werken en hond?

Discussie in 'De lounge' gestart door bar, 23 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    ik vroeg me af hoe jullie dat doen of gaan doen als je werkt en je hebt een hond.. niet dat ik zelf een hond heb maar misschien over een paar jaar ofzo..
    ben nieuwsgierig hoe jullie dat doen?

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb nu een pup van 7 maanden waarbij ik ook werk.
    Op het moment loopt mijn vriend in de ziektewet,maar anders doen we het zo...

Op maandag, dinsdag en vrijdag zit hij van 08.30 tot 16.00 uur alleen maar wordt dan 2x per dag uitgelaten door mijn schoonmoeder die hem dan ook regelmatig mee naar huis neemt.

op woensdag en donderdagochtend ben ik vrij, dus op woensdag zit hij zo ie zo niet alleen en donderdags van 12.45 tot 16.00

In het weekend is mijn vriend thuis.

xxx

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Het ligt er ook aan hoeveel je werkt.

Ik heb zelf jarenlang fulltime gewerkt met 2 honden, maar daar zou ik nu zelf nooit meer voor gekozen hebben (toen ik ze kreeg woonde ik nog samen met m'n ex, niet lang daarna woonde ik alleen). Die dieren hebben gewoon meer aandacht nodig dan alleen een paar uurtjes 's avonds. + niet te vergeten dat je ook nog wel eens een avond weg zult zijn etc.

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ja idd. dat is ook 1 van de redenen dat ik eerst geen hond wou. mijn vriend heeft een jaar lang gezeurd, en ik heb een jaar lang nee gezegt.. toen mijn schoonmoeder aanbood om hem dan 2x per dag uit te laten ben ik pas overstag gegaan,met het vooruitzicht dat ik volgend jaar hopelijk partime kan gaan werken

xxx

5. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    ja en als je parttime gaat werken, hoe ga je dat dan doen?

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dan wil ik twee dagen gaan werken,en dan wil mijn schoonmoeder hem ook uitlaten, die woont een straat verder op en heeft ook een hond,dus als ze met haar hond gaat wandelen is het een kleine moeite om onze hond ook mee te nemen.

xxx

7. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    wij hebben ook een hond. al bijna 2 jaar lang. we werken allebei en hebben een kind van 11 maanden. d ehond valt goed te combineren met de rest.
    we hebben ongeveer de volgende schema met de hond uitlaten als we werken en een schema als we niet werken.

dit is als we vrij zijn:
    07:30 brandon pap eten geven
    08:30 hond uitlaten me brandon eventueel in de kinderwagen(grote ronde)
    11:30 brandon brood geven en daarna naar bed brengen
    12:30 hond uitlaten (kleine ronde)
    15:00 brandon fruit geven
    16:30 hond uitlaten( kleine ronde)
    17:30 brandon warm eten geven
    19:00 brandon in bad doen flesje geven
    19:30 ligt meneer erin
    22:00-23:30 hond uitlaten ergens hier tussen(grote ronde)

werken:
    07:00 hond uitlaten(grote ronde)
    07:30 brandon pap eten geven
    08:15 weg naar gastouder
    18:30 hond uitlaten(grote ronde)
    19:00 brandon in bad doen en melk geven
    19:30 brandon op bed.
    22:00 hond uitlaten (grote ronde)

dus soms gaat ze 4 keer per dag en soms 3 keer per dag maar zeker 3 keer per dag gaat ze uit. honze hond is nu 3 jaar oud. ze houd het makkelijk vol.

8. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ik werk van 8.00 tot 16.00 uur en mijn mannetje van 0.300 tot 11.00 smorgens dus ze is maar een paar uurtjes alleen,en zometeen als de kleine er is ga ik van 11.00 tot 16.00 werken dan dan is er de hele dag iemand bij haar.

9. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Wij hebben ook een hond 4jaar nu.
    De opvoeding heeft mijn man gedaan (zat toen ook in de ziektewet).

Nu is hij gereintegreerd, en heeft hij wisselende diensten, ik heb vaste diensten.
    Gaat prima zo op zijn langst is ze 5 uurtjes alleen maar dat komt echt zelden voor (als dat het geval is komen mijn ouders haar halen om te wandelen, dus dan is ze nooit langer alleen dan 3/4 uurtjes).

groetjes

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Ik heb een jonge hond waar ik gelukkig nu alleen vrijdag lang bij weg hoef.

Zodra hij langer dan 6 uurtjes alleen moet, dan heb ik een uitlaatservice. Die laat de hond 2 uren achter elkaar uit. Echt heel erg fijn. En niet erg duur. 9 euro per keer.

Ik ben wel van mening dat als je beide fulltime werkt, dat het dan niet leuk is voor een hond.

Met een baby erbij moet ik even kijken hoe het gaat.

Mijn vriend laat hem altijd om 07.00 uur in de ochtend eerst uit ongeveer 10 minuten.
    Rond 11.00 uur ga ik een uur a anderhalf uur met hem lopen. Om 16.30 weer een 15 minuten. Dan gaat hij om 22.45 nog een keer 10 minuten.
    Hij kan verder de hele dag in de tuin spelen, en in en uit lopen.

11. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Mijn vriend en ik werken allebei full time, ik werk alleen onregelmatig. Mijn vriend komt altijd tussen de middag thuis eten en dan laat hij ook de hond uit.
    Als ik bijvoorbeeld een paar vroege diensten achter elkaar heb dan breng ik de hond naar mijn ouders (die hebben een kwekerij en de hond kan daar vrij los lopen).

Groetjes Senna

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Ja als je onregelmatige diensten hebt kun je wel beide fulltime werken.

13. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Wij hebben 2 honden en zij gaan 2 dagen per week naar de hondencreche. Ze vinden het er geweldig! De andere dagen is er altijd wel iemand thuis, omdat we beiden parttime werken. Ze zitten hooguit 1 dag in de week alleen, maar dat kunnen mijn honden goed aan. Maar meer dagen alleen zou ik ze niet aan willen doen...

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Waar is die creche?

15. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    De hondencreche maakt bij ons (omgeving Utrecht) onderdeel uit van het plaatselijk asiel. Naast asiel zijn ze dus ook hondenopvang. Ze kunnen er overdag blijven of als je op vakantie gaat langere tijd. Volgens mij zijn er meerdere hondencreches/opvang in Nederland. Ik hoor van steeds meer mensen dat zij hier gebruik van maken.

Wij brengen ze er 's ochtends naar toe, en halen ze 's avonds weer op. Net als bij een echte creche dus. ;)

16. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    ja dat is naturlijk ook een idee. maar dat kost ook wel weer wat denk ik...
    ik ga straks als de kleine er is part time werken. denk 3 dagen.. denken jullie dat dat te combineren is ( in de toekomst ;) )

17. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ik denk dat het te combineren is maar je moet er goed over nadenken en daarom heb je dit topic gestart maar nog weet je het niet?

Ik zou aan een hond beginnen als je er zeker weten achter staat! Als je er de tijd voor neemt/krijgt, ook een hond kost geld en als je een hond neemt vanaf pup kun je hem veel aanleren/aanpassen aan jou gezinssituatie.

Alleen jij en je partner kunnen beslissen of je een hond neemt in deze situatie en niet wij.

Heel veel succes met nadenken en beslissen.

18. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik werk {te} fulltime, en mijn vriend werkt ook fulltime...
    wij hebben een hond maar werken wel onregelmatig.
    Het komt voor dat de hond wel eens 3 dagen alleen is...
    maar zo komen er ook weken voor dat de hond bijna nooit alleen is!

Ik kan als enige tip geven;
    kijk naar het soort hond wat je wil!
    Informeer je eerst eens goed mbt het ras,
    wat eist het ras aan eten beweging ed...
    Elke hond heeft liefde nodig dat is duidelijk, maar de hoeveelheid
    beweging en voeding kan aanzienlijk verschillen!

Daarbij zou ik adviseren om eerst je kraamtijd ed af te wachten!
    Lat de pup dat ook beginnen in een reeële situatie!
    mijn hond zal er erg aan moeten wennen als het vrouwtje weer
    moet werken! want nu ben ik veel thuis! Maar laat hem soms
    bewust daagjes allee dan spreek ik natuurlijk niet over 9uur
    maar wel over 5/6 uur!
    Zo hebben we onze hond ook bench training gegeven!
    Dit is zijn veilig plaatje en is hier dan ook regelmatig te vinden
    als ie moe is... of gewoon rust wil hebben!

Maar nogmaals zoek een type hond die ook in je gezin past!
    Dan is het zeer zeker te combineren!

Meer info mag je me altijd vragen hoor!
    Je hebt me op msn!

19. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ik vind als je een hond heb, je erook voor moet zijn en niet meer als de helft van de tijd niet thuis zijn en je hond dus alleen zit, daar heb je geen hond voor.

ik werk maar 24 uur, waarvan om het weekend, en in de weekenden is me vriend thuis. Ook werk ik bijna alleen avonddiensten dus zijn me hondjes alleen in de middag alleen, dat is dus van half 3 tot half zes.

ik heb dus ook 2 hondjes, dat als we weg zijn, ze toch samen zijn en niet alleen.

20. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Heb je ervaring met honden? Weet je hoe je ze moet opvoeden en corrigeren?
    Ik vind het wel heeeeel belangrijk dat mensen weten waar ze aan beginnen, want honden zijn lang niet altijd even makkelijk en hebben veel aandacht en correctie nodig (niet te vergelijken met een konijn oid ;))
    + dat je financieel ook geen zorgen meer moet hebben, want een bezoekje aan de dierenarts kan hoog in de kosten lopen.

Denk dat je beter eerst je leven kunt aanpassen aan het kleintje dat jullie over enkele maandjes krijgen. Lijkt me niet dat ook nog eens een hond daar de komende tijd makkelijk bij past (als jullie dus verder nog geen ervaring met honden hebben)

Deel Deze Pagina