Irritaties op de werkvloer

Discussion in 'De lounge' started by ButterflyNova, Dec 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

Mar 31, 2014
    5,326
    104
    63
    De titel zegt het al, waar irriteer jij je aan op de werkvloer of daar om heen?

Intermediair heeft een hele rij suggesties:

○ Koffie uit de automaat is niet te drinken
    ○ Kolvende moeders
    ○ Bedrijfsuitjes
    ○ Kletskousen: collega's die de hele dag zitten te kwebbelen
    ○ Onbehulpzame IT'ers
    ○ Kamerplanten en andere huiselijke taferelen op bureaus
    ○ Traag internet of het netwerk dat vaak plat ligt
    ○ Collega's die vanwege de kinderen eerder weggaan, later komen,
    nooit overwerken enz.
    ○ Vieze wc's
    ○ Slechte catering in de kantine
    ○ Geroddel
    ○ Te veel mensen op de cc in e-mails
    ○ Stagiaires die te veel begeleiding nodig hebben
    ○ Zenuwtiks onder collega's (klikkende pen, leunen op stoel enz)
    ○ Ringtones op mobieltjes van collega's
    ○ Kauwgom onder de bureaus en stoelen
    ○ Collega's die altijd ziek zijn als het heerst
    ○ Onmogelijk om directe telefoonnummers te vinden of bellen
    ○ Printer is altijd stuk / papier of inkt niet bijgevuld
    ○ Collega's die altijd te laat komen en telkens andere smoesjes
    verzinnen
    ○ Slecht kantoorklimaat (te koud, te warm, te muf)
    ○ Nutteloze vergaderingen en overleggen
    ○ Niet thuis mogen werken zonder goede reden
    ○ Zweetlucht en slechte adem van collega's
    ○ Geen bereik met mobiele telefoon
    ○ Slechte muzieksmaak van collega
    ○ Trakteren bij verjaardagen
    ○ Het moet op papier terwijl het veel makkelijker digitaal kan
    ○ Vakantiebriefjes
    ○ Amateuristische powerpointpresentaties
    ○ Overkill aan procedures en regeltjes
    ○ Troosteloze omgeving als je naar buiten kijkt
    ○ Rokende collega's
    ○ Kantoorhumor die ontaardt in pesterijen
    ○ Declaratieformulieren en de stapels bonnetjes
    ○ Geen vergaderruimte vrij als je niet lang van tevoren reserveert
    ○ Overmatig gebruik van jargon en afkortingen door collega's
    ○ Te hard pratende collega's
    ○ Korte broek op kantoor in de zomer
    ○ Te veel getelefoneer over privé-zaken
    ○ Op sokken lopen
    ○ Verplichte borrels
    ○ Collega's die over elke verandering klagen
    ○ Stampvolle treinen in de spits
    ○ Files: elke dag weer in de file
    ○ Collega's die er de kantjes vanaf lopen
    ○ Foto's op bureaus van geliefden, kinderen, de hond enz.
    ○ Geklaag over Windows door Mac-liefhebbers
    ○ Collega's die altijd dezelfde taalfouten maken
    ○ Foute screensavers en wallpapers
    ○ Breedsprakige collega's die zinnen bouwen waar maar geen eind
    aan komt
    ○ Gezeur over RSI
    ○ Stresskippen
    ○ Te veel doorgaan over een hobby die niemand interesseert
    ○ Bijnamen voor collega's
    ○ Collega's die altijd dezelfde kleren dragen naar het werk
    ○ Blokkeren van sites als Facebook op het bedrijfsnetwerk
    ○ Mailbox vol / attachment te groot
    ○ Onoverzichtelijk intranet
    ○ Overbodige trainingen en cursussen

2. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

Mar 31, 2014
    5,326
    104
    63
    Waar ik mij bijvoorbeeld aan kan irriteren is een collega die de kopjes en glazen altijd aan de bovenzijde vast pakt als hij/zij een rondje koffie / thee doet.

Dan denk ik echt 'ieuwww' daar moet ik zo mijn mond weer aan zetten.:)

3. tuc

tuc Niet meer actief

haha als ik dit lees dan ben ik blij dat ik mijn eigen baas, ben, ik het enige personeelslid en ik thuis werk:D

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Haha wat een waslijst.

Ik werk in een mooi monumentaal pand maar het is hier stervenskoud!! Dit is echt irritatie nummer 1, het is hier gewoon bijna niet warm te krijgen en het tocht als een gek.
    Maar het is wel een sfeervol pand ja ;)

Verder vind ik het irritant als ik met secretariële taken opgezadeld word in periodes dat ik het superdruk heb omdat de secretaresse weer eens vrij is/vroeg naar huis gaat/met haar (volwassen) dochter naar een arts moet ofzo.. zucht... Maarja ze is de vrouw van de manager hier dus wie maakt haar wat.

Verder niet echt noemenswaardige irritaties hier.

5. genaio22

genaio22 Actief lid

Dec 15, 2013
    320
    189
    43
    oef hierzo collega's die te laat komen en geeneens een smoes hebben hahah

waar ik me ook mateloos aan irriteer is als mijn collega om het uur gaat roken of gewoon de hele tijd met een telefoon kloot.

6. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Collega's die zich gedragen of ze zich toch vele malen beter voelen dan de ander. ( heb door heel provincie Utrecht zo'n beetje op alle concultatiebureau's ingevallen en je had hele lieve artsen en wijkverpleegkundigen, maar ook een paar over het paard getilde neerkijkers bah)

Verder, vind ik de lijst erg lang aan irritaties... Misschien irriteren we ons een beetje te snel?

7. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    O, en artsen en wv's waarvan ik weet dat ze altijd uitlopen ook daadwerkelijk weer eens (wat een verrassing) uitlopen. Dat betekend voor mij een stroom aan klagen waar ik niks mee kan en ik irriteer me ook want dat betekend dat het voor mij ook weer een latertje word... Meestal bood ik maar een rondje cappucino's aan... Of als ik vroeg genoeg was kon ik zelfs nog ouders bellen om wat later te komen vanwege uitloop, maar verder kan ik er weinig aan doen;)

8. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik heb heel lang in een kleinschalig bedrijf gewerkt circa 6 collega's en allemaal vrouwen behalve mijn ex werkgever.
    Ik heb me heel erg vaak geïrriteerd ondanks de goede band die ik met ze had/heb.
    Collega die alle pauzes veranderde zodat ze altijd op hetzelfde tijdstip pauze had met dezelfde collega.
    Verder had ik ook een collega die het altijd beter wist en echt alleen maar over zichzelf kon lullen, alles wat een ander had, had zij ook.
    Ach en zo kan ik nog wel even doorgaan.
    Sinds oktober ben ik voor mezelf begonnen en ik vind het HEERLIJK, had ik veel eerder moeten doen.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,241
    16,615
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik werk in een klein teamverband maar ook weleens de nodige irritaties.
    Slechte communicatie,bijv:er is een protocol veranderd en ik heb dit nooit ergens gelezen of gehoord.

Collega's met een 9 tot 5 mentaliteit.

Collega's die met de koffie vertellen dat ze de middag vrij willen nemen.Ze vragen wel een akkoord maar dan sta je min of meer voor het blok en zeg je ook niet zomaar nee dit kan of mag niet.

Collega's die continue hun telefoon controleren en hun apps beantwoorden.

Collega's die de hele snoeppot leeg eten.

Collega's die niet hun eigen borden,bekers en bestek in de vaatwasser zetten.

Best aardig wat haha

10. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

Mar 31, 2014
    5,326
    104
    63
    Haha dat met dat vrij vragen op zo'n korte termijn, heb collega's die gewoon eerder weg gaan. Onder het mom van, het zit er op voor vandaag. Om 14:00 uur? Really?!

Onze opmerkingen dan komen dan niet echt aan. Hopelijk worden ze er nog een keer op afgestraft.

En de vaatwasser, zo vervelend! Heb er eens een foto van gemaakt en rond gemaild. 'Van wie is dit?' Zal ze leren ;)

11. meike1234

meike1234 Actief lid

Sep 27, 2011
    218
    0
    0
    Nederland
    Ik ben 5 jaar eigen baas (zzp) geweest. Sinds kort ben ik weer een loondienst en ben zo blij dat ik deze stap genomen ben. Heb echt collega's gemist. Ik ga iedere dag met plezier naar mijn werk. Ik erger mij er vooral aan als iemand iets gebruikt heeft in dit vervolgens kapot ( werk in de horeca) is en het niet gemeld wordt ofzo. Staan wij met de gebakken peren...

12. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik erger me aan collega's die zich niet aan de regels houden. Ik werk in een gevangenis en vind het bijzonder wenselijk dat iedereen zich aan de regels houdt en dat er geen uitzonderingen worden gemaakt. Maar goed, anderen ergeren zich weer aan regelne*kers zoals ik. Ik vind het echt belangrijk om consequent te zijn.

Verder erger ik me aan het woord "crea-bea". Ik ben docent Kunstzinnige Vorming, ik heb daar een HBO-diploma voor moeten halen. Ik vind "crea-bea" best wel denigrerend.

13. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn grootste irritatie is dat de slaapwacht geen raam naar buiten heeft en er dus geen frisse lucht is. Daarbij wordt deze tevens als kantoor gebruikt en dat vind ik ook niet fijn.

En ik denk dat het ook een beetje ligt aan het soort werk dat je doet, maar mijn tweede irritatiepunt is juist het gebruik van mobiele telefoons op de werkvloer. Het constante ge-app, facebook, twitter. Heel irritant. Doe dat ding uit als je aan het werk bent.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik hoop er binnen afzienbare tijd weer 'last' van te hebben :D

15. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Het gebrek aan respect voor elkaar ik heb namelijk 150 collega's waarvan ik er met ongeveer 75 iedere dag werkt en het respect is soms ver te zoeken. De klikspanen die van alles een melding maken ook zo een irritatie puntje

16. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    1,748
    223
    63
    Collega's die hun bordje en glas niet in de vaatwasser zetten maar op het aanrecht ( ja joh er zijn hier kaboutertjes die de boel inpakken ;) )

Dat het op onze afdeling vaak vreselijk benauwd is, waar je gewoon hoofdpijn van krijgt. En dan is er wel airco maar de ene staat precies op mij gericht en de andere precies op een collega een paar bureaus achter me. Dus als dat ding een poosje aan staat hebben collega/ik het stervenskoud maar doe je hem weer uit is het weer te benauwd...

Verder hier een clean desk policy dus kamerplanten etc. zul je hier niet aantreffen:D
    Muziek mag niet geluisterd worden dus daar kan je ook geen discussie over hebben.

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Collega's die altijd dezelfde kleren dragen naar het werk

Ik denk dat dat bij ons geld, LOL.

Maar Ff serieus... Op sokken lopen?? Dude...

18. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Ik heb zelf altijd het idee dat ik dingen beter kan regelen dan anderen. Dat probeer ik echt los te laten want zwaar irritant i Know.

Maar als ik het dan los laat en het gaat inderdaad mis grrrrr

19. Armina

Armina Niet meer actief

Quilty as charged :):p

Ik deed dat op ons oude kantoor weleens. Daar zat onze afdeling wat afgezonderd van de rest. Had dan de hele dag op veiligheidsschoenen gelopen ( buiten) en vond het dan wel even fijn om ze uit te doen.

Mijn irritatiepuntje is het niet kunnen bereiken van een collega terwijl hij wel bereikbaar zou moeten zijn.

20. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

May 11, 2013
    2,604
    3
    38
    Ik ben nu eigen baas (in huis) maar als ik moet beoordelen alsof ik wel zou werken.

Collega's die roddelen
    Collega's die er met hun pet naar gooien of heel ongeinteresseerd doen en anderen ermee demotiveren.
    Collega's die alleen maar (over hun werk) blijven klagen en niets ondernemen om er iets aan te doen.
    Collega's die aan hun iphone zijn vastgeroest.
    Collega's die om jou om hulp vragen en jouw hulp/advies dan zonder het netjes te vermelden of te bedanken in de wind slaan en hun eigen gang gaan (maw jou tegen een muur laten l*llen)
    Collega's die als er er fout gemaakt is tijdens een samenwerking het zo weten te vertellen tegen de baas dat zij "natuurlijk" geen blaam treft.
    Collegas die vinden dat radio 538 (puberzender)best op standje 10 mag terwijl jij al met harde buiken loopt en je ontiegelijk loopt te ergeren aan de baggermuziek, helemaal als het ook nog zo hard aan moet staan. (dit is serieus de reden geweest dat ik al met 30 weken mijn zwangerschapsverlof inging)

Share This Page