Is 37,3 verhoogde temperatuur?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door miekkie, 24 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekkie

miekkie Bekend lid

24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Omdat ik inmiddels 6 dagen overtijd ben. Het vannacht weer eens ontzettend warm was en sinds gisteren wel erg vaak moet plassen, ben ik van morgen maar eens mijn temperatuur op gaan meten. Ik las hier namelijk dat die veelal verhoogd is als je zwanger bent. Maar ja, mijn vraag; wat is verhoogd? Mijn temperatuur was namelijk 37,27, bijna 37,3 dus. Kan het bij deze temperatuur goed zijn dat ik zwanger ben, of is het juist een teken dat mijn menstruatie eraan zit te komen?

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ligt eraan wat je temperatuur normaal is denk ik. Niet iedereen heeft dezelfde temperatuur.

3. miekkie

miekkie Bekend lid

24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Tja, das dus het probleem. Ik weet niet wat mijn normale temperatuur is, want ik heb dit alleen weleens gemeten met griep en dus met koorts. Maar volgens mij zat de temperatuur na de periode met koorst weer op 36,8 of 9. Maar ja, toen was ik natuurlijk nog wel een beetje ziek. Dus ik weet het eigenlijk niet. Mm, ben ik dus nog niet veel wijzer. En ik zit al op dag 6 overtijd! Arrgghhhhh!

4. henriet

henriet Actief lid

22 jul 2006
    230
    0
    0
    ermelo
    waarom test je niet?

5. miekkie

miekkie Bekend lid

24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Hallo Henriet,
    Tja, ik test niet omdat ik twee periodes geleden nog 10 dagen overtijd was en ook niet zwanger. Vorige periode had ik precies 28 dagen. En de rest van het jaar zat ik ook steeds rond de 28 dagen. Maar nu zit ik alweer op 34. Dus ik wou het toch nog maar weer afwachten. Al duurt dat wel lang. Want zit ik hier met mijn opgeblazen buikje op de zwangerschapspagina naar antwoorden te zoeken en ondertussen steeds naar de wc te lopen om kleine plasjes te doen.
    Maar wat zeg jij van die temperatuur? Enig idee?

6. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    ik denk niet dat je temperatuur je iets kan zeggen aangezien je niet elke dag tempt, dat is juist hoe het werkt dat je een heel lijstje bijhoudt en een piek vindt. Mij lijkt toch testen het simpelst.

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Is die temp via de oksel, oraal of anaal gemeten? (sorry voor die vraag) maar tussen dit scheelt t een halve graad ong. Als je onder de oksel hebt gemeten, dan kán t een symptoom zijn ja. Anders is t 'normaal'.

8. miekkie

miekkie Bekend lid

24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Nee, anaal :oops: :oops: . Dus dan kan het dus normaal zijn.
    Nou ja, dan wacht ik maar weer af. Want zit inmiddels op dag 6,5. En ik heb nu al bijna twee weken erg veel hoofdpijn. Nu alweer behoorlijke. Net was ik ook even misselijk, maar dat kan ik ook niet helemaal peilen omdat ik dit bij (aankomende) migraine ook altijd heb. Maar ik denk dus al twee weken dat ik een migraineaanval ga krijgen, maar die komt dus niet (normaal is die er binnen een paar uur na drukkend hoofd en lichte misselijkheid). Dus ik wete niet wat ik hiervan moet denken.

9. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Als je niet weet wat normaal je temperatuur is, zegt het helemaal niks. Je moet je hele cyslus meten, op hetzelfde tijdstip en voor je uit bed gaat.

10. miekkie

miekkie Bekend lid

24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Heb het wel gedaan voor ik uit bed ging ja, maar voor de rest nog nooit temperatuur gemeten. Helaas, daar word ik dus ook niets wijzer van. Nou ja, dan maar weer afwachten. Al zit ik alweer op dag 6,5. Ik ga op zijn vroegst op dag 11 testen, omdat ik twee periodes geleden 10 dagen overtijd was. Maar het liefst wacht ik nog ietsje langer. Ik wil niet weer allemaal van die negatesten. Maar jeetje wat duurt dat wachten dan lang zeg!

11. Joy

Joy Actief lid

25 jun 2006
    222
    0
    0
    Schijndel
    Het enige wat ik je kan zeggen is:

Suc-6 met wachten!

12. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Succes met wachten, het blijft altijd weer spannend! Ik dacht dat zo'n temperatuurstijging bij een zwangerschap iets van 3/10 is maar kan me vergissen.

13. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Hoihoi!

Ik temp wel en kan je vertellen dat 37,3 een zeer hoge temp is de meeste basis tempen liggen rond de 36,6.
    De dag voordat je ongie wordt of de dag zelf moet de temp dan weer dalen tot ongeveer je basis temp. Dus een verhoogde temp zou idd op zwangerschap kunnne wijzen!

Ik zou een testje wagen als je nu op dag 34 zit hoor.

De temp zou voor mij ( als het mijn temp was dan) veelbelovend zijn!

Succes ik duim!

14. miekkie

miekkie Bekend lid

24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Ach jee, nu ik jouw antwoord lees, baal ik dat ik vanmorgen toch niet nog even een keer getempd heb. Maar de andere reacties waren niet zo veelbelovend, dus heb ik dat niet meer gedaan. Maar ga het dan morgenvroeg toch nog maar eens een keer doen. Of heeft het ook zin als ik het nu midden op de dag gewoon nog eens doe?
    Ik zit nu inmiddels op dag 35; 7 dagen overtijd! Ik heb nu (echt sinds een uur) een beetje rara krampen in mijn buik. Hoger in mijn buik dan van ongesteldheid en meer een soort spierpijn achtig. Dus ik weet het ook niet meer.
    Maar zoals ik al zei, toch ga ik nog wachten met testen. In ieder geval tot dag 11, omdat ik dus twee periodes geleden na 10 dagen overtijd ineens weer ongesteld werd. Dus ik moet het nog minstens 4 dagen volhouden met wachten. Pffffffffffffff, moeilijk.

15. miekkie

miekkie Bekend lid

24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Mm, ik heb dus net nog even getempd, al zal die temperatuur wellicht normaal gesproken ook wel wat verschillen en wat hoger zijn dan ;s ochtends. Maar dat was die dus ook duidelijk; 37,73! RUIM 37,7 DUS! Dat si toch echt wel hoog voor als je niet ziek bent?! Dat is normaal gesproken al verhoging, want boven de 38 heb je al echt koorst.
    Pfff, ik weet het ook niet meer. HELP!

16. miekkie

miekkie Bekend lid

24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Vanmorgen heb ik opnieuw mijn temperatuur gemeten voor het opstaan. DIt keer 37,25. Ongeveer hetzelfde als eergisterenochtend dus. En het is inmiddels dag 8 overtijd en ben nog steeds niet ongie. Tevens had ik straks een behoorlijke vlaag van misselijkheid en ben ik nu nog steeds een heel klein beetje misselijk. We wachten nog min 3 dagen af, voordat ik ga testen! En vrijdagochtend kan ik eigenlijk al niet testen, omdat ik dan wel erg vroeg moet werken, dus dat wordt dan op zijn vroegst zaterdag. Spannend, ik hou het bijna niet meer vol.

17. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    K vind het erg hoopvol meiske!

Overdag meten zegt niks. . . ook al doe ik t ook hoor :oops:

Gewoon elke morgen voordat je opstaat even tempen, niet eerst plassen ofzo maar zodra je wakker wordt, hppa, ding erin!

Als je het na het opstaan doet is je temp ook al gelijk hoger.

Ik duim meis!

18. miekkie

miekkie Bekend lid

24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Thanks Ninetje. Tja vanmorgen had ik het dus wel weer voor het opstaan getempd en toen ook weer tegen 37,3 aan. En volgens mij is dat toch echt redelijk hoog! Ga het dadelijk toch ook nog ff stiekem een keer meten, al weet ik dat dat geen zin heeft, maar dan weet ik in ieder geval of het niet gedaalt is, haha! We houden vol; dag 8 is bijna voorbij!

19. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    meid.ik zou morgen gewoon een test doen!

Laat je het me weten?

succes!

20. miekkie

miekkie Bekend lid

24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Ha Ninetje,
    Ik ga het je zeker laten weten, maar morgen in ieder geval nog niet! Kan en ga echt pas op zijn vroegst zaterdag testen. Want ten eerste wil ik graag voorbij 10 dagen overtijd zijn (omdat ik twee periodes geleden toen alsnog ongie werd), ten tweede moet ik iedere ochtend erg vroeg weg en wil ik de test graag samen met mijn lief doen en ten derde heb ik nog niet eens een test in huis! Haha. Maar ik vind het wel erg spannend. Ik heb net dus stiekem toch nog even getempd; nu 37,51. Morgenvroeg ga ik toch maar weer tempen. Moet normaal gesproken in je cyclus (nu dus 8 dagen overtijd) je temperatuur nu zakken, stijgen of gelijk blijven. Want eergistereochtend was die dus bijna 37,3 en vanochtend ook. Dus das al drie dagen deze temp. Wat denk jij ervan?

Deel Deze Pagina