Irritaties aankopen marktplaats

Discussie in 'De lounge' gestart door ellen89, 22 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Wij deden eigenlijk nooit iets met marktplaats maar de afgelopen 2 weken toch wat dingen te koop gezet en verkocht.
    Mijn man vindt het leuk om te doen dus er gaan steeds meer dingen via die weg het huis uit. Tot nu toe als verkoper nog geen rare dingen meegemaakt.
    Ook zijn we zelf op zoek naar 2 kasten.
    Van de week op een kast geboden en kreeg al snel een melding dat het bod was geaccepteerd en de vraag wanneer ik het kwam ophalen.
    Dus gevraagd of zaterdag oké was.
    Kreeg ik als antwoord dat hij niet kon beloven dat de kast er zaterdag nog was. Hij heeft namelijk een tweede hands winkel waar de kast stond dus als er voor zaterdag iemand kwam zou de kast weg zijn. Wie het eerst komt wie het eerst maalt.
    Toen we aangaven dat we dat een rare manier vonden want we hadden een overeenkomst vond hij ons maar raar. Zo werkte marktplaats, niemand was te vertrouwen als we de kast echt wilden konden we het kopen via zijn site waar we 45 euro meer moesten betalen.
    We hebben maar bedankt.

Ik vind het trouwens niet makkelijk om kwaliteit te bepalen via een scherm. Als ik bij de kasten kijk zie je zo veel verschillende prijzen terwijl de kasten hetzelfde lijken. Ik kan dus ook niets met "doe een redelijk bod" of "geen onzin biedingen". Vaak moeten we er toch een stuk voor rijden en een aanhanger huren. Dan wil je niet bij een kast van flapperwapper kwaliteit aan komen.

Deel Deze Pagina