Met welk speelgoed speelt jullie 3-jarige écht veel? Wij hebben wat kleinigheidjes voor Sint maar we willen nog een mooi cadeautje erbij doen. Alleen geen idee wat er echt boeiend genoeg is om aan te schaffen. Zoontje heeft al een werkbank (doet hij niet veel mee), veel Duplo en Duplo trein, op school speelt hij vaak met de keuken vandaar dat ik deze niet wil kopen zodat het leuk blijft op school. Verder speelt hij vaak met puzzels, klei en lezen doet hij ook graag, in deze categorie he ik dus wat gekocht. Wellicht hebben jullie leuke suggesties? Er is zo veel verkrijgbaar maar ik merk dat hij snel op dingen is uitgekeken.
Mijn kinderen zijn niet zo van het speelgoed, maar spelletjes vinden ze wel allebei al een paar jaar leuk!
Knikkerbaan, spelletjes (knibbel knabbel, bambino loco etc) maar ook electro bijv. knutselspullen? Hamertje tik? Verkleedpak piraat oid. Hier is hij ook blij met cars baschuim of bijv van jumbo de efteling lijn mbt douche spul.
knutselspullen knappe koppen spel mini loco playmobil my little pony dat zijn hier de speelgoedjes waar het meest mee gespeeld wordt.
Ik stelde deze vraag destijds rondom mn dochters derde verjaardag. Net zo'n leeftijd dat er met alles of niks "een beetje' gespeeld gaat worden. Nu een maand of 4 later begint ze ineens echte voorkeuren te krijgen. Ze heeft voor haar derde verjaardag een prinsessenkasteel van playmobil gekregen (maar playmobil heeft natuurlijk heel veel, ook voor jongens.) Mn zoon vond in die tijd Thomas de trein erg leuk, ook leuk voor uitbreidingen met gebouwtjes en treinen. Nu, 3 jaar later speelt hij er nog steeds mee!
Onze oudste speelt het liefst met de Houten spoorlijn met oa treintjes van Thomas de trein, tractors van Bruder (1:16) met aanverwante artikelen zoals balenpers, giertank, etc. Laatst waten we op visite en daar hebben ze met zijn tweeën heerlijk gespeeld met een garage van hotwheels. Ik kreeg ze met geen mogelijkheid mee naar huis en zelfs nu (3 wkn later) hebben ze het er nog steeds over. Hier zit in de zak van Sinterklaas dus een hotwheels garage (via mp voor een klein prijsje) met een aantal nieuwe hotwheels autootjes. Ook heb ik het spel knappe koppen voor ze. Ik heb hem ingepakt voor de oudste, maar de jongste (2,5) zou ook al mee moeten kunnen doen.
Mijn zoontje speelt bijna iedere dag wel met zijn dinosaurussen. Vorig jaar 1 grote plastic dino van de action van Sinterklaas gehad, en dat was liefde op het eerste gezicht, nu heeft hij 2 grote bakken vol met alle soorten en maten en hij speelt er hele verhalen mee (zo hebben we hier zelfs een dokter dino die het dinoziekenhuis runt. Hier worden pijnlijke bekken en staarten genezen ). Verder wordt er erg veel met duplo gespeeld, auto's en winkeltje. Kleien is ook altijd leuk.