irritaties

Discussion in 'De lounge' started by augurkjes, Oct 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Jaaa, je zet echt nét een voet over de drempel; 'Kan ik u helpen?'

'Nee hoor, ik kijk alleen maar even rond'
    'Oh...oké.' (met zo'n gezicht van, wat moet je hier dan?'

;)

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Waar ik een poosje heb gewerkt (winkel) mochten we van de baas niet naar de klant met: kan ik u helpen?
    Alleen als we echt zagen dat ze naar iets specifieks op zoek waren...maar het liefst moesten ze net rondkijken opzoek naar een verkoopster :D

3. April1

April1 Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    1,385
    1
    0
    :DInderdaad, dat is dan weer de andere kant. Bij ons is het zo, dat mijn man wel heel graag geholpen wil worden, puur om aandacht te krijgen volgens mij ;), want negen van de tien keer weten we toch echt zelf wel heel goed wat we willen en wat niet. Terwijl ik het liever eerst zelf uitzoek. Mijn man haalt er ook genoegen uit om zo'n verkoper op zijn nummer te zetten door dus allemaal vragen te stellen waarop hij zelf het antwoord al weet, maar de verkoper blijkbaar wil testen op zijn vakkennis. ;) Superirritant af en toe, zeker als ik gewoon in alle rust wil kijken wélke wasmachine mij het beste lijkt.

4. Angelina

Angelina Niet meer actief

" Als u vragen heeft sta ik hier hoor "

Ja, ik zie het, ga onderhand maar eens aan het werk haha

5. April1

April1 Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    1,385
    1
    0
    hahahaha, inderdaad rondkijken is uit den boze

6. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

hahaha nee altijd de standaart groente die we kennen ;) hahaha

maar een koolrabi kon ik ook niet :p oh ja en retich kon ik niet :p

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    Dat onderling praten.
    Mijn moeder ging 'n keer naar de winkel. Stond er een man achter de kassa, en maar praten met een of andere vriend van hem. Dus mijn moeder wil een pakje shag kopen.
    Rekent af met 10 euro. Dus die man pakt dat argeloos aan, stopt het zonder te kijken in de kassa ( ondertussen druk pratend ) Wil wisselgeld geven. Stopt met praten, ff denken.
    Vraagt aan mijn moeder : u gaf een briefje van 50 euro he?
    Zegt mijn moeder : dat klopt!
    En ze kreeg dus terug van 50 euro hihihi
    hihihi moet ie maar opletten :p

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Whahaha! Afstraffen die handel!

9. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

hahahhaha die vind ik echt goed met die 50 euro hahaha ;) :D

10. Thasmo

Thasmo Actief lid

Jan 8, 2009
    251
    0
    0
    Secetarieel Administratief Medewerkster
    Noord-Brabant
    Haha moet bij de verhalen aan een aantal dingen denken..

Geld terug geven.. Mijn schoonmoeder gaat altijd voor van die nep redbulletjes naar de lidl.. dus die staat daar met een hele tray bij de kassa, geloof iets van 6 euro nog iets, schoonmoeder had 1 briefje van 20 euro in haar portemonnee en betaald daar dus mee. Meisje achter de kassa zat te kletsen met een meisje wat haar kassa over zou nemen na mijn schoonmoeder zegmaar. Geeft dat meisje geld terug, maar te weinig, iets van 3 euro nog iets.
    Dus mijn schoonmoeder terug: uhm ik gaf 20 euro, meisje: niet waar u gaf 10 euro. Mijn schoonmoeder weer terug: nee ik had alleen maar 20 euro, had geen 10 euro. Meisje hard door de winkel heen: Nou mevrouw u gaf echt maar 10 euro en geen 20 hoor, schoonmoeder werd al rood, maar bleef volhouden nee ik gaf 20 euro.
    Meisje draait met ogen en belt voor de filiaalleider.. komt erbij, neemt meisje en kassalade mee om het geld achter na te tellen.
    Schoonmoeder blijft staan wachten, meisje komt terug, zegt zachtjes, mevrouw u had toch gelijkj hier is uw 10 euro nog..
    Mijn schoonmoeder pissig door de winkel heen (waarom moet het nu zachtjes gezegd worden) Nou blij dat het nu dan toch opgelost is en dat ik netjes mn geld terug krijg.. mensen in de rij stonden nog net niet te klappen haha;) Mja zou me ook niet prettig voelen, eigenlijk wordt je uitgemaakt voor leugenaar.:(

Personeel Jumbo: wij doen eigenlijk altijd boodschappen bij de jumbo, vind het een fijne winkel en idd als ik iets vraag wordt er altijd meegelopen of als de jongen/meisje het niet weet wordt er iemand gehaald die het wel weet. Maar er is 1 kassameisje waar ik noooit bij ga staan want haar 'vriendinnetjes' die niet bij de jumbo werken komen altijd staan kletsen met haar of zgn even een blikje drinken kopen (lees kletsen dus) maar laatst waren wij nogal laat bij de jumbo, waren 2 kassa's open, 1 voor winkelmandjes (smalle rij) en 1 voor karren, dus wij in de rij bij de karren, 1 klant voor ons, verder eigenlijk heel rustig.. zit dat ene meisje achter de kassa.. grrr toen meosten we wel.. ene klant geholpen, teminste die pinde en ging weg, mijn vrouw ging verder met boodschappen erop laden en ik ging alvast met de tassen de boodschappen aan der andere kant staan, de vriendinnetjes stonden erbij en ze waren gezellig aan het kletsen.. een simpel hallo kon er nog net af, ze begint met scannen, maar haar verhaal werd spannend volgens mij want ze bleef steken.. mijn vrouw was klaar met laden, en ik had pas 2 stuks in de tassen zitten.. ze scande gewoon niet door.. :$ dus toen heb ik gezegd: ej gezellig dat jullie het zo fijn hebben met zn 3en, maar zou je door kunnen scannen want ik wil eigenlijk ook wel gaan eten als het niet erg is! Daar schrok ze van en toen kon het ineens wel snel.;)

Ook ik heb 4jr in een bruna winkel gestaan, en wij mochten dan wel gewoon wat drinken, maar niet als je klanten aan het helpen bent of als ze wat aan je vragen. Mja licht er ws ook aan hoe het beleid in de winkel is of hoe de leidinggevende daar mee omgaan.;)

11. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    :D goeie!

Soms van je wel interessante gesprekken op hoor...

'wat ga jij dit weekend doen'
    'ik was erover aant denken om daar en daar naartoe te gaan'
    'oh fijn!pfff...is het nou nog geen lunchpauze?'
    'Nee meid nog een uurtje'
    'Tss nou ja, nog even volhouden dan. 't is 7,50 mevrouw. ga je mee lunchen dalijk?'
    Ik; 'daag'
    'Ja, doei! zullen we naar die nieuwe Japanner gaan?'

;)

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lunchen bij de Japanner hahahah

13. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Daarom moesten wij bij de AH altijd het geld OP de lade laten liggen totdat we geld terug hadden gegeven.

14. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

Sep 24, 2008
    7,353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Hier helaas een klant die de Jumbo mijdt vanwege het superslechte, onvriendelijke personeel...Ook alleen maar lullen met elkaar en niet eens laten merken dat je de klant gezien hebt! Word ik zo giftig van!! En dat is niet één keer gebeurd hoor, nee, dat gebeurt bijna standaard daar! Geen Jumbo meer voor mij!
    Ik ben zelf jaren filiaalmanager van zowel een AH als een schoenenwinkel geweest en 'mijn' medewerkers diende toch echt de klanten voor alles te laten gaan, netjes aan te spreken en vooral netjes geld terug te geven, dus terug tellen!! (en god verhoedde degene die zat te vreten achter de kassa...!)

Wij hebben jaren geleden zo'n mazzeltje bij de Gamma gehad... Ik kreeg toen van mijn ouders lamellen kado en die hadden we op zo'n kar gelegd. Was voor 300 gulden handel. Verder hadden we nog wat kleine dingen op de band gelegd, voor iets van 50 gulden. En die cassiere ook maar kletsen en kletsen. Dus ze ziet de lamellen slaat iets aan, ondertussen druk pratend, en mijn vader vraagt nog netjes of ze de lamellen heeft aangeslagen en of hij ze vast naar de auto mocht brengen. Ja dat mocht. Zeker weten? (pa en ik voelden 'm al aankomen, haha) maar Ja, zeker weten.
    Mijn moeder ging pinnen, pa was 'm gepeerd met de lamellen en mams was een beetje kippig, dus die staat te klooien met die pin. Dus ik kijk op dat schermpje, zie ik een bedrag van 54 gulden staan....Mijn moeder vroeg aan mij of het allemaal klopte (mens was goudeerlijk, rip) en of ze op ja kon drukken, dus ik zei meteen: klopt hoor mam, je kan op ok drukken!
    Wij dus een vette mazzel van 300 gulden!! Tja, normaal ben ik ook te eerlijk, maar als ze maar kletsen en je hebt 3x gevraagd of je door mag lopen, is het je eigen schuld hoor!
    We hebben het mijn moeder trouwens pas verteld toen we een eind uit de buurt van die Gamma waren :D

15. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nou ik kan me ook echt groen en geel ergeren aan van die asociale cassières. Ik doe mijn boodschappen vaak bij de Lidl en daar hebben ze ook echt nog nooit van klantvriendelijkheid gehoord hoor, tjongejonge, wat een kansloze types werken daar.

Pas geleden nog, ik stond in de rij en was aan de beurt. Dat grietje achter de kassa was aan het praten met, volgens mij, de (assistent) filiaalmanager. Hij (ass. fil.man.) was haar aan het vertellen dat ze later iets moest schoonmaken. Daar had ze klaarblijkelijk geen zin in, gingen ze daar ff een hele discussie lopen voeren. Ik mocht inmiddels afrekenen, dus ik stond te wachten. Onderwijl kookte mijn bloed zowat al en precies toen ik op het punt stond om te gaan zeggen dat ik eerst af wilde rekenen en dat ze daarna lekker konden verder ouwehoeren was de discussie afgelopen. Mijn god, wat irritant is dat.

Nog een voorbeeld: een tijd geleden waren we bij de Dolcis om schoenen te kopen voor mijn man. Het was donderdagavond, koopavond, en er waren behalve wij verder geen klanten in de winkel. De meisjes die daar werkten stonden uitgebreid alle schoenen te passen. Toen mijn man ook de linkerschoen wilde hebben ging 1 van die meiden die halen. De ander paste rustig door. En ook niet even erbij blijven ofzo hoor toen mijn man allebei de schoenen aan had. Goed, hij wilde de schoenen, dus wij naar de kassa, denk maar niet dat 1 van die troela's naar de kassa komt hoor. Dus ik zei zoiets van: Nou, kom, we mogen ze zeker gratis meenemen....Toen kwamen ze er ineens snel aanlopen hoor.

16. Angelina

Angelina Niet meer actief

Helemaal mee eens! Die worden echt niet op klantvriendelijkheid geselecteerd! Waar ze wel op uitgekozen worden is mij een raadsel ;).

17. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier bij de lidl zijn ze wel altijd vriendelijk.

Ik kan me ook aan heel veel dingen groen en geel ergeren, en ik kan het dan niet laten om er dan ook nog even een (sarcastische) opmerking over te maken bij het weglopen.

18. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nou dat vraag ik mee ook af inderdaad. Misschien op zo chagerijnig mogelijk kunnen kijken en zo ongeïnteresseerd mogelijk kunnen doen :p.

19. Rosado

Rosado Niet meer actief

Het zal ongetwijfeld ook per Lidl verschillen! De C1000 bij ons is 10x relaxter dan de Lidl, maar ook duurder, daarom ga ik voor de meeste boodschappen toch naar de Lidl. Alleen koffie, thee en brood haal ik bij de C. En als ik een lekkere ovenschotel ofzo wil eten.

20. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Mijn vriend en ik hadden het toen we net samen gingen wonen, toen gingen we een keuken set met vorken, messen, lepels ed kopen bij de V&D, dus wij zitten daar zo op de grond ( mensen vanaf de kassa konden ons zien ) een beetje zitten kijken welke we het mooiste vonden, staan er ineens drie medewerkers achter een paaltje te smoesen en naar ons te kijken .. dus ik nog een geintje maken '' volgens mij zijn ze bang dat we wat stelen '' .. wij lachen, nee komt er een vierde medewerker aan en die vraagt echt zo heel grof, wat doet u daar meneer en mevrouw ( met haar armen gekruist en heel bitchie ) dus ik sta op en zeg normaal '' wij zijn een set aan het uitzoeken voor ons nieuwe huis '' zegt ze, kan dat niet staand want zo vertrouwen wij het niet :(?... Ik zeg pardon ?? Hoe wil je dat ik in mijn tas ( denk aan de grote waar net een portemonnee in kan en een telefoon ) die hele doos mee smokkel ?? .. Kom op zeg .. was zo pissig, ik zeg tegen haar dat als ze gewoon op een normale manier had gevraagd aan me of we even anders konden gaan staan oid dat ik dat heel anders vind dan hoe ze het nu vroeg... Tss zegt ze, niemand is tegenwoordig te vertrouwen dus u ook niet ... :( ...

Nou dr een fijne dag gewenst en gezegd dat als ze zo doet bij iedere klant ( die atitude ) dat het dan heel snel voorbij is met de klant ..

Wat een goede service he bij de V&D .. tsss

Share This Page