Laminaatvloer

Discussie in 'De lounge' gestart door Maan14, 25 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

Maan14 Niet meer actief

15 mei krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis. Echter zit er overal laminaat wel mooi laminaat dat overal doorgelegd is. In eerste instantie wilde ik het beneden er meteen uit halen en daar een tegelvloer zoals we in ons oude huis hadden. ' hebben twee grote honden en dan is een tegel vloer gewoon handig' maar de badkamer van het nieuwe huis heeft meer prioriteit.

Nu dus gevraagd, hoe kun je een laminaatvloer het beste onderhouden?

Dacht er zelf aan een swiffer te kopen voor de honden haren etc steeds weg te halen en dan met de stofzuiger een keer per dag alles goed stofzuigen en dan met een klamvochtige doek dweilen.

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zuig gewoon en dweil met sopje allesreiniger. Niet te nat dweilen maar het hoeft ook niet droog want dan kan je na twee halen alweer gaan spoelen.
    Voor het naar bed gaan trek ik er vaak nog ff swiffer over.

Maan14 vindt dit leuk.
  3. Druifje12

Druifje12 Actief lid

1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    Stofzuigen inderdaad. Ik heb wel zo'n parketborstel ofzo op de steel, dat zou minder krassen.

Ik heb een 'dweil' die je kam wringen door een hendeltje omhoog te trekken en dan klapt de spons dubbel. Vind dat precies nat genoeg haha. En dan een scheutje laminaat/hout reiniger, van de action geloof ik in het water.

Maan14 vindt dit leuk.
  4. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Stofzuigen en een Laminaat reiniger gebruiken voor het dweilen.

Maan14 vindt dit leuk.
  5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Lijkt mij prima hoor. Heb zelf ook laminaat en regelmatig stofzuigen en dweilen blijft het prima schoon. Ik gebruik ook gewoon allesreiniger, die van pledge speciaal voor laminaat laat een soort strepen achter terwijl ik er maar heel weinig van gebruik. Gewone allesreiniger dus niet.

Maan14 vindt dit leuk.
  6. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Dankjewel allemaal. Zal vast wel super dom overkomen hahaha maar ik had in het oude huis boven bijna wit laminaat en kon die echt nooit mooi schoon krijgen. In het nieuwen huis is get gelukkig donkerbruin/grijzig. Dus al een stuk minder besmettelijke

7. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Wij hebben hier donkerbruin en ik zie er echt alles op, ook de strepen van het dweilen helaas.. vandaag voor t eerst met een scheutje schoonmaakazijn in het water gedweild en het lijkt nu iets minder die strepen. Maar dat het straks niet tegenvalt; donker laminaat zie je ook echt heel veel op, ik neem het nooit meer als we voor een nieuwe vloer gaan!

In your eyes en Maan14 vinden dit leuk.
  8. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Haha, wij hadden als heel het budget niet in de badkamer was gegaan. Echt de vloer aangepakt. Laminaat is ook echt mijn ding niet. Ik zou liever een pvc vloer willen, maar dan wel goed gelegd door een bedrijf. Is zo mooi als het goed gelegd is!

Raaf92 vindt dit leuk.
  9. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Zat er al aan te denken om een topic te plaatsen, loop tegen hetzelfde probleem aan. Ga eens schoonmaakazijn proberen, bedankt!

Maan14 en Raaf92 vinden dit leuk.
  10. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Wij hebben hier in huis licht en donker laminaat, maar ik heb echt nooit strepen gelukkig!

Maan14 vindt dit leuk.
  11. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Wat gebruik je voor het dweilen/schoonmaken?

12. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Hahah dat wil je niet weten. Ik gebruik gewoon een grote microvezeldwijl/doek die ik om een binnenbezem sla -die gebruik ik dus alleen voor het dweilen- soms ga ik letterlijk op mijn knieën door de woonkamer om de vloer te dweilen. ( om ook alle plintjes hoekjes etc mee te nemen) ik doe altijd heel erg warm water met een klein scheutje allesreiniger van Ajax of de goedkopere van de AH. En als ik in een gekke bui ben pak ik de stoomreiniger. Ook al vind ik mij al behoorlijk idioot dat ik soms op mijn knieën de hele woonkamer dwijl, Maargoed Hahah.

13. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    oh en welke alles reiniger ook echt perfect werkt en lekker ruikt is van de bouwmarkt, mijn man haalt die dan speciaal voor mij. Dat is echt top spul! Dat heet st Marc ruikt naar dennen.

Maan14 vindt dit leuk.
  14. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Haha voordat ik zwanger was ging ik ook wel is op mn knieën maar dat doe ik nu maar even niet meer :p! Bedankt voor je tips, ik ga er is naar kijken!

Maan14 en Ysabella vinden dit leuk.
  15. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Sint Marc is dat spul dat ook zo goed ontvet toch? Las op internet dat laminaat een soort laag krijg van de schoonmaak middelen en het daarom vaak doffe plekken krijg.

16. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ja het ontvet heel goed!

Maan14 vindt dit leuk.
  17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik stofzuig elke dag. En heb een dweilsysteem van jemako. Daar zit ook een swifferdoek bij en die haal ik meerdere malen per dag door het huis. Smorgens zuig ik hem schoon met stofzuigen.

Ik dweil om de dag, eerst met de natte doek (met jemako spul) en dan de droge doen

Maan14 vindt dit leuk.
  18. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Geheel buiten het topic, maar ik heb ooit gelezen dat dweilen op je knieën heel goed is tijdens de zwangerschap. Had iets te maken met dat je buik even alle ruimte krijgt en de druk op je bekken en rug heel anders is.

Ik dweil en zuig gewoon. Ik vind laminaat best handig. Mokken vallen niet meteen kapot en ik vind het juist heel makkelijk schoon te maken. Het is alleen in de keuken niet handig en als ik het geld bij elkaar heb breken we de keuken open en doen we een hele verbouwing. Dan zal laminaat niet meer handig zijn.
    Ik vind tegels juist vaak niet fijn. Zo hard voor de kinderen (en gevallen mokken) en komt vaak koud over. Zo zie je maar, smaken verschillen.

Maan14 vindt dit leuk.
  19. Nimue

Nimue Niet meer actief

Voor mijn (spierwitte) laminaat gebruik ik altijd gewoon een doekje, iets vochtig met water. Als de zon er niet op schijnt ziet ie er best netjes uit vind ik zelf :)

Maan14 vindt dit leuk.
  20. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Daar heb je gelijk in. Onze oude vloer was antraciet natuursteen zonder vloer verwarming en dus altijd hartstikke koud ;)

Deel Deze Pagina