Irritaties mbt. je partner/irritante gewoontes

Discussie in 'De lounge' gestart door RoseMurphy, 26 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    - soep opslurpen van de lepel.... (zooo irritant)
    - teennagels laten liggen (ja ik ruim ze zo op, maar ondertussen liggen ze er de volgende ochtend nog)
    - schelden. Geen hele erge scheldwoorden, maar toch veel schelden. Ik word er gek van en na 11 jaar doet ie het nog steeds...
     
    RoseMurphy vindt dit leuk.
  2. Kraamzuster

    Kraamzuster Actief lid

    21 mei 2020
    230
    105
    43
    Vrouw
    - Als hij iets verteld dan maakt hij er zoooooo langdradig verhaal van. Werkt tegenwoordig thuis..... nou ik snap wel dat hij altijd tijd te kort komt met zulke gesprekken.
    - Ohja en hij praat soms zo hard! Als ik ooit gehoorapparaten nodig heb, dan hoef ik ze bij hem in ieder geval niet in.
    - Snurken
     
    hummeltje5 en RoseMurphy vinden dit leuk.
  3. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Als mijn man wat te drinken pakt zet hij het pak ‘netjes’ terug in de koelkast, maar dan komt het moment dat ik het pak sap voor mijn zoon wil pakken en ondertussen zeg ‘ Ja er is nog mango sap’.
    Kennen jullie het moment dat je denkt dat iets nog een bepaald gewicht heeft maar als je het dan optilt je het nog net niet naar achteren gooit omdat er niks meer in zit?:rolleyes::roflmao:
    Dat is dus mijn man, die laat er -zonder overdrijven- nog 1 slokje in zitten om het vervolgens terug te zetten met altijd als uitleg dat hij dat dan later opdrinkt omdat het niet meer in het glas paste.

    o_O:rolleyes::roflmao:
     
    Koekie1, Anouk2005, Gewooniemand en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    - Heel demonstratief mijn zooi opruimen en dan klagen. Ja, ik ruim het heus wel op, maar nee niet NU. Het ligt er over 2 dagen ook nog wel.
    - Hij is altijd bezig in huishouden of tuin. Kan niet stilzitten. Ik voel me haast verplicht op mn vrije dag ook maar vanalles te doen als hij bezig is.
    - Snoozen. Zo irritiant. Sta gewoon meteen op.
    - Geluid maken als ie slaapt.
    - Zoveel praten over zn vijver en zn koi vissen. Ik vind het gewoon niet interessant. Maar luister wel hoor, hij vindt vast niet alles even interessant wat ik allemaal vertel.
     
    spruitjes vindt dit leuk.
  5. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Veel herkenning hier! Wasmand is moeilijk vindbaar, iets schoonmaken qua badkamer of toilet heeft ie nog nooit gedaan en als ik hem vraag om iets te doen is het altijd: ja, straks/morgen.

    Maar met stip op 1: hij hoest altijd op een super overdreven manier alsof hij er bijna bij kokhalst :| Ik vind het zo'n goor geluid! Hij doet het wel alleen thuis/in de badkamer, maar echt áltijd als ik het hoor denk ik "gatver, doe normaal". Als ik vraag waarom hij dat doet dan is dat omdat hij het "slijm uit zijn keel schraapt" :|:|:| Echt, ieuw kerel... en dit is dus niet alleen als hij verkouden os ofzo hè, maar iedere ochtend met het opstaan/douchen.

    Mijn dochter ging het een poosje nadoen, nou die heb ik heel gauw duidelijk gemaakt dat dat soort smerige geluiden produceren niet nodig is. "Ja maar papa doet dat ook" Precies, en dat vind mama ook ontzettend goor en nergens voor nodig. o_O

    En dan zijn we verder echt niet zo preuts of vies van elkaar, boeren, scheten, poep, kots kan ik allemaal hebben, maar dit niet!
     
    Gewooniemand en hummeltje5 vinden dit leuk.
  6. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Te lang douchen. Met stip op 1 :p
     
  7. Koon

    Koon Niet meer actief

    Als de vaatwasser schoon is, de vieze vaat erbij proppen o_O
     
    Hopmarjanneke vindt dit leuk.
  8. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.263
    19.020
    113
    - Zijn parfum. Ik kan gewoon niet zo goed tegen dat soort geuren. Gelukkig zitten er ook minder erge tussen.

    - Dat ie zoveel zweet. Al zal dat best meevallen, zelf zweet ik namelijk niet, dus dan vind ik iets al snel veel. En als gevolg daarvan dus ook regelmatig discussies over de temperatuur in huis.

    - Hij gaat vaak laat naar bed maar valt ondertussen gewoon op de bank in slaap. Als je dan zo moe bent kan je toch ook gewoon naar bed gaan? :confused:

    Hier gelukkig geen man die alles laat slingeren/was op de grond laat liggen etc. Dus wat dat betreft (zo te lezen) scheelt dat al véél irritaties! Ook houdt hij zich altijd precies aan het boodschappenlijstje. :D
     
    Gewooniemand en hummeltje5 vinden dit leuk.
  9. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    -Sokken vóór de wasmachine leggen, terwijl die leeg is! Vriend, leg het er gewoon in!!
    -Als hij iets in het huishouden heeft gedaan bijna een staande ovatie wil.
    -Altijd spullen mee naar huis slepen, die vervolgens in de schuur belanden.
    -Bijna altijd wel iets kwijt is, omdat het NOOIT op een vaste plek ligt en dan aan mij vragen waar het ligt:rolleyes:
    -Als ik aan hem vraag: wat wil je eten? Maakt niet uit schat, kies jij maar. Ok, ovenschotel. Nee, daar heb ik geen zin in. Ok, AVG? Nee, ook niet! Uh ja dan moet je niet zeggen “kies jij maar”
     
    Hopmarjanneke en Kirzy vinden dit leuk.
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Oh dit doet mijn man. Zo vervelend. Vooral het 1e punt aangezien ik zowat alles in huis opruim omdat ik niet werk (wat ik geen probleem vind, maar dan gaat ie zuchtend mijn schoenen opruimen die er net 5 seconden staan).

    En dat ie altijd op het laatste moment weggaat.
     
    Liekje81 en citroenrasp vinden dit leuk.
  11. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    - wanneer de wc rol leeg is een nieuwe pakken en in het fonteintje zetten(naast de lege rol uiteraard) ipv weer even op te hangen o_O
    - snurken
    - heel snel kauwen alsof hij een trein moet halen
    - en hier ook de was. Ben er ook mee gestopt om het achter zn reet aan de wasmand in te gooien. Wat uiteraard resulteerde in een geïrriteerde vent die geen werk shirts meer had. :roflmao::rolleyes:
    - vragen waar iets ligt na het open trekken van 1 lade of het zoeken op de meest onlogische plek.
    - Wanneer ik vraag wat we nou weer moeten eten het standaard antwoord: zeg jij het maar schat..
     
  12. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    ;););)Praten met eten ergens richting zijn keel, heel smerig. Dus anders dan gewoon met volle mond. Lastig uit te leggen maar brrr echt.

    Verder doe ik eigenlijk heel veel wat hier genoemd wordt…
    Ik zet vuile vaat vaak op het aanrecht, spaar dan wat op om later veel tegelijk in te laden.
    Ik gooi sokken uit naast m’n bed. Die gaan ‘s nachts nog weleens aan en uit.
    Ik maak het bed niet op. Sla wel de dekens open om te luchten.
    Ik zuig de kruimels niet op na het eten, kan er rustig nog een dag liggen.
    Ik ben altijd net op tijd of 5 min te laat.

    Ik ben zooo blij dat mijn vriend nooit ergens last van heeft. Hij is netter dan ik maar ergert zich nooit gelukkig. Heb het net nog even gecheckt ;)
     
    Biny, owly en hummeltje5 vinden dit leuk.
  13. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Zijn rommel niet opruimen, nooit, werkelijk bij ALLES wat hij doet laat hij iets liggen! Kaasschaaf als hij kaas heeft gegeten, schaar als hij heeft geknipt, scheerapparaat als hij heeft geschoren, pen als hij iets heeft opgeschreven, handdoek na het douchen, moet ik nog ff doorgaan? Echt bloed irritant!
     
  14. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    dat doet mijn man ook. Maar met alles. Ook met bijv jam. Dan laat hij een mini bodem erin en als ik dat niet ooit opmaak dan laat hij het ook tot in eeuwigheid staan. En met sap. En tandpasta. En wc rol…
     
    Muisje2016 en vrouwvan vinden dit leuk.
  15. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.263
    19.020
    113
    Haha, herkenbaar. Die was ik even vergeten. :roflmao:
     
    G89 vindt dit leuk.
  16. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Bij verloskundige kwam ik expres te laat. Zat daar altijd minstens 10 min te wachten dus was echt klaar met mijn best doen op tijd te komen.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  17. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Dat hij zoooo traag is. Vooral als we weg gaan, ik ben al lang klaar maar hij heeft zoveel tijd nodig. :thumup:

    Hij is heel slim maar dingen die ik vertel of vraag kan hij blijkbaar niet onthouden:confused:

    Over de spullen op de trap heel lopen:mad:
     
  18. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Haha veel herkenbaar!

    Mijn man heeft last van bijna alle bovenstaande dingen. En ik ben ook gewoon zo gek dat ik het allemaal opruim, in mezelf zit te mopperen, me voorneem hem te confronteren en het alweer vergeten ben als ik hem zie. Hij is gewoon te verwend :D.

    En die staande ovatie die hij dan nodig heeft als hij een keer wat extra's heeft gedaan vreselijk.

    Daarnaast, als hij opruimt verplaatst hij gewoon of legt het op de verkeerde plek. Als ik hem dan vraag waar dit of dat ligt antwoorden met "dat heb ik niet gezien of opgeruimd".

    Gelukkig is hij verder top hoor, het is ook vooral mijn eigen schuld dat ik hem niet beter opvoed.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  19. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Oh ja, met telefoon naar de wc en dan echt een half uur blijven zitten, verschrikkelijk.
    Rare trekjes met zijn gezicht omdat volgens hem alles jeukt..
    Ik heb misofonie dus alle bewegingen en geluidjes die hij maakt stoort me.
    Als hij een afspraak planned altijd alleen naar zichzelf kijken, niet kijkend of het wel uitkomt met de rest van het gezin.
     
    Mapje en hummeltje5 vinden dit leuk.
  20. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.770
    5.474
    113
    Tijdens of na zijn dienst iets lekkers eten en daar dan een jaloersmakende foto van sturen.

    Altijd met iets extra’s thuiskomen van de supermarkt. Want aanbieding, bijna gratis, lag zielig alleen in een schap, viel zomaar in de kar...

    Met de jongens samenspannen tegen mij als hij vindt dat hij gelijk heeft. En een lol dat ie dan heeft:rolleyes:.
     
    NiVa0230, RoseMurphy, owly en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina