Irritaties mbt. je partner/irritante gewoontes

Discussie in 'De lounge' gestart door RoseMurphy, 26 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Oh ik moest zo lachen vanochtend :oops: Ik doe 9 van de 10 keer de was (ik vind het serieus leuk om te doen). Maar vorige week zei meneer dat hij de was wel zou uithangen (was bijna klaar). Ik zei nog: prima maar wel doen (hij vergeet het wel eens als hij dat beloofd) want anders gaat het stinken. Ik kom uren later boven en die was lag dus nog in de wasmachine.. Vanochtend trekt hij een trui uit de kast: gatver deze stinkt. De volgende: huh deze ook?
    Ja hoe kan dat nou :rolleyes::rolleyes: (zal ze met liefde opnieuw wassen :D)
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  2. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.687
    3.468
    113
    Kastdeurtjes en laden open laten staan! Ik kan aan de hand van de open kastjes en laatjes zien welke route hij door het huis heeft gelopen :rolleyes:
     
  3. Maudje123

    Maudje123 VIP lid

    2 aug 2020
    12.386
    7.912
    113
    Vrouw
    Ja ook dit inderdaad plus overal waar hij geweest is de lampen aan laten :confused:
     
  4. Maslov

    Maslov Fanatiek lid

    11 apr 2019
    1.200
    3.395
    113
    • Overal afspraken over willen maken terwijl ik alles wil doen wanneer en zoals het me uitkomt (wat ook wel veel zegt over wat zijn -zeer terechte- ergernis zou zijn).
    • Zijn tandenborstel niet goed afspoelen waardoor dat ding op uit iets uit een druipsteengrot lijkt na een paar dagen. Dat is nogal een onsmakelijke aanblik, dus dan maak ik die schoon.
    • De was niet goed in de kasten leggen. Dan ligt er ineens een maat 164 joggingbroek van mijn zoon tussen mijn leggings.
    Dat was het al. Ik denk dat ik stukken irritanter ben dan hij.
     
    Youtan, NiekeKris, hummeltje5 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.342
    113
    Vrouw
    Oja; vergeten te ontbijten en/of lunchen en dan altijd buiten de deur friet willen eten.
     
  6. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.543
    1.895
    113
    Wij wonen niet samen maar ik irriteer me zeker wel eens:
    - hij snurkt waardoor ik altijd op de bank moet kruipen 's nachts. Hij lijkt er weinig aan te willen doen. Heb al meerdere keren geopperd dat minder alcohol 's avonds en iets afvallen waarschijnlijk veel effect gaat hebben.
    - Als ik bij hem kom liggen er echt o-ver-al spullen en papieren. Zijn huis maar mijn hoofd is al chaotisch zodra ik daar binnen stap...
    - Hij is therapeut en erg evenwichtig in zijn emoties. Aan de ene kant heel fijn maar aan de andere kant lastig als ik eens geïrriteerd ben over iets. Hij denkt dan gelijk dat iets me super hoog zit of ik heel boos ben, terwijl ik me gewoon ff irriteer aan het lawaai van de buren ofzo.
     
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh ja dat grote licht overal aan. Altijd. WAAROM. En ook kei hard op de lichtknoppen slaan om ze aan te doen.

    sowieso haat ik het als mensen heel luid zijn in hun dagelijkse dingen. Waarom moeten vaatwasser deuren zo hard dicht gedaan worden? En waarom moet men zich zo enorm luid door het huis bewegen? Loop gewoon normaal ipv te stampen. Doe de kranen normaal open ipv op z’n hardst, laat het water niet lopen tijdens het tandenpoetsen, kuch niet zo overdreven.

    mens, hushhhhhhh ;)
    Iets met zwangerschaps-ergernissen
     
  8. Maudje123

    Maudje123 VIP lid

    2 aug 2020
    12.386
    7.912
    113
    Vrouw
    Nou echt hè precies dit en dan ben ik nog niet eens zwanger
    En dan roepen van het is led licht dus kost haast geen energie.
    Jaaaa daaaaag is toch niet nodig dat het aan is als je er niet bent :mad:
     
    Vero0504 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  9. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.534
    731
    113
    Oef eerste pag gelezen en check check dubbel check ... vooral als ik tegen mijn ovu of menstru zit kan ik hem wel vermoorden af en toe :D
     
    Hopmarjanneke, Vero0504 en Nataly1972 vinden dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik stop met lezen en ga ook niet reageren anders ga ik me serieus afvragen waarom ik geen vrijgezel ben.
    Ik las de eerste 10 reacties en mijn man is een samenvatting daarvan en ik vermoed dat ik kan aanvullen met de laatste 100 reacties :rolleyes:
     
    Hopmarjanneke, Nic1976, Typicalme en 14 anderen vinden dit leuk.
  11. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Ik mag niet klagen.
    C doet meer in het huishouden dan ik.
    Vorige week woensdag ging ik naar m’n werk in m’n witte jurk. Zegt ie voordat ik ga: ‘heb je je zwarte ondergoed bij de was gedaan want ik ga zo zwart wassen. Wel jammer dat je nou net die witte jurk aan hebt. Ik wilde daarna een witte draaien…’ :|o_O
    Waar ik soms wel moe van wordt is praten. Praten over alles. Soms wil ik gewoon even niks zeggen en geen analyse over hoe alles komt dat ik me bijvoorbeeld even ruk voel.
    ‘t Is net een wijf joh soms.
    Maar voor de rest: hij kookt, hij wast, hij strijkt, hij ruimt op, hij schildert het huis, hangt dingen op, híj́ nam ouderschapsverlof, enz enz enz.
    Ik heb een mooi bruin leven hoor :D
     
  12. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.014
    15.556
    113
    Vrouw
    Ik heb buiten dat mijn man traag is , eigenlijk ook niet echt te klagen.
    Hij helpt en zaagt niet te veel en hij doet niet overdreven lief.
    Want aan van die flemende zaken heb ik een hekel. Doe maar gewoon tis goed zo.
     
    citroenrasp en suus1983 vinden dit leuk.
  13. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.284
    4.153
    113
    Deze is echt heel herkenbaar, mijn man wil graag van alles op de hoogte zijn terwijl ik 9 van de 10 dingen of spontaan doe/afspreek of het onder zijn werktijd doe. In mijn hoofd heeft hij er dan geen “last” van, dus hoef ik het ook niet te melden. Dit brengt regelmatig frustraties van zijn kant met zich mee.
     
    Maslov vindt dit leuk.
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Die auto gaat hier net zo. Ik laat alles liggen, tot zijn grote ergernis.

    Verder herken ik eigenlijk niks echt hier.
    Mijn man werkt, ik niet, maar als het kan kookt hij. Ik doe de meeste dingen in het huishouden, maar hij doet net zo goed de was indien nodig. Prullenbak/container doet hij altijd. Klusjes geen probleem, maar doe ik zelf ook.
    Ook niet van mijn ouders trouwens. Mijn vader doet net zo goed de was, ruimt altijd op, maakt koffie voor mijn moeder etc.
     
    Youtan en JupitR vinden dit leuk.
  15. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Mijn man is enorm vergeetachtig, ondanks dat ik iets al 10x heb verteld (nadat hij dat heeft gevraagd en ik het opnieuw heb herhaald of zelfs mijn werkrooster heb uitgeprint en hij dan nóg aan mij vraagt wanneer ik moet werken. Koekoek)

    Hij is ALTIJD te laat. En ik altijd te vroeg. Dit botst dus behoorlijk haha.

    Verder kan en mag ik eigenlijk niet klagen...
     
  16. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Mijn man kan altijd mopperen dat niemand zijn spullen opruimt in huis.... staan alle schoenen bv wel netjes maar wat ligt er midden in de hal? Juist ja, zijn schoenen:rolleyes:.
    Zit in in bed nog ff tv te kijken, komt ie aan met een zak chips, in bed
    Het feit dat hij alle lichtknopjes enzo perse op de WiFi aangesloten wil hebben en het allemaal aan het automatiseren in. Alleen gaat het licht nooit aan wanneer het nodig is. Maar gebruik ik dan een lichtknopje is zijn hele systeem in de war en dat "mag" dus niet.....
     
  17. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.175
    1.357
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wacht maar af tot je straks in de overgang zit!!!! Dan heb je de hele dag last van je hormonen, tenminste ik wel :(:(:(:mad::mad::mad:
     
    Hopmarjanneke vindt dit leuk.
  18. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.534
    731
    113
    Yep ik zit er tegenaan en verdenk af en toe een post overgang periode :D ... ik wens mijn man en kids geluk!
     
    Hopmarjanneke vindt dit leuk.
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hoogzwanger zijn en sinds 16wk zwangerschap al slecht slapen door een opeenstapeling van diverse luchtweginfecties is ook niet zo bevorderlijk
     
    Hopmarjanneke vindt dit leuk.
  20. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.143
    113
    Nerdhoek hier: moet hij andere connectors gebruiken die je achter je schakelaar zet. Dan kan je m "ouderwets" schakelen én op de wifi gooien zonder dat t je boel verstoord.

    Handig als je namelijk een keer iemand in je huis op laat passen (etentje/vakantie) want niet iedereen zit in je wifi groep...

    Plus ehm, dingen gaan ook wel eens technisch niet helemaal lekker.
     
    mamavanmimi en hummeltje5 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina