Hotelkamer op vakantie met dreumes (dus 1 ruimte). Ervaringen?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by 11oktober, Apr 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 11oktober

11oktober Actief lid

Jul 28, 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met vakanties zoeken stuit ik altijd op het probleem dat je vaak hotelovernachtingen tegenkomt. Ik vraag me af hoe andere mensen dat doen met een dreumes/peuter. Als hij 's avonds naar bed moet kun je toch niets meer, aangezien een hotelkamer altijd 1 ruimte is.

Mijn idee is dan altijd: Cambingbedje in de kamer en papa en mama moeten muisstil met het licht uit zitten... :)

Maar wellicht hebben mensen hier ervaring mee?

2. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Wij hebben het wel eens bij 1 nachtje gehad.
    Gelukkig kunnen wij wel een lampje aan hebben. En de tv op zachten. Maar de avond duurt echt lang kan ik je vertellen.

Heb ook gezegt dat ik niet zo een week weg wil.
    Nu hebben we gelukkig een huisje. :D

3. blije yvon

blije yvon Bekend lid

Jul 2, 2011
    587
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zij vorig jaar naar Spanje geweest en de kleine in bed en wij ons geïnstalleerd op het balkon met een hapje en een drankje, en heerlijk genoten van de wandelende mensen op de boulevard

4. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

Nov 20, 2009
    1,130
    3
    36
    Genoeg aparthotels, waarbij je dus gewoon een hotel hebt, maar dat je kan kiezen voor een appartementje in het hotel. 2 kamer appartement, maar dus wel in een hotel

5. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Idd gaan voor een aparthotel. Voordelen van een hotel in eigen ruimte. Wij al twee jaar gedaan. ...ideaal!

6. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,522
    3,770
    113
    Zo doen wij het inderdaad ook :) Ondertussen al 3 keer geweest met de kinderen en wij gaan dit jaar weer. Heerlijk en echt nooit problemen mee.

7. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Wij gaan altijd in een appartement. Trouwens een hotelkamer voor langer is ook niet te boeken met 4 kids..dan krijg je 2 kamers.
    Ik vind de voordelen van een appartement juist fijner, je eigen toko. En boterhammen voor als de jonsten wakker zijn en je dus niet op het ontbijtbuffet hoeft te wachten etc...

8. mamautrecht

mamautrecht Niet meer actief

Wij hadden vorig jaar toen we naar Toscane een hotel met een grote slaapkamer die je door middel van een schuifdeur door de helft kon doen. We waren zelf zo moe van de reis dat we om 20.00 na het eten met de kids mee zijn gaan slapen ;)

9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,998
    6,747
    113
    zuid-holland zuid
    voor 1 nachtje als je onderweg bent is het goed te doen, dan ben je zelf ook moe van de reis en ga je vroeg naar bed. Maar voor de hele vakantie lijkt het me geen succes. Tenzij je een groot balkon hebt en het tot savonds laat lekker weer is.
    Ander probleem is het ontbijten en savonds eten.. probeer in Italie of in Spanje maar ergens om zes uur warm te gaan eten (tenzij je in een supertoeristisch gebied zit). Daarom zou ik alleen al altijd voor een appartementje kiezen.

Maar ja, we zijn al 3x wezen kamperen en dan slaapt mijn zoontje ook in zn Deryan naast ons luchtbed. Dan lig je in feite ook in 1 ruimte. Als hij slaapt blijven we dan ook buiten zitten voor de tent.

10. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Gewoon het ritme een beetje veranderen.
    Tussen de middag siesta houden, dan kan de kleine 's avonds gewoon wat langer opblijven.
    Heb je als gezin ook nog een leuke avond ipv op een balkonnetje te moeten zitten... ;)

11. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Ik vind het geen doen voor een hele vakantie. Hier dus altijd appartement,2 kamers. Dus we slapen wel bij zoonlief op de kamer maar hebben wel gewoon de 'huiskamer/keuken in de avond tot onze beschikking.

12. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Nou toen wij naar Kos gingen hadden we gewoon 1 kamer en onze zoon sliep dus het bed naast ons maar totaal geen problemen gehad want meneer slaapt overal doorheen. Licht aan, tv aan en wij zaten zelf op het balkon.

Maar nu is het zo dat we op vakantie toch een stuk later naar bed gaan dan thuis dus we doen van alles in de avond en als we terugkomen duiken we er zo wat tegelijk in.

13. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    Wij hebben net drie weken rond gereist met onze dreumes. Ook wij hadden 1 kamer op iedere locatie. En hoewel ik het erg spannend vond ging het super. Ze viel gewoon op het bed naast ons in slaap (in deryantent). Of de tv nou aan stond of het licht. Ik heb daar echt geleerd dat een kind mega flexibel is. Zou het dus zo nog een keer doen.

14. HappyMarie

HappyMarie Bekend lid

Feb 6, 2010
    509
    0
    0
    Noord-Brabant
    wij zijn drie weken weg geweest met dochter toen 12 maanden. ze wilde niet slapen als ze ons zag. we verstopten ons dan in de badkamer tot ze sliep en als ze dan sliep konden we terug naar de kamer. in thailand hadden we een balkon maar werd je door de muggen lek geprikt dus was geen optie. maar idd ritme iets aanpassen scheelde enorm en werkte wel enigzins.

Share This Page