 1 antilliaanse cake - 6 eieren - 500 gram bloem - 500 gram boter - 500 gram witte basterdsuiker - rum extract - amandel extract - vanille extract Eieren met de suiker luchtig kloppen, ik doe dit meestal 10 minuten. De extracten naar wens erdoorheen mixen. In een andere kom de boter smeuig mixen, beetje bij beetje de bloem erdoor. Dan het eieremengsel er beetje bij beetje doorheen mixen op de laagste stand. In een bakvorm gieten en in de oven laten garen op 180 graden, ongeveer een uur. Na 3 kwartier even checken hoe het ervoor staat. Kasutera (japanse cake) Dit is een cake waarbij je vooral veel geduld moet hebben en echt het recept moet volgen. Zo niet, dan krijg je een ongare laag in de cake en dat is zonde... 5 eieren, koud uit de koelkast 50 gram honing 75 gram melk 10 gram ovalette (te koop bij toko's van merk koepoe-koepoe) 55 gram bloem voor brood 90 gram bloem voor cake 50 gram gesmolten boter snufje zout 10 gram mirin (zoete rijstwijn, te koop bij toko's) over voorverwarmen op 180 graden. melk, honing en ovalette au bain marie mixen, tot het warm is maar niet kookt! Alle ingredienten mixen op de hoogste stand(dus ook de melk, honing en ovalette), behalve de boter en mirin. Net zo lang mixen tot je pieken kan maken in het beslag en het beslag dik en wit is. Op de laagste stand de boter en mirin er langzaam doorheen mixen. Het mengsel in een rechthoekige bakvorm gieten, oven terug op 160 graden en de cake afbakken in ongeveer een uur. De oven NIET openen in de eerste 50 minuten. Cake moet in het midden van de oven gebakken worden. Cake uit de oven halen, een anti-aanbak folie op de bovenkant leggen en de cake op zijn kop laten afkoelen voor 15 minuten (op een rekje laten afkoelen) Na ongeveer 15-20 minuten de cakevorm verwijderen en verder laten afkoelen, wederom op een rekje. De cake na een 15-20 inpakken in bijvoorbeeld folie en dan een nacht in de koeling leggen. De cake hoort luchtig en sponsig te zijn na het afkoelen. Het in de koeling leggen is belangrijk om een vochtige/sponsige cake te krijgen