Hallo, Mijn baby is inmiddels 2,5 week geleden geboren via een keizersnede. De borstvoeding is gelukkig meteen goed op gang gekomen en we hebben haar niet bij hoeven voeden. Na 7 dagen was ze terug op geboortegewicht en gisteren bleek ze in precies twee weken tijd 750 gram aan te zijn gekomen. Ik heb nu sinds een paar dagen het idee dat de toeschietreflex te heftig is geworden. Bij elke voeding gebeurt het nu meerdere keren dat mijn baby ineens zich verslikt, loslaat en dan komt er nog een minuut lang een stroom/boogje melk uit mijn borst. Heel vervelend, want ze wil wel verder drinken maar aanhappen gaat dan even niet, en wordt dan een beetje boos. Ondertussen probeer ik mezelf en haar zo goed mogelijk droog te houden. Ik heb niet het idee dat ik te veel melk heb, heb bijvoorbeeld geen last van stuwing. Ik heb vanochtend liggend op mijn rug geprobeerd te voeden, dat was best lastig maar leek wel even te werken. Op een gegeven moment liet ze toch weer los en stroomde het weer uit mijn borst. 1. Heb je tips om hier beter mee om te gaan? Ik had vorige week een kolf besteld zodat ik alvast een voorraad kan gaan opbouwen, zodat ik na 4-6 weken af en toe iets voor mezelf kan gaan doen. Bovendien ga ik na mijn verlof weer fulltime werken en het lijkt me prettig om dan een ruime voorraad te hebben. 2. Kan ik nu beter nog wachten met beginnen te kolven? Alvast bedankt!
Hoi, laat het eerste toeschieten even weglopen in een spuugdoek, dan de borst drogen, dat drinkt waarschijnlijk een stuk rustiger voor jullie. Kolven kan nu af en toe, maar handiger te wachten tot een week of 4-5. Dan is vraag en aanbod meer op elkaar afgestemd. Succes