(te) veel spulletjes?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door allstar, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allstar

allstar Actief lid

29 mei 2012
    344
    6
    18
    Hallo allemaal,

Ik ben nu 8 weken zwanger, en we hebben al best veel kleertjes/rompertjes en broekjes gekocht... :) of moet je wachten toto week 12? Ik weet dat er geen "richtlijn" voor is maar toch...

Is dat raar ? Zijn we er vroeg bij? Kreeg wat "aparte reactie's" soms namelijk....

2. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Waarom wachten tot 12 weken, cru gezegd kan het altijd mis lopen... Als jij je er goed bij voelt moet je dat gewoon doen! Heerlijk toch dat je baby spullen kan kopen! Ik zou op een gegeven moment wel even stoppen met kopen. Ik had ook veel en veel te veel! Best zonde! Maar ja het is zo fijn om je zwangerschap te vieren met wat kleertjes om te kopen! Zo lang je niet al je geld er doorheen jaagt, waarom niet!

3. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Je "moet" natuurlijk niks, maar wij hebben wel gewacht tot de 12 weken echo, zodat alles iets zekerder is.

4. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik heb bij de eerste ook superveel gekocht vanaf het moment dat ik wist dat we zwanger waren. De dag na de twaalf weken echo stond ik al bij de babyzaak om het kinderkamertje te bestellen. Gewoon doen wat goed voelt!

5. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik moet er nog ff niet aan denken, maar das persoonlijk en heeft zeker ook met slechte ervaring in het verleden te maken. Bovendien:gekocht is gekocht, dat draai je niet meer terug...

6. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Ik heb eigenlijk gewacht iedere keer totdat we de 20 weken echo hadden gehad. Daarna ben ik langzaam wat dingetjes gaan kopen. Geldt overigens voor alle spullen kamertje enz.

Xxx joyce maar ik denk dat het erg persoonlijk is.

7. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Lekker doen waar jij je goed bii voelt! Zou het allemaal wel wat gespreid kopen straks want dan heb je met je verlof ook nog wat te doen ;)!

8. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Nee hoor, dat is helemaal niet gek!

9. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Als jij je er prima bij voelt gewoon doen! En als anderen menen dat ze een 'aparte reactie' geven nodig vinden, lekker laten doen!

10. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb met tien weken al de kinderwagen gekocht. Kwam op marktplaats exact tegen wat ik wilde voor een superprijs, dus heb het gewoon gedaan. Vriend was wel een beetje in shock, maar geeft nu toe dat ik dat wel erg goed heb gedaan! :)

Volg lekker je eigen weg. Je gaat nog heel vaak meningen van anderen krijgen, doe ermee wat je wilt en volg je hart.

Groetjes Eva

11. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik had ook vrij vlot al wat dingetjes gekocht. Als het mis zou gaan zou het voor mij de 'spirit' er een beetje in houden... Al die heerlijke kleine spulletjes.

Met 12 weken en een paar dagen kochten wij al de bugaboo :D.

Inmiddels ben ik bijna 16 weken en is die koop-razernij een beetje verdwenen... Ik kan genoeg weerstand bieden tegen al dat schattigs.
    Dadelijk na de 20-weken echo gaan we strategisch inslaan... Ik wil ook niet teveel hebben en stiekem ook niet de hoofdprijs betalen voor het gros van dat spul.

12. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook vrij snel de eerste spulletjes in huis. kon het niet laten zo blij was ik. wel geprobeerd een beetje te spreiden zodat ik iedere keer wat kon kopen ipv heel veel op 1 moment en dan niets meer omdat je alles al hebt.
    Kamertje bestelt bij 16 weken geloof ik. nu is het lekker af en kan ik steeds even gaan kijken dat vind ik heerlijk!

13. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik had ook wat kleertjes gekocht en een knuffeltje. Mocht het toch mis gaan, dat ik toch iets tastbaars had voor mn kleintje. Gelukkig is alles goed gegaan, m'n zoon ligt prinsheerlijk bij me te slapen :)

14. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    je moet je gevoel volgen!!!
    ik had bij de eerste bij de eerste echo het eerste pakje gekocht daarna pas vanaf 20 weken ongeveer.
    nu bij 32 weken in huis gehaald wat nog nodig was

15. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik ben 37 weken zwanger van mn 3e en durfde tot de 20 wkn echo echt niks te kopen.
    bij mn 1e wachtte ik ook tot een goede echo. er kan nog heel veel mis gaan op t begin, heb ik helaas zelf ervaren. dan ga ik mezelf niet gek zitten maken met allerlei spullen. heb mezelf gewoon een beetje beschermd ervoor.
    ik snap dus wel waarom sommige mensen er raar op reageren. je moet natuurlijk zelf weten wat je doet en doe vooral waar jij je goed bij voelt, maar t komt natuurlijk wel een btje naief over.
    tuurlijk kan t altijd fout gaan, maar na de 12 wkn echo heb je toch veel meer zekerheid. die paar weken kun je toch ook wel wachten.

16. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    ja het is wat vroeg, maar als jij het prettig vind, waarom niet?
    zoveel mensen zoveel meningen. je zult altijd mensen treffen die er opmerkingen over maken, ongeacht wanneer je spullen koopt.

een paar dagen nadat ik wist dat ik zwanger was, begon ik al te kijken en te bedenken hoe ik de babykamer wou hebben :D
    tegen 10 à 12 weken kwamen ik hèt kamertje tegen op marktplaats en we hebben hem een week later in huis gehaald. als het mis zou gaan, dan hadden we hem al voor een volgende keer in stukjes op zolder staan.

ik denk dat ik pas tegen 20 weken echt begon met spulletjes kopen. kleine beetjes per keer. in week 33 waren we helemaal klaar.
    wil nog een paar kleine dingetjes hebben, maar dat zijn dingen die ik pas later nodig heb en dus kan vragen voor mijn verjaardag halverwege augustus :)

trouwens vrienden van ons waren met 20 weken al helemaal gereed voor de kleine meid. iedereen begint op hun eigen 'tijd' met voorbereidingen. mis gaan kan het altijd gaan.

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Je moet doen waar jij jezelf fijn bij voelt. Iedereen heeft altijd een mening..zwanger of niet...als je kinderen hebt bemoeit ook opeens de hele wereld met je...ook zo iets doms..

Bij mij ging het 5 keer mis. Een keer bij 16 weken, en de andere keren rond de 13 weken.

Ik durfde dus gewoon helemaal niets meer te kopen na mijn 1e zwangerschap.

Bij deze zw ben ik pas gaan shoppen, na de 30 weken. En ik lag toen in het zhuis ivm hoge vliesscheur en weeen, heb dus alles online gekocht.

18. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Lekker doen waar jij je goed bij voelt, ik heb het eerste pakje bij 17wk gekocht toen we wisten dat het een meid zou worden. En tot nu toe is dat het enige dat we hebben aangeschaft, oh en het wiegje hebben we na de 20wk echo gekocht. Nu gaan we zo langzaam aan spulletjes kopen... Maar doe voorals wat voor jou goed voelt!

19. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Mijn eerste zw kwam tot 16 weken. Was een echt drama. Ik was nog zo jong, 20 jaar en zo naief.

Had al een hele kinderkamer, eigenlijk heel de baby uitzet al wel....(die gebruik ik nu dus voor ons zoontje die uitzet)..

Knuffels en speelgoed enz enz..

Die heb ik weggedaan...de uitzet bewaart al die jaren.

Ook wat kleertjes bewaart die binnenkwamen nadat ik bevallen was...die heb ik als herinnering bewaart.

Het was heel zwaar om de kinderkamer weg te doen die ik al helemaal opgeknapt had, geschuurd en meerdere malen geschilderd. (ik had bordeaux rood toen gekozen en dat dekte niet in 1 keer)...en dus al heel veel tijd en energie in had gestoken.

Na deze zw heb ik nooit meer wat gekocht ...pas bij mijn zoontje dus pas na de 30 weken, en toen nog was ik bang dat het te vroeg was..

20. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als jij je er goed bij voelt, gewoon doen. Zoals eerder gezegd, mensen hebben altijd wel iets wat zij anders zouden doen maar jij bent jij en doe wat goed voelt voor jou.

Ik heb nog niet geshopt. Wel al heel veel in m'n hoofd wat ik graag aan zou willen schaffen maar ik wacht met de daadwerkelijke aankopen nog even tot na de 20 wekenecho. Garanties heb je nooit maar dat voelt voor mij goed ;). Ik vermaak me prima met alles tot in de puntjes uitzoeken en straks als we weten wat het geslacht is ga ik echt voor een pakje kijken (we hebben al wat unisex kleertjes gekregen).

Volg je eigen gevoel!

Deel Deze Pagina