Irritaties in huishouden/verdeling

Discussie in 'De lounge' gestart door Golden1213, 23 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Als ik iets heb geleerd over mannen, dan is het wel dat je het heel direct moet vragen of dat je een lijstje klaar moet leggen :roflmao:

Het is een beetje als kapotte sokken. Een man gooit ze pas weg als hij na het dragen merkt dat er een groot gat in zit (of zelfs pas als hij zich afvraagt waarom z'n voet koud is), terwijl vrouwen het al merken als de sok begint te slijten en dan alvast nieuwe kopen ;)

2. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.370
    2.851
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Misschien eens starten met bespreken wat je echt nodig vindt allebei en daar een gezamenlijke basis in afspreken. En dat betekent dus ook loslaten voor jou. Niet alles hoeft continu schoon te zijn, zonde van de tijd die je hebt om te genieten van elkaar. Maar een middenweg vinden. Stop met impliciete verwachtingen en beweeg wat naar elkaar toe. En maak er gewoon afspraken over als t nodig is. Als je t simpel houdt, kun je ook met minimale inspanning veel doen. Dweilen doen we hier overigens maar eens per maand. Zonde van de houten vloer anders. Vlekjes poetsen we tussentijds wel eens snel weg als t nodig is, maar dat is natuurlijk secondewerk.

Wij hebben hier de afspraak dat na t eten degene die niet gekookt heeft, even een doekje over de eettafel, de tripptrapp’s en de keuken haalt (snel doekje, geen perfectie). Ik zuig elke dag even om de tafels in letterlijk een paar minuten (als t er 5 zijn is t veel). En allebei doen we op onze vrije dag even de wc’s (maandag/vrijdag, dus mooi verspreid over de week). Meer doen we niet tussendoor. In t weekend doen we samen in een uurtje t huis verder poetsen en klaar. En als iemand er een keer niet aan toe komt, is t geen ramp. Het zal nooit smerig worden, omdat we t voldoende bijhouden zo.

Praktisch puntje: eten en drinken gebeurt hier aan tafel (grote of kleine), dus ook bij tussendoortjes. Dat scheelt wel in troep. Ze lopen niet met een beker drinken of kruimelend koekje ofzo.

Fruity90, Jessi79 en Golden1213 vinden dit leuk.
  3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Een schoonmaakster regelen.

Drie keer per dag dweilen, serieus? Ik ben team man sorry. Ik doe ook liever dingen met de kids of voor mezelf, schoonmaakklusen zie ik vaak niet en ik heb er een hekel aan. De vloer wordt hier hooguit eens in de twee a drie weken gedweild. Je krijgt er niks van als er vlekken op zitten.

Golden1213 vindt dit leuk.
  4. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik ben ook een behoorlijke poetskont maar 3x per dag dweilen gaat mij echt te ver. Dweil je serieus dan de hele woonkamer weer als je kind 3 druppels ranja knoeit of dweil je alleen dat stukje. Dat stukje kan ik nog wel inkomen al pak ik daar gewoon een doekje met heet water en sop voor maar dat terzijde. Wat heeft het voor toegevoegde waarde die vloer dan helemaal te dweilen?

5. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Precies dit !

Het is ook een beetje mars/Venus.
    Ze hebben andere hersencellen. En dat bedoel ik niet lullig. Als er iets gefixt moet worden met de auto dat doet hij dat. Maar geen hersencel die bedenkt dat een doekje over de wc ook een keer leuk is.
    Ik probeer het te accepteren... het is een proces haha. Die van mij doet stiekem best een hoop en toch zal ik er altijd wat op aan te merken hebben.

Maar 3 x per dag dweilen doe ik niet hoor !
    Mijn tip : een andere vloer nemen. op die van ons zie je amper iets
    Ik dacht laatst ik zal eens dweilen... volgens mij 3 weken geleden.
    Nou hebben we geen kruipende kinderen meer. Dat scheelt wel

NiVa0230 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina