Irritatie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jipje, 16 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Mijn vriend kon het niet begrijpen dat het me allemaal teveel werd en dat ik bom vol hormonen zat.
    Meneer bleef mij pushen en wou niet luisteren. Resulteerde in een gebroken relatie waardoor ik z'n ware gezicht heb gezien en beviel me absoluut niet.
     
  2. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Goed dat je dat voor je zelf gekozen hebt en dat je er niet in bleef hangen.
     
  3. Claudia88

    Claudia88 Fanatiek lid

    7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Nou, ik ben nu zwanger van een meisje en zwaar geïrriteerd :roflmao:. Bij zoonlief geen last van gehad. :D
     
    Lafelife vindt dit leuk.
  4. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Herkenbaar! Ik heb twee dochters bij mijn ex.
    Ook ik schiet regelmatig uit m'n slof en merk ook dat ik slecht kan relativeren. Ik heb geen tips voor je, maar voor ze naar hun vader gaan praat ik altijd nog even met ze. Gelukkig kan ik goed overweg met mijn ex, dus ik breng hem wel eens op de hoogte dat het me even teveel was geworden. Het gaat allemaal over.
     
    jipje vindt dit leuk.
  5. Niny

    Niny Bekend lid

    21 jul 2009
    731
    94
    28
    Herkenbaar hoor. Ik moet er ook echt gewoon opletten en soms ja dan is het maar even een baaldag.

    Ik probeer dan soms even bewust iets met de kids samen te doen, of vraag aan man om even iets alleen te kunnen doen.
    Het hele samen zitten van half maart elke dag en nergens heen kunnen helpt weinig.
     
  6. jipje

    jipje Fanatiek lid

    9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Fijn dat je goed contact hebt met je ex, dat scheelt veel! Bij ons gaat het redelijk, we doen ons best maar echt praten over dat soort dingen zit er niet in...
     
  7. jipje

    jipje Fanatiek lid

    9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Misschien idd eens iets apart doen met de kinderen, is wel een goeie!
    En idd dat hele dagen thuis zitten is best veel haha.
     
  8. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    We hebben goed contact vanwege de kinderen en ik moet ook echt aangeven dat sommige dingen me echt teveel zijn. Daarnaast zit je continu bij elkaar. We hebben het zo geregeld dat we sommige dagen wisselen zodat ik soms even kan uitblazen. @jipje nog eventjes volhouden en dan is jullie zoontje er! Sterkte
     
    jipje vindt dit leuk.
  9. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    @jipje , al 40+? Ik zocht op oude berichten en kwam dit topic tegen. Hoe gaat het?
     
  10. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Ooo herkenbaar! Ik had dit bij mn 1e zwangerschap (meisje) totaal niet. Nu wel, weet nog niet wat het wordt. Vooral mn man doet veel verkeerd. Hij is een slons in opruimen. Doet dat rustig de volgende dag. Ik wil toch echt dat alles dezelfde dag wordt opgeruimd (lees: vaatwasser, folders, koffiekopjes, speelgoed en ga zo maar door...) Sinds corona werkt hij thuis waardoor hij dus de hele dag thuis is en dus niet opruimt. Aarrghh. Kan daar zo slecht tegen. En na 10 jaar samenwonen lief vragen kan ik dat nu dus echt. Heel veel irritatie en gemopper van mijn kant. En ook erg onzeker waardoor ik anderzijds aan mezelf twijfel en vind dat ik niet zo moet zeuren. Zucht... Nu op de helft nog 20 wk te gaan!!:|
     
  11. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Dat begrijp ik echt heel goed. Ook de onzekerheid dat hoort er toch ook bij. Je zit bomvol hormonen en dan gebeuren die dingen sneller. Je wilt ook niet weten wat jullie krijgen? Ik nu een jongen en heb meer last van m'n hormonen dan bij de zwangerschap van de meiden.
     
  12. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    nou door dit topic ben ik daar dus achter! Een jongen waarschijnlijk. Wij laten een taart maken door de bakker. Die weet het geslacht. Zondag gaan we de taart aansnijden en dan weten we het! Geen twijfel meer over mogelijk ;) heb jij er ook zo last van die irritaties? Wil het enerzijds bespreken met mijn man, anderzijds: hij doet het nu gewoon allemaal verkeerd in mijn ogen en heb geen zin in ruzie. En waarschijnlijk kom ik tijdens het gesprek dan weer in mijn irritatie dus dan zijn we straks alletwee boos... Ik laat het nu dus even rusten en wacht morgen af. En probeer vanaf nu weer mijn ogen te openen voor wat hij wél allemaal doet.
     
  13. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    En weet je het geslacht en had je gelijk? Ik ben heel snel geïrriteerd maar dit komt ook omdat hij me continue wil ontlasten. Als ik bijvoorbeeld iets in huis wil doen wil hij het overpakken. Met de afwas pakt dan mijn theedoek af, met schoonmaken vraagt hij of ik daarmee wil stoppen. Het is een lieverd maar ik begin me dan te ergeren. Wij praten wel veel en moeten ook vaak lachen. Hij heeft begrip voor soms huilbuien of boos of geïrriteerd reageren. Hij doet het in ieder geval niet terug, maar roept me terug door te zeggen dat ik onterecht bezig ben. Het hoort er allemaal bij!
     
  14. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Een meisje!!! Haha helemaal mis gedacht dus.

    O ja dat is teveel van het goede. Een theedoek kun je echt nog wel zelf vasthouden ;) Vooral het bespreken helpt. Bij ons gaat het weer beter. Mijn man liep even over in zn hoofd door zn werk en afronding van een opleiding. Daardoor laat hij thuis volledig de boel de boel. En loop ik me de hele dag daar weer aan te irriteren. Hij benoemde het zelf. Had geen weet dat hij zo druk was in zn hoofd. Dus begrijp het nu en heb gister heel vriendelijk gevraagd: kun je al je spullen na gebruik weer opruimen en er even weer beter opletten.... We zijn dus weer relax hier!
     
    Golden1213 vindt dit leuk.
  15. jipje

    jipje Fanatiek lid

    9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Ben ondertussen ingeleid.. Afgelopen donderdag bevallen van ons zoontje. Alles gaat goed, helemaal verliefd :)
     
  16. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Gefeliciteerd met jullie zoon! Is het meegevallen?
     
  17. jipje

    jipje Fanatiek lid

    9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Het duurde erg lang eer ik eens wat ontsluiting kreeg ondanks de weeën. Toen om een ruggenprik gevraagd (kon ze nog wel aan, maar wilde pijnloos bevallen haha). Maar die heeft maar een uurtje gewerkt helaas, die deed niets meer waardoor de weeën in volle hevigheid terugkwamen. Ik ben toen van 4 naar 10 cm gegaan in 3 kwartier, dus dat was wel even erg heftig! Toen 10 minuutjes geperst en toen was hij er :)
     
  18. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    van harte gefeliciteerd! En geniet Lekker op jullie blauwe wolk!
     
    jipje vindt dit leuk.
  19. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Gefeliciteerd met jullie zoontje! Wat jammer dat de ruggenprik niet echt heeft gewerkt. Wel fijn dat het persen snel is gegaan. Nu genieten en herstellen van alles:thumup:
     
    jipje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina