Yep ken het, alleen dan met een oudere cassiere middelbare leeftijd. Ik had boodschapjes gedaan met mijn man en ging afrekenen, de casiere Zo'n 50 jaar denk ik stond uitgebreid te praten met een vriedn van haar denk ik de postbode, en tijdens het scannen gewoon lekker doorlullen. Dus er stond een mevrouw achter me ook met boodschapjes, gaat dat kreng achter de kassa vrolijk door met scannen op mijn naam maar dan ook de boodschapjes van de mevrouw achter me. Dus ik zeg nogal geschrokken tegen de kassiere, nee stop, die zijn niet van mij. Waarop mevrouw me woedend aankijkt en tegen me begint te schreeuwen of ik ff wat netter kon zijn, dat zij er niks aan kan doen en dat ik maar moest opletten. Ik stond perplex Ik heb afgerekend en ben zwijgend weggelopen waarop Zij heel verbaasd kijkt en dag meneer tegen mijn man zegt, die er niks van snapte waarom ik zo boos was... Ik negeer haar nu ook, ze zij laatst schaapachtig hallo tegen mij en mijn man, nou van mij hoeft het dan ok niet meer hoor. O ja, enne asociale cassieres? Klanten kunnen er ook wat van, wij stonden in een rij en voor ons stond een man met een hele lading boodschappen en daarvoor een vrouw. DIe vrouw presteerde het gewoon we telopen voor uitleg over een of andere aanbieding terwijl ze haar boodschappen nog moest afrekenen. De hele rij lag helemaal stil, dat mens is uiteindelijk iets van 15 minuten weg gebleven en wij maar wachten. De cassiere was overigens wel tof.
Alleen in Nederland dit soort gedrag gezien,in Australie nog geen 1x meegemaakt! Hier wordt je altijd vriendelijk begroet(supermarkt,postkantoor)meestal is het how are you,spullen worden voor je ingepakt en daarna,have a nice day! Zo gaat dat hier,na 6 weken zijn mn man en ik nog steeds stomverbaasd dat het zo gaat hier,in Nederland werden we bijna dagelijks onbeschoft behandeld. Nee hoor,ik hoef echt niet terug!
Ja het gebeurd vaak, maar helaas maak ik het ook elke dag mee bij ons in de winkel. Ik werk in een bakkerij en er zijn dagelijks mensen die menen bij de deur al te moeten snauwen dat ze een halfje wit nodig hebben. Ik irriteer mij daar zo aan. Ik ga dan eerst zeggen: goede morgen, u had wat nodig? Of van die ouders die hun kinderen door ons heen laten tetteren mevrouw, ik moet! Dan zeg ik meestal iets van: Nou ik ben met jou mama/papa/oma aan het praten straks mag jij. Ouders staan je vaak wel aan te kijken met zo'n blik van waar bemoei jij je mee.... Dus de irritatie is er ook flink andersom. Netjes gedag zeggen blijft blijkbaar heel moeilijk, en voor personeel maar ook zeker voor klanten.
Zooo herkenbaar!! Ik maak het ook vaak mee voor idd ook bij de H&M had een keer een vraag over retouren in de winkel, had die zak niet meegenomen dus die jongen helemaal geirriteerd dat ze het eigenlijk niet terug konden nemen...Hallo ik doe dit voor het eerst... Ook bij supermarkt of andere winkels is het vaak moeilijk om even een goedenmiddag te zeggen of iemand een fijne dag te wensen. Vindt dat wel jammer. Merk wel dat het hier in de stad erger is dan in het dorp waar ik gewoond heb. Ik vind het ook onbeschoft als mensen je niet aan kijken en gewoon doorlullen ofzo. Als ik bijv aan het bellen ben, dan zeg ik altijd even: "wacht leg je ff neer moet ff afrekenen" en dan leg ik mijn tel even op de kinderwagen of doe hem even in mijn jaszak. Maar niet alleen in winkels is het zo, ook bij busschauffeurs. Mijn vader is 33 jaar lang busschauffeur geweest en hij hoort echt vaak: "chauffeur waren er maar meer zoals u" en dat zeggen dan jongeren he! Er zijn er zoveel onbeschoft, rijden asociaal en noem het maar op. Zo jammer dat het tegenwoordig zo moet.
Ja in Amerika krijg je ook altijd; how are you doing (niet dat ze wachten op het antwoord hoor) heel netjes maar wel zo nep als het maar zijn kan vaak..
klanten kunnen er idd ook wat van. Ook wel de bejaarden maar die zijn er zich niet zo van bewust vaak. Hier vaak een bejaarde voor me en die heeft dan afgerekend maar moet heel haar karretje nog volladen. Als ze dan even naar de kopkant van de kassa gaat staan om dat te doen? NEE, dat moet gewoon op de plek waar ze staat met het gevolg dat niemand meer verder kan. En soms dan heb je nog tegelijk van die over ijverige cassiëre die dan als een bezeten jouw boodschapjes gaat scannen. Maarja, heel ver komt ze niet omdat de bejaarde op haar gemak staat in te pakken. Dan zeg ik vaak : nou, daar ga je dan met je snelheid hihihi Vinden ze trouwens NIET leuk als je dat zegt Heb trouwens ook wel eens dat IK zo associaal doe. Als ik weer eens zo'n snelle cassiëre heb die alles maar snel scant en propt en waar geen hallo van af kan. Dan ga ik heel langzaam inpakken en wacht pas met afrekenen als ik alles heb ingepakt Doe ik trouwens alleen als er niemand achter me staat in de rij hoor.
Zoo herkenbaar . Vooral hier bij winkels zoals de blokker en het kruidvat word er af en toe echt een beetje simpel van als ik het personeel daar zie .. iedere vraag is er 1 teveel . Maar daarentegen de klanten zijn nog vaak veel erger , ik heb een hele tijd bij een kledingzaak gewerkt en dat is allesbehalve leuk af en toe .. Dan kreeg ik gewoon shirtjes richting mijn kant gegooid en dan werd alleen de maat genoemd zonder een hallo of wat dan ook terwijl ik zelf netjes groette , ik bedoel hoe moeilijk is een hallo nu ? Ik stond eens te vouwen toen er een vrouw briesend op me af kwam , haar auto stond bij de albert heijn geparkeerd en ze eiste dat ik de vrachtwagen die voor haar auto geparkeerd stond weg haalde , nu direct Nou ik eerst gezegd dat ze kon bedaren en dat ik dan verder zou luisteren en toen werd ze nog bozer , heb aardig wat scheldnamen naar me gegooid gekregen en nog bleef ik rustig maar ik kreeg er geen woord tussen , niet normaal terwijl de vrachtwagen gewoon van albert heijn was Op een gegeven moment reageerde ik ook niet meer en moest de bedrijfsleider erbij gehaald worden en die gaf mij natuurlijk gelijk , maar ik werd nog net niet fysiek aangevallen , hahahahaha .... maf mens
Ja, het Kruidvat, Blokker, en vooral H&M hebben 9 op de 10 keer echt ongemanierde, chagerijnig figuren achter de kassa en in de winkel. Bij de Lidl zijn ze bij ons juist wel aardig, er zitten ook al jaren dezelfde dames achter de kassa daar. En als er bijv. een kassa open gaat, komen ze naar je toe als jij met je wagentje in de rij staat en als eerstvolgende de spullen er op kunt doen om vooraan in de nieuwe rij te zetten. Bij de Plus zitten zowat alleen maar zestienjarige grieten die er gewoon levensmoe uitzien. Kijken je niet aan, kan vaak geen gedag van af etc. Ik heb zelf ook nog in een goedkope kledingwinkel gewerkt, maar daar werd er wel aardig op klantvriendelijkheid en service gelet. Ik moest ook altijd terugtellen, niet even een hand vol geld die richting uit gooien. Ook nog een tijd leiding gegeven aan receptionistes. Ik heb er echt geen boodschap aan als iemand haar dag niet heeft, je blijft gewoon vriendelijk en beleefd tegen klanten en anders kon je ophoepelen. Stond ook eens bij een bedrijf aan de balie, had een afspraak, dus ik kom me melden. Die vrouw kijkt mij met een half oog aan, gaat bellen en zegt door de telefoon dat ik er ben en gaat weer wat anders doen. Niet even vertellen dat mijn afspraak er aan komt of dat ik ergens plaats kan nemen, dus ik denk, tr#t, bekijk het lekker en loop weg'. 'Heeee muvrouhouw, u moet een bezoekerspas hoor!'. Ik zei al dat ze dan wel even mocht vertellen dat ze die ging maken, nou, een hoop gechagerijn terug. Pfff.
Ik was een keer met mijn zus in een paardenzaak waar wij en half uur naar bepaalde maten aan het zoeken waren en niets konden vinden. Toen vroegen we aan een medewerkster of ze ons kon helpen. Ze keek ons niet eens aan en zei alleen "ff wachten". Waarop mijn zus en ik elkaar al aankeken met: pardon!? Maar goed, ze kwam natuurlijk helemaal niet meer terug dus wij gingen pissig weg. Toen zagen wij 3 (!) meisjes achter de balie staan, geen klant in de winkel te bekennen en die waren alleen maar aan het kletsen over koetjes en kalfjes. Dus mijn zus pakte wat van een rek en loopt er zo mee richting deur en doet die open. Waarop een van die meiden zegt: ho, ho, eerst ff afrekenen! Zegt mijn zus: O, ik dacht dat jullie hier alleen voor de show zaten! Ze hangt het artikel weer aan het rek en zegt: Ja daaaaag! (ik moest erg lachen om hun verbouwereerde gezichten)