Verre vakantieoorden en enge dieren....

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Feye, 31 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Het lijkt mij erg leuk om een keertje Azië (Thailand, Sri Lanka, Indonesië etc.) of Zuid Amerika op vakantie te gaan, maar.... ik ben als de dood voor grote harige spinnen. En ik heb bij deze landen altijd het idee dat die beesten overal tegen komt (hotel, restaurant, in de auto, op straat). Waar ik dit op baseer? Geen idee. Dus vertel, voor diegene die er zijn geweest, is het echt zo erg als ik me voorstel? Of heb je wel eens op je vakantieoord met een ander eng beest oog in oog gestaan?

Ga ik ondertussen nadenken over of ik iets aan mijn spinnenangst ga doen....;)

2. veense

veense Niet meer actief

In Honduras zat er een enorme vogelspin op het muurtje voor onze hotelkamer... In Thailand liepen er tussen de hotelkamer en de eetzaal een soort spinkrabben rond... Maar denk niet dat dit is wat je wilt horen;)

3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Oh no.... Ik denk dat ik het maar gewoon bij Italië houd :D

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Op Bali viel het wel mee hoor.
    hagedissen,eekhoorntjes en gekko's in de hoteltuin. Maar dat vind ik wel wat hebben.
    bij de tempels wel mega spinnen gezien maar die zaten hoog en ver uit mijn buurt,idem vleermuizen.

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik woon al vijf jaar in Azië en reis hier ook nog eens overal rond, maar ik ben nog nooit een spin tegengekomen. Wel weer ander (on)gedierte, maar spinnen....nee. 😂😂

6. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik ben als de dood voor spinnen en insecten en heb heel primitief met een tentje een rondreis door Australië gemaakt.
    Het is in die maanden 3x gebeurd dat ik met een beest werd geconfronteerd waar ik bang voor was. Een keertje zat er een grote spin in onze buitentent, een keer in de wc, en een keer een mega kever tijdens een nacht wandeling in het regenwoud.

Ben vaker slangen en knaagdieren tegengekomen, en in de zee natuurlijk haaien. 1 stadje was savonds bezaaid met kakkerlakken.

Je stelt je erop in en went er in zekere mate aan. Mij viel het heel erg mee! Zou het er niet om laten in ieder geval.

7. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik heb denk ik 1 keer een vogelspin in het wild gezien, volgens mij in Cuba, maar weet ik niet zeker.

In Azie wel wat ongedierte (ratten op straat, kakkerlakken) maar eigenlijk niks schokkends.
    O ja, wel 1 keer een slang in de hotelkamer gehad. Het hotelpersoneel was ook erg verrast, dus gebeurde eigenlijk nooit.

Ik zou het er zeker niet om laten!!

8. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    ook ik ben als de dood voor spinnen, maar in azie vond ik het erg meevallen, ben in verschillende landen geweest, en eigenlijk nooit echt een spin in mijn hotel ofzo gezien.
    wel buiten in de natuur, maar altijd ver af, ergens in de bomen of in de elekticiteits kabels. Oja en bij touristische plaatsen vooral in cambodja en bangkok kun je gefrituurde spin kopen, maar die leven toch niet meer....(ik heb overigens niet in de bakken gekeken hoor, blegh)

Over midden amerika heb ik wel vaker gehoord dat mensen daar echt van die grote harige spinnen hebben gezien. maar ik ben er nooit geweest.

Overigens zou ik gewoon gaan hoor, ook al heb je die spinnenangst, alle andere ervaringen die je er op doet en wat je er allemaal kunt beleven en zien qua natuur en cultuur, kan je leven, vind ik, echt verrijken.

9. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland

10. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik ben nog nooit wat shockerends tegen gekomen. In Japan hele grote kakkerlakken, maar verder. In Thailand niets in Malaysie zat een slang, maar die werd door het hotel personeel meteen weggehaald, daar zaten ook Varanen, maar die kwamen niet naar je toe of zo. Oh ja, het engste wat ik ooit tegen ben gekomen was een moeraal. (vond ik wel echt eng, maar daar kon je ook goed bij weg blijven toen je hem eenmaal zag)

Ik denk dat als je het zelf niet opzoekt het meestal wel heel erg mee zal vallen. Als je in Costa Rica in een hangmat gaat liggen heb je meer kans iets te zien dan in een sterren hotel in Azië.

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

In Thailand heb ik een keer een kakkerlak in de hotellobby gezien en natuurlijk gewoon op straat. Verder op het strandresort een keer een slangetje, wat hagedissen en gekko's.
    In het oerwoud heb ik wel alles gezien; schorpioenen, vogelspinnen, gigantische spinnen, slangen etc.

Als je uit het oerwoud blijft zal het allemaal wel meevallen denk ik. De resorts en de meeste hotels zijn super schoon en mooi, daar vind je echt geen vogelspinnen in je bed.

12. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Hier ook in verschillende landen in Zuid Amerika en Azië geweest. Ben nooit een spin tegengekomen...

Lekker gaan!

13. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Niet in Azië, maar in Afrika: héél grote spinnen. In mijn klamboe. Terwijl ik alleen met een kind op de kamer sliep. En de 'kamers' los van elkaar stonden en je in je eentje in het donker niet naar buiten mocht vanwege wilde dieren en ik dus ook geen 'hulp' kon halen. Brrrrr! Moet ik er wel bij zeggen dat ik de enige was die tijdens de twee weken durende reis enge beestjes tegen is gekomen, terwijl ik er juist heel erg bang voor ben. Maar blijkbaar trek je het dan juist aan of zo. Het houdt mij idd ook tegen om naar Azië te reizen of om terug te gaan naar Afrika. Zonde natuurlijk, maar als je niet kunt slapen omdat je het overal voelt 'kriebelen' is dat ook een beetje zonde van een vakantie.

14. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Een onderwerp naar mijn hart! Ik heb een mega-spinnenfobie. Echt heel erg. Ik heb ook al een aantal keren in Azië gereisd. Hierbij mijn spinnen-avonturen:
    * Laos: scheen een hele grote spin in het buitentoilet te zitten van de guesthouse, niet gezien. Later bij een grottentocht een prachtige vogelspin gezien die heel rustig op een rots zat bij het water. Even van "genoten" en toen héél snel het water uitgegaan. In een grot zaten overal mega grote grot spinnen. Ik dacht dat ik in paniek zou raken maar bleef gek genoeg juist heel rustig.
    * Thailand: mijn vriendin zag grote vogelspinnen op de rotsen zitten maar ik zag ze altijd nèt niet. Ze waren er dus wel. En op een andere reis, ook in Thailand, zat er een megaspin -type uit de kluiten gewassen huisspin- bij mij op de WC....ieuuuwwwwwww. Echt zo eng, bah!! Wist niet hoe snel ik er vanaf moest. Je hoorde ook echt dat tikken op de stene van zijn poten.
    * Maleisië: prachtige wandeling gemaakt door de natuur in de hooglanden. De gids vroeg of wij wisten welke soort spinnen in de trechtervormige webben woonden in de bomen. Eh, nee?? "Do you know tarantula?" Op dat moment was ik net een kijkje dichtbij dat web aan het nemen. Ik stond binnen 1 sec 10 meter verderop. Mijn man maakte een foto van het web waarop je later heel goed die mega poten van de spin kon zien.
    Cambodja: alleen gefrituurde spinnen gezien

Behalve die keer dat die spin op het toilet in Bangkok zat ben ik eigenlijk nooit grote spinnen tegengekomen op "gewone" plekken als in hotelkamers of op toeristische plaatsen oid. Al die andere keren moest ik echt mijn best doen om ze te zien of ik heb het net gemist. Ik heb mij nooit laten tegenhouden om die kant op te reizen en het geeft juist hele mooie sterke verhalen voor als je weer terug bent.

Alvast veel plezier op reis!

15. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Dank voor al jullie verhalen!

Ik twijfel echt enorm. Aan de ene kant vind ik het zo zonde als dit me tegenhoudt om die kant op te gaan. Aan de andere kant vraag ik me af als ik wel ga, of ik niet continue aan het kijken ben of er niet ergens een spin zit en ik daardoor niet echt een relaxte vakantie heb.
    Ik durf in de dierentuin al niet te dicht bij het glas te staan waar een vogelspin oid in zit...
    En met kakkerlakken, hagedissen, schorpioenen (oké dat waren kleintjes) heb ik dus echt helemaal niks. Vind ik allemaal prima, maar die spinnen...

NafNaf: je omschrijft echt mijn grootste nachtmerrie. Bah!
    Belle, Cathelijne en mamameer: respect! Geeft mij weer wat moed dat andere bangerds ;) gewoon gaan!

16. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    #16 fairy2011, 1 apr 2015
    Laatst bewerkt: 1 apr 2015
    In Bali hadden wij een slang op het terras :D.
    En in Costa Rica op rondreis met onze 16 maanden oude dochter heb ik heel wat spinnen gezien. Ik heb ook een redelijke spinnenfobie dus checkte altijd eerst goed of ze niet onder m'n deken zaten. :)

17. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Het ligt er natuurlijk ook aan of je in een goed hotel overnacht of middenin de 'bush'
    Dat laatste maakt de kans wat groter.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    In Thailand hadden wij alleen wat gecko's gezien. Verder eigenlijk helemaal geen ongedierte (zijn niet de jungle ingeweest om deze reden haha). Afgelopen jaar in Frankrijk een kakkerlak in mijn bed! Ik ga dus liever naar Thailand qua ongedierte.
    Als je het wilt vermijden in een hotel, altijd zo hoog mogelijk gaan zitten.

19. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Wij zijn in januari naar de Dominicaanse Republiek geweest. In het resort 2x een kakkerlak gezien, maar dat was buiten. Verder was het mega netjes en schoon. We zijn ook een dag naar de locals geweest, en daar wel een dikke vette vogelspin op het toilet gezien. Ik heb nog nooit zo hard gegild en heb ook niet meer geplast ;)

20. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    In thailand heb ik een hoop enge beesten gezien. Ik ben als de dood voor insecten etc. dus dat was ook een van mijn angsten.
    We gingen backpacken en namen dus niet de duurste accomodaties.

Snachts wel eens gehad dat we nog niet het Guesthouse inkonden en daar op de veranda aan het overleggen waren wat we moesten doen. Toen rende er een enooooooorme spin over de grond. Zo een had ik nog nooit gezien..vreselijk!!
    Ook een keer toen we 's avonds terugliepen op een eiland naar ons huisje stapten we bijna op een grote zwarte slang. Verlichting was erg slecht.
    En op het strand wanneer het ging schemeren liep je daar op je blote voeten en overal kwamen er krabbetjes uit het zand. Wel duizenden. Op meerdere stranden in Thailand.
    Een keer in de nacht een grote kakkerlak die over me heen liep.
    Die beesten vind je veel in die warme tropische landen.

Mijn vriend heeft echt voor mij elke keer alles moeten inspecteren voordat ik kon slapen. Het was wel afzien.
    Wij zijn hier echt nieeeeeets gewend in dit kikkerlandje.

Ik durfde ook helaas geen 3 dagentocht door de jungle te doen en in hutten te slapen. Als de dood dat je nergens heen kan en er beesten rondlopen. Wel jammer dat ijn angst daarin de overhand nam anders konden we toch meer doen..

Maar goed, niets te klagen genoeg gedaan.

Deel Deze Pagina