Ik snap waar je reactie vandaan komt en daarom misschien beter geweest als je eerst het andere topic had gelezen. Ik heb haar echt heel erg veel gesteund en begrepen in heel veel situaties. Emotioneel is zit ze nu in een achtbaan, begrijpelijk ook. Financieel is alles prima in orde. En het is niet zozeer dat ik haar veroordeel om de keuze, maar als je wist hoe dit zich zo een beetje heeft opgebouwd en ik er bijna zeker van ben dat ze er spijt van zal krijgen dan kan ik m'n mond niet houden. En dat heb ik ook niet gedaan
Is je vriendin geen toneel aan het spelen om de aandacht naar haar toe te trekken? Eerst zat ze namelijk te overwegen om expres zwanger te raken van een scharrel en nu ze zwanger is wil ze het opeens niet? Dit is toch wat ze wou? ( hoe stiekem ook) Ik ben het er mee eens dat je vriendschap niet moet laten afhangen van keuzes, maar er is wel een bepaalde grens vind ik. Bovenstaande vind ik al te ver gaan en heeft ze nog uitgevoerd ook en vervolgens steek jij hier uren tijd en energie in. Ik zou haar eens flink wakker schudden en mocht ze door gaan met dat soort keuzes/acties dan zou ik afstand nemen. Het gaat jezelf dan teveel energie kosten.
Nu wèl je vorige topic gelezen en ik moet idd mijn mening bijstellen. ☺️ Ik begrijp dat je zin hebt op haar een klap op haar harses te geven! Pffff, wat een mafketel zeg. Ik kan mij wat haar keuze betreft dan misschien bij Vlinder aansluiten....ik vraag mij af of iemand die zó labiel is wel zo geschikt is om een kleintje op te voeden. Maar ergens heb ik ook de hoop dat het misschien koudwater vrees is en ze nog wel zal bijdraaien en de kleine zal houden? Wat betreft jouw vriendschap met haar. Ik zou voorlopig even afstand nemen. Goed dat je eerlijk ben geweest maar jij moet hier niet aan onderdoor gaan nu meid. En leg haar dát ook gewoon uit....dat je even een afkoelingsperiode nodig hebt en over een paar maanden wel weer contact opneemt. Tegen die tijd kan je beter beoordelen hoe sterk het gemis is geweest (als dat er überhaupt is) en of je verder wilt met de vriendschap en hoe. Ik ben niet snel van het verbreken van vriendschappen, integendeel, maar dit klinkt idd dodelijk vermoeiend en ongezond. Toxisch noemen ze dat geloof ik. 😓
Volgende keer kan je misschien beter in het oude topic verdergaan, is voor iedereen makkelijker Ik ben tegen abortus zeker als iemand eigenlijk wel een kindje wil. Maar bij je vriendin, misschien is het maar beter...ik vind dit gewoon kansloos.
Hoeveel aandacht wilt ze nog krijgen?? Ze staat constant in het middelpunt. Maakt niet uit of je met je eigen probleem naar haar komt om te praten..binnen 10 min gaat het weer over haar. Daar heb ik me bij neergelegd, ik ben ook niet zo van uren en dagen over mijn problemen te praten dus ik zit daar ook echt niet mee. Ik heb het net met een andere vriendin besproken die ook alles weet en ook zij zegt nee dit gaat tegen alle principes in.
Ergens wil ik dat ook zeggen, maar voor mijn gevoel laat ik haat dan in de steek nu. Het is haar eigen schuld en het gaat echt m'n verstand te boven dat ze het niet wilt en toch zou ik me heel schuldig voelen als ik nu zou zeggen..succes met wat je gaat doen maar ik neem nu voor een poos afstand. Moet ik er wel bij zeggen dat als ze eenmaal echt de keuze heeft gemaakt en het ook gedaan heeft, dat ik er dan wel (voorlopig) klaar mee ben. Maar voor nu..ik kan dat nog niet.
Wat mij vooral boos maakte was dat ze zei, toen zij en haar ex nog bij elkaar waren wilde ze al geen kindje meer met hem. Ok..Toen zei ik. Als je het toen al wist..waarom ben je dan in hemelsnaam niet weer aan de pil gegaan?! Waarop zij weer zei; ja.. laksheid. En je weet zelf ook dat je niet zomaar ineens de pil slikt je moet wachten tot je menstruatie. Ja dat klopt maar dan zijn er nog andere voorbehoedsmiddelen die je had kunnen gebruiken. Ja zegt ze maar hij ziet me ineens al aankomen met een condoomgebruik. Ja mooi!! Maar nu ben je wel zwanger door je laksheid!
Nou, dan is dit waarschijnlijk gewoon geen goede vriendin meer. Klaar dan. Ik zou daar geen energie meer in steken. Je hebt wel wat anders te doen. Lekker laten verwateren en klaar.
In je vorige topic (net nog even terug gelezen) vertelde je dat ze er zelfs aan zat te denken met opzet zwanger te worden van een scharrel. Nu is ze zwanger en is het nu ineens niet de juiste scharrel ofzo?? Al die tijd zwanger willen raken, nu is het zover en omdat het dan van een eikel is die ze zelf in haar leven heeft toegelaten moet het kindje weg. Sorry, maar iemand die zo achteloos omgaat met een zwangerschap na zoveel gezeik kon van mij wegblijven. Je vriendin moet maar eens volwassen worden en haar leven op een rij gaan zetten.
Juist. Idd omdat hij zo een eikel is wilt zij het kindje niet houden. Van elke andere idioot zou ze het wel houden zegt ze maar van deze niet. Nou jaa.. het zijn allemaal idioten geweest, deze dan wel net dat tikkie erger maar ja..je bent er wel voor gaan liggen toch?
Toen een goede vriendin ooit keuzes maakte waar ik moeite mee had, heb ik haar eerlijk gezegd: ik ben je vriendin en zal jou steunen. Maar je mag niet van mij verwachten dat ik sta te jubelen bij sommige dingen die ik persoonlijk heel moeilijk vind. We staan niet op dezelfde lijn dus dat gaat het heel lastig maken voor ons, maar je bent en blijft mijn vriendin. Op deze manier kun je afstand nemen van de 'details en de feiten' en haar wel steunen maar niet 'meepraten'. Hm, klinkt ingewikkeld, maar snap je wat ik bedoel? Je hoeft het niet eens te zijn en je mag ook zeggen wat je pijnlijk vindt. Als het echt over je grenzen gaat, tja, dan wordt deze vriendschap teveel getest en dan kan het zijn dat je echt afstand van haar moet nemen. Sterkte in jouw keuzes.
Ja en ze is toch zelf zwanger geraakt? In de zin van, er kwam geen ooievaar aanvliegen maar ze gebruikt blijkbaar geen anticonceptie. Ik ben sowieso fel tegen abortus maar dit soort verhalen...
Nee hahah er kwam geen ooievaar langs. En nee ze gebruikte geen anticonceptie. Zoals ze zelf zei toen ik haar vroeg waarom ze in hemelsnaam niet weer aan de pil was gegaan toen ze wist dat ze geen kindje met hem wilde, zei ze..Ja. .laksheid. uitgesteld
Het klinkt in ieder geval tegenstrijdig, eerst wou ze zwanger raken van een scharrel en omdat haar aankomende baby van die gozer is wil ze abortus doen. De baby zelf kan er niet aan doen wie de vader is en zij ging er zelf voor liggen... Ze maakt echt onvolwassen keuzes en knap van jou als jij je energie daar in kan blijven steken maar ik zou er zelf afstand van nemen. 1. Ze is alleen met zichzelf bezig en gesprekken gaan altijd over haar. 2. Ze lijkt continu bezig te zijn met jou leven na te bootsen, jij heb zoveel kinderen, dus zij wil dat ook. Misschien is ze met andere dingen ook wel zo. 3. Ze neemt onverantwoorde keuzes ondanks adviezen van jou, wil met opzet zwanger worden van scharrels en wil nu weer abortus vanwege de vader die niet bevalt. Als deze vriendschap alleen om haarzelf draait, dan heb je er zelf weinig aan. Je bent dan alleen maar bezig met energie steken in haar en voor de rest...
Jeetje en ze is 33? Misschien heb ik erover heen gelezen maar weet ze t termijn van de zwangerschap, dus hoever ze nu is?