Mijn zoontje is nu 2 dagen ziek en heeft best hoge koorts, 39.7 graden. Verder is hij erg verkouden. Ondanks alles toch wel goed te pas, lekker spelen, maar wel iets sneller huilen. Wat zouden jullie doen? Zetpil of dokter?
Zolang hij geen last heeft van de koorts zou ik zeggen geen van beide, maar even lekker laten uitzieken. Als hij echt last krijgt van de koorts wel een zetpil geven en als hij er niet meer bij wil drinken/eten dan toch even naar de huisarts. Maar wat ik er ook bij wil zeggen: Volg je eigen gevoel. Als je het idee hebt dat je naar een huisarts moet, dan zou ik ook zeker even gaan.
Hij is 10 maanden. Over het algemeen niet echt ziek ervan. Speelt wel lekker, maar kan zo ineens huilen. En kijkt wat flauwtjes. Hij heeft net een zetpil gehad en de koorts is weer ff weg. Als hij morgen nog last heeft bel ik de dokter ff, want hij zit wel erg vol....
Ik zou wel even naar de dokter gaan, zeker als hij 3 dagen of langer koorts heeft. Je kunt ook even de huisarts bellen voor advies...
Koorts kan bij die kleintjes heel snel hoog oplopen, dat hoeft niet perse gevaarlijk te zijn. Heeft hij na 3 dagen nog koorts of vertrouw je het zelf eerder niet, even de ha bellen. Waar je even op moet letten is dat als je eenmaal bent begonnen met het geven van paracetamol, je dit ook door moet zetten en regelmatig een nieuwe zetpil moet geven (elke 8 uur ongeveer). Als je dat niet doet loop je een grotere kans op een koortsstuip doordat de koorts in 1 keer heel hoog oploopt als de zetpil is uitgewerkt.