Irritaties mbt. je partner/irritante gewoontes

Discussie in 'De lounge' gestart door RoseMurphy, 26 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Ooh nee zo bedoel ik dat niet. Het komt aangeleerd en nep over,zo is mijn man niet. Maar hij denkt dat het zo moet,omdat ie dat sommige mensen hoort doen/ op tv ziet,en daarom heeft ie dat praten aangeleerd. Want bij een verhaaltje voorlezen heeft ie de grootste moeite om dat met stemmetjes te doen omdat ie dat onzin en raar vindt.
     
  2. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Oeh, wat een herkenbaarheid hier!
    Man is een chaoot.

    -Sleutels kwijtraken. Vooral de mijne wordt ik woest van. Het is zo erg dat we geen enkele reservesleutel meer hebben. Allemaal kwijt. Schuur gaat nooit meer op slot want de sleutel is kwijt. Mijn sleutels houd ik angstvallig bij me, maar af en toe heeft hij ze toch nodig, waarna ze dus standaard kwijt zijn.
    Andere dingen raakt hij ook kwijt. Meestal zijn dat gelukkig zijn eigen dingen. En die laat ik ook gerust kwijt zijn. Ik ben gestopt met zoeken naar zijn spullen. Hij kan trouwens ook niet zoeken. Kijkt alleen 10x op dezelfde plek en kan dan niet rustig nadenken.
    -als (met nadruk op ALS) hij iets in het huishouden doet, doet hij dat altijd maar half. Tafel afruimen? Standaard staat er toch nog iets. Een vork, de friet saus, potje zout of noem maar op. Vaatwasser inruimen? Er blijft toch iets op het aanrecht staan. Stofzuigen? Vergeet de gang, of onder de tafel of de keuken.
    -klagen dat iets op is als het al op is. De gel bijvoorbeeld, of scheerschuim of andere dingen die hij alleen gebruikt. Noem het even als het bijna op is, zodat ik op tijd nieuwe kan halen en je niet zonder zit.
    -als de kinderen janken om iets onzinnigs ze nadoen. Echt woest wordt ik daarvan. Zit al met onnozel gejank en dan ook nog extra van hem. (doet hij nooit als er echt iets is en dan noem ik het ook geen janken trouwens)

    Nooit last trouwens dat mijn man de was vergeet uit de wasmachine te halen. Simpelweg omdat hij de was nooit doet.
     
  3. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Oh heerlijk dit :roflmao:

    - Dat alles zolang dúúrt :rolleyes: In de tijd dat hij een luier verschoont, kan ik uitgebreid douchen.
    - Wanneer de kinderen naar bed moeten, hij nog even met ze gaat stoeien/gymnastieken/druk doen enz.
    - Hij kan heerlijk Portugees koken, maar de keuken is daarna echt een enorme bende :o:
    - Als we ergens heen gaan er standaard vanuit gaan dat ik alles voor mezelf en de kinderen regel/voorbereid.
    - Hij legt zijn spullen (telefoon, portemonnee, sleutels, zonnebril) standaard op een hoopje in de keuken. Why?! Leg het op het kastje in de gang! En bij voorkeur in het daarvoor bestemde bakje! :rolleyes:
     
    Syane vindt dit leuk.
  4. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.178
    6.704
    113
    Vrouw
    Wat een hoop ergernissen mbt het huishouden zeg. Als de vrouw des huizes niet als chef huishouden gezien werd, zou dat vast schelen.

    Mijn man doet echt wel veel in huis, alleen stelt grotere klussen vaak uit. Dus hang ik planken op en zonwering. Ik laat mijn man alle sociale hocus pocus doen. Ieder z'n kracht ;)
     
    suus1983, Sylver, hummeltje5 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    - in slaap vallen op de bank en snurken, ga naar bed als je moe bent.
    - niet luisteren als ik wat vertel en dan over iets anders beginnen.
    - dat ik alles kan regelen qua verzekeringen, telefonie/internet en elec.
    - langzaam is als we weg gaan of juist te vroeg wil gaan.
     
  6. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.139
    15.208
    113
    Zeggen dat hij zo goed heeft geslapen als ik *tel kwijt * keer wakker ben geworden door baby.
    Of zeuren dat hij moe is terwijl hij 6u aan 1 stuk heeft kunnen slapen en ik nog geen 3u. Dat ik dan 8/9u lig en hij 6u zegt niks over de kwaliteit van slapen en dus uitgerust zijn
     
    Biny vindt dit leuk.
  7. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.181
    940
    113
    Zuid-Holland
    Geen idee of ze het weet. Maar ik ga uit van mijzelf, ik weet wat ass inhoud en vandaar uit vind ik de redenering heel logisch en zeker geen aparte constatering.
     
  8. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.395
    6.936
    113
    Vrouw
    Ze heeft zelf al een toelichting gegeven.
     
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.820
    14.154
    113
    De mijne is bezig met zn leercurve, meer noodzaak overigens. Maar vooralsnog pakt hij t sportief op en ik probeer t vooral maar los te laten, zolang t een veilige omgeving blijft dan. Met stof drie lagen dik wordt t wel een ander verhaal uiteraard.

    Ik ben zowel de huishoudster als de kok als de klusser. Alleen bovenhands met een klopboormachine of veel gaten is zijn ding, daar mis ik de spierkracht voor.

    Mja dan heeft hij ook ineens heel veel haast ofzo (terwijl dat niet hoeft, ergens die week was prima bijv. had ik ook gezegd "bij gelegenheid deze week") en heb je ineens een rolgordijn met smeltsporen van een boorkop terwijl je had gezegd, even aftekenen en dan t gordijn er uitklikken en dán pas boren...

    Dan hoor je eerst Done!
    Daarna een vloek...

    eeeen dan weet je wel weer hoe laat t is...

    En inwendig ben ik dan aan t koken want die krengen zijn zo kut om door te zagen als je ze moet inkorten. Mja, t gaatje zit in elk geval voor support in t midden...:rolleyes:

    Kan je weer terug naar de ikea...:|:cry:

    Had gelukkig de laatste van die kleur en maat...ze zijn uit assortiment gehaald. :eek:


    Edit: samen behangen gaat overigens wel uitstekend!
     
  10. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.448
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    • Lege wc rolletjes niet weggooien.. dus op den duur liggen er 3-4 in de wc en gooi ik ze maar weer weg
    • Steeds bijna een uur op de wc zitten.. als hij zegt 'ik moet poepen' ga ik eerst plassen en de was eruit halen want anders kan ik weer 3 kwartier wachten
    • 100x zeggen dat hij iets gaat doen maar het steeds uitstellen
    • Ongecontroleerd en hard keihard niezen, zonder zijn handen voor zijn mond te houden
    • Als de vuilniszak vol zit deze vooral niet eruit halen maar steeds voller maken en harder alles erin duwen tot hij bijna scheurt en ik hem zelf wel weg breng
    • Vuile vaat stapelen in de wasbak, en dan zo hoog dat je ook je handen niet meer kan wassen ofzo
    • Als ik het vuil bij de deur zet omdat ik weet dat hij zo weggaat (en auto staat naast de vuilcontainer) zet hij het opzij en gaat dan weg zonder het mee te nemen 'niet gezien'.
    • Kei hard snurken..
    • Tissues in zijn broekzakken laten zitten en die was ik dan.. overal pluisjes..
    • Als ik in de badkamer de wasbak ontkalkt heb daarna zijn handen wassen en de kraan nat achter laten... zo jammer
    • Ik mag nooit eten van hem weggooien als hij niet gecheckt heeft of hij het echt niet meer kan eten. Dit doe ik dus ook niet meer, ook als het beschimmeld is ofzo want heb daar serieus een keer ruzie over gehad. Nou stond er laatst een goede week soep op het fornuis met een deksel erop. Na 4 dagen eens in gegeken, hele schimmellaag erop en stiiiiiinken. Maar ik dacht hey ik mag niks weggooien van jou. Het stond er nog een dag of 3 tot hij er eens in keek wat daar nou op het fornuis stond whahaha
     
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.820
    14.154
    113
    Er ging ook een filmpje op youtube rond geloof ik over een magische koffietafel...Vervolgens de mannelijke agent die t herkende en de vrouwelijke er achter die echt zoiets hand van "serieus???"

    Edit: deze

     
    Kirzy, Paris91, Gewooniemand en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.448
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    OH! En wat hij bijna altijd doet na het douchen.... zijn NATTE handdoek op BED leggen!!!!!! AAN MIJN KANT.
     
    Ayla7000 vindt dit leuk.
  13. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Na het sluiten van het raam de gordijnen niet goed doen:mad:. Dat ziet er echt niet uit.
     
  14. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    nummer 1 vooral. Even douchen hier.. —> meneer is serieus na 1,5 uur pas beneden. En gezellig. Gaat onze avond.
     
    Magnolia29 en Neuzeke vinden dit leuk.
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    @Magnolia29 ik heb daar ook een vast plekje voor maar hier wordt dat ook gewoon in een draadmand in de keuken gegooid. Nee nee nee. Leeg dat ding.

    Dat ding heb ik in het leven geroepen om ‘s avonds kopjes, koffiecups, lege flesjes + spenen en drinkbekers in te zetten. Eventueel met een melkpoedertoren. Zodat het straks in de vroege ochtenden (of misschien wel nachten) gemakkelijk opstarten is. Hoppa alles bij elkaar op het aanrecht maar wel even opgeruimd.
    Hou ik van, lekker efficiënt. Niet bedoeld voor laders, sleutels, rommeltjes etc. Ik heb er al 4x wat van gezegd en vanmiddag heb ik mega kinderachtig dat ding op z’n bureau geleegd. Hij is nog steeds leeg ;)
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  16. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.067
    15.598
    113
    Vrouw
    Hij is traag .

    Als hij loopt lijkt het baywatch .
    Dekt hij de tafel duurt het lang en ligt het op tafel gesmeten alsof het uit zijn handen viel.
    Eet hij dan is iedereen al lang klaar als hij nog maar aan de helft zit (kinderen moeten zelfs nietmeer blijven zitten).
    Boterhammen maken is hij zo lang aan bezig dat je een sterren diner verwacht.

    De jongste moest onlangs overgeven en ik had het eerste opgevangen met een handdoek en stuurde hem om een emmer.
    Op zijn gemakje naar beneden, ik hoorde hem brosselen en dacht al te roepen of het nog voor vandaag was. Komt hij terug aan de trap en vraagt hij welke emmer :|.
     
  17. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.571
    13.141
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik maakte het reeds op uit je bericht daarna :)
     
  18. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.149
    1.942
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:
     
  19. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.448
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    oh fantastisch dat filmpje whahahaha!!! heerlijk xD
     
  20. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.820
    14.154
    113
    Ja ik kwam ook niet meer bij, maar wij hebben geloof ik zo'n magische wasmand. Hoe vaak ik wel niet gedacht heb dat iemand in de veronderstelling lijkt te zijn dat ie in een hotel woont...

    Moet wel zeggen dat mn man nu toch wel in begint te zien dat t best veel is zo'n huishouden, nu t op zijn schouders komt te liggen. Ik zie ineens dingen zelfstandig de vuilbak en vaatwasser in gaan, zonder dat ik er een woord over rep, een vuilnisbak die geleegd wordt in een rolcontainer.

    Hij hoeft geen huishouder te worden en mijn ecologisch huishoudenboek in zn kop te prenten en voor elke vlek de oplossing te weten maar alleen al de kleine beetjes en wat initiatief is al welkom.

    Hij dacht alles op 1 dag te kunnen proppen...mja schat...met (af)wassen, toiletten en stofzuigen wordt dat best lastig met huisdieren en een gezin, dat moet echt op meerdere dagen. Als je vrijgezel bent zonder huisdieren lukt je dat allicht wel.

    Ben benieuwd wat deze leercurve brengt.

    Als na bijna een jaar de vraag komt hoe je de vaatwasser aanzet en na 5 jaar wat er wel en niet in de droger mag, dan kan t alleen maar beter worden.

    Maar t huidige beeld stemt enigzins hoopvol.
     
    hummeltje5 en duitshollandsmeisje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina