twee weken koorts normaal?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door washburn, 13 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. washburn

washburn Actief lid

25 jan 2012
    426
    286
    63
    therapeut
    gaat je niks aan ;)
    Hallo,

Even jullie ervaringen en mening graag!

Ons meiske heeft sinds vorig jaar oktober wisselend ontstekingen gehad aan haar urinewegen en 1x zelfs haar nierbekken. Dit door een vernauwing aan 1 van haar urineleiders. Heel wat onderzoeken en antibioyica kuurtjes verder lijkt het nu even rustig te zijn. Preventieve antibiotica is nu gestopt. Tegelijk word onze dame snot verkouden. Ze kreeg verhoging maar deed het verder prima ( op wat minder eten na). Niks raars toch? Nu schoot afgelopen maandag haar temp omhoog naar 39,6 graden. Dit is gebleven en niet meer gedaald tot nu toe. Wij weer terug naar het ziekenhuis om een plasje te laten cjecken.. gelukkig. Niets aan de hand met haar urineweg stelsel.
    Nou zei de arts die ons zag dinsdag dat het waarschijnlijk door de verkoudheid komt ( die zo goed als weg is overigens) en dat deze koorts twee weken kan aanhouden....

Nu is mijn vraag: is dit niet belachelijk lang?

Ik vroeg dus ook aam deze arts of ik dan twee weken lang elke dag 3zetpillen moet geven wamt madam is echt een zielig hoopje ellende zonder. Ja, kijk het even aan was de reactie...

?

Ik wil graag vanmiddag langs het cinsultatie bureau om haar te wegen en hoop fan ook met ayla een kinderarts te zien die op zn minst haar oortkes keeltje en longetjes wilt checken...

Wat denken jullie?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Oortjes en alles zijn door de KA niet gecheckt? Wat vreemd bij zulke hoge koorts! Zou ik dus zeker even laten checken en 2 weken koorts door enkel verkoudheid heb ik hier nog nooit meegemaakt... Dan was er altijd wat anders aan de hand.

3. washburn

washburn Actief lid

25 jan 2012
    426
    286
    63
    therapeut
    gaat je niks aan ;)
    Nee, ik zelf had dinsdag maar 3uurtjes geslapen en sloeg me toen we thuis waren voor de kop dat we daar niet op hebben gestaan tijdens ons bezoek daar. Ook hebben ze haar niet gewogen terwijl ik zei dat ze behoorlijk is afgevallen... baal dan echt van mezelf...slechte moeder... maar tegelijk denk ik: als ik in mijn werk iemand binnen krijg waarvan a gevraagd word maar ik vanuit mn professionaliteit en kennis weet dat er nog drie dingen b,c en d aan de hand kunnen zijn check in standaard de hele rits...

Naja, makkelijk achter gepraat. Ik hoop dat het cb zo terug belt of ik even kan langskomen...

4. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Dit is niet normaal.
    De koorts blijft te hoog en het duurt te lang.
    Ik zou weer even contact opnemen met de huisarts.

5. raspberry

Ja, dat ben ik als professional ook gewend, maar onze (helaas vrij uitgebreide) ervaring met artsen is dat dat niet gebeurt vaak :(
    Ik zou even langs de huisarts, CB is ontzettend niet opgeleid voor de echt medische zaken... :( Die zien de helft niet :(

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik vind het ook niet normaal. Morgen nog hoge koorts zou voor mij betekenen dat ik 's middags bij de ha zat.

7. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ik zat na een week bij de huisarts en hier had ze flinke oorontsteking. 2 weken is niet normaal nee

8. washburn

washburn Actief lid

25 jan 2012
    426
    286
    63
    therapeut
    gaat je niks aan ;)
    Yep, hier ook oorontsteking blijkt nu!
    Huisarts zag het vrij snel. Hij zag wel dat het weefsel waarschijnlijk al herstellende was?...

We hebben kuurtje meegekregen. Als ze morgen nog 39plus koorts heeft kunnen we hiermee starten. Ik heb ook hrt gevoel dat ze namelijk al iets beter gaat. Maar goed, wel allebei de hele week geen oog dicht gedaan...en ze heeft wederom de nodige pijn gehad... arme mop...

9. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Goed dat je bent gegaan. Hoe gaat het nu met haar?

10. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Goed dat je gegaan bent! Ik bedoelde eigenlijk een keelontsteking :) maar oorontsteking is net zo vervelend natuurlijk!!

11. raspberry

Ik vind het wel vrij bizar dat die KA gezegd heeft dat koorts wel 2 weken aan kan houden, terwijl het normale advies is om op dag 4 bij hoge koorts de huisarts te bellen, als je nog geen verbetering ziet.
    Maar goed, er was dus idd wel wat aan de hand. Hopelijk nu snel beter!

Deel Deze Pagina