Beste lactatiekundige, Ik zit met een probleem, heb door wat te drinken met carnaval besloten die dag niet de borst te geven maar de fles. Kunstvoeding dus. Nu deed ik wel eens eerder en dochter maakt geen probleem van de afwisseling. Nu heb ik gisteren een kolf gehaald om eerst te kolven en daarna weer verder te gaan met de borstvoeding maar heb het gevoel dat het al te laat is en ik alles verpest heb. Heb er te makkelijk over gedacht heb. Toen ik de eerste keer kolfde gisteren kwam er in totaal 50cc uit mijn borsten. Heb daarna dochter gevoed aan de borst na 3u toen ze weer gevoed moest worden. Ze bleef daarna huilen en honger houden. Uiteindelijk weer de fles bijgegeven voor de nacht. Vanochtend geprobeerd te kolven maar na 15min proberen net 5cc eruit weten te krijgen.. Kunt u mij adviseren? Moet ik het opgeven en heb ik alles verpest of zit er nog een kans in om het weer goed op gang te krijgen? Alvast bedankt voor uw antwoord Gr joy
Och jee, zie het nu pas. Hoe is het nu? In principe kan je kindje nog steeds terug aan de borst hoor: mogelijk moet ze er meer moeite voor doen of is je borst gestuwd. Dan even doorwarmen van te voren. (luiercompres een kwartier om de borst voor het voeden of kolven) en dan aanleggen. Wordt ze onrustig aan de borst dan wisselen naar de andere kant. Je kunt meerdere keren per voeding wisselen. Of spreek af met een lactatiekundige om haar terug aan de borst te krijgen. Woon je hier in de buurt? Succes!