hoe zit met organen qua gewicht / lengte ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kletstante28, 10 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

23 mrt 2007
    254
    0
    0
    Gister ben ik gevallen, waardoor ik naar het ziekenhuis moest voor zekerheid.

Ze hebben ook een echo gemaakt en zoals ik al wist zou ik een zware kind krijgen. Maar volgens de echo (wat verder nog niks zegt) ben ik 37 weken ipv 33 weken, 'loop dus 4 weken verder'.

Nu zegt iemand tegen mij, de lengte en gewicht zegt nog niks over de groei van de organen, ik vroeg me af of dat klopt ?

Niet dat ik daarom de kleine nu al wil halen, maar over een weekje of 4 / 5 zou fijn zijn omdat ik al een zwaar kind krijg ... (dan ben ik volgens berekening toch 37 / 38, dus een mooie)

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik denk niet dat ze je kleintje gaan halen omdat het een groot kindje is, zolang de kleine het goed doet zullen ze het lekker laten zitten.

Ook ik zou een groot kindje krijgen maar er is in eerste instantie niet gesproken over voor die tijd inleiden.
    Ik kreeg pas een afspraak om voor een inleiding te komen op de dag dat ik 43 weken zwanger zou zijn.
    Uiteindelijk is Kylian een paar uur daarvoor toch nog geboren.

Groetjes Anita

3. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik zou ik een kleintje gaan krijgen van minstens 4 kilo en over de 50cm en hij zou alles groot hebben maar korte benen wel elyesa was bij de geboorte 3090gr en net 50cm als je kleintje over de 30 weken is kunnen ze geen correcte metingen meer doen en is het gewoon een in mekaar gepuzzel van de afmetingen van benen buik en hoofd... ik geloof er dus gewoon niet in en laat mij dus ook niet meer bang maken dat ik een reus zou gaan krijgen.

ze kunnen het natuurlijk ook juist hebben ik spreek gewoon uit mijn eigen ervaring.

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Dat je baby al zo groot is als 37 weken, wil natuurlijk niet zeggen dat alle lichaamsdeeltjes al rijp zijn. Met name de longetjes steekt best nauw. Dus laat het nog maar mooi eventjes zitten hoor. Anders moet je baby weeeeeeeeekenlang in de couveuse, en dat lijkt me ook geen pretje, toch?

Deel Deze Pagina