Op hoeveel weken voel je je kindje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lentel, 26 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentel

Lentel Actief lid

27 okt 2008
    100
    0
    0
    Nederland
    Dames,

Weet dat het nog veel te vroeg is, maar gezonde nieuwsgierigheid
    Op hoeveel weken kan je je baby voor het eerst voelen?

Liefs Lentel

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Deze zwangerschap voelde ik de kleine voor het eerst met 15 weken en 3 dagen.
    Mijn vriend kon de kleine met bijna 20 weken, weet even niet meer precies welke dag het was ;)!
    Malou en Ruben weet ik echt niet meer :oops:.

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    bij mij dochtertje 14 weken
    bij mijn zoontje 12 weken

4. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

bij mijn dochter volgensmij met 17 weken..
    en ons andere kleine wondertje dat moet nog komen, daar is het nog te vroeg voor...

5. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ik denk het kindje al af en toe te voelen en zit nu op bijna 17 weken

6. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik voel ook heel afentoe de kleine
    heel lichtjes ook,sinds 2dagen
    en eerder ik ervoor wil gaan zitten of liggen,stopt hij/zij er al weer mee :)

7. Aphrodite

Aphrodite Niet meer actief

Ik voelde haar met iets van 14 weken

8. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    met ongeveer 14 weken.

9. MissC

MissC Actief lid

10 okt 2008
    124
    0
    0
    Belgie
    ik voel niks!
    hoe voelt het eigenlijk? :(

10. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Das heel normaal hoor! De meeste vrouwen voelen de kleine pas met 21 weken. Ik was tov de bovengenoemde vrouwen ook hjeel laat; met 18.5 week ;) . Toen las ikook van vrouwen die hun baby allang voelden en toen ben ik op de bank gaan liggen en heb heel geconcentreerd gevoeld en voelde ik inderdaad hele kleine plopjes...(lijkt een beetje op darmgerommel)

11. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Ergens tussen de 15 en 25 weken is normaal maar het is eerder rond de 20 weken dan de 15. Soms is het eerder, soms ook wat later. Vaak weet je achteraf pas zeker dat je je kindje hebt gevoeld. Bij mij was het met ongeveer 15,5 week maar zeker weten deed ik het pas 2 weken later. Mijn man voelde het kindje pas met 24 weken! (voorliggende placenta).

Als je nu 6 weken bent, zal je nog even geduld moeten hebben. Als je het eenmaal voelt, is het geweldig maar zeker later in je zwangerschap kan je het ook wel eens beu worden ;) (doet het zeer enzo)

12. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Rond de 15 weken begon het :)

13. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    ik voelde 'iets' binnnin met 13 weken (kindje 3) maar echt lekker overduidelijk de baby voelen was pas met 18 weken ;)

14. tessie80

tessie80 Actief lid

26 okt 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Oh wat is iedereen hier vroeg! Ik dacht dat het nooit voor 20 weken was!
    Nou ben benieuwd!

15. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    tessie, er zijn vrouwen bij ons de mei-mamas die ongeveer 20 a 21 weken zijn en ook nog niets gevoeld hebben, het schijnt echt heel normaal te zijn. Zo'n kindje weegt zelfs nu pas 350 gram (20 wkn) dus kun je voorstellen dat het nog niet superveel kracht heeft) dan of de placenta voor of achter ligt en sommige kindjes bewegen voornamlijk snachts ;)

Ik voelde het hteerst savonds laat in bed en dn nu nog het meeste. Als ik ga liggen komt hij/zij in actie, probeer je maar eens heel erg op je buik te concentreren, eventueel je knieen optrekken zodat je kleintje inder ruimte heeft, dan voel je het makkelijker.

16. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik voelde de baby pas rond de 19 weken maar dat komt ook omdat mijn placenta aan de voorkant ligt.
    Ik voel de beeb minder en dikke kans dat mijn man het helemaal niet gaat voelen :cry:
    En inderdaad als je in bed ligt laat de baby weten juist niet naar bed te willen hahah.

17. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Hoi,

Dit is mijn 1e kindje en voelde het ook pas voor het eerst bij 18 weken, daarvoor heb ik er eigenlijk nooit bij stil gestaan tot ik er echt op ging letten.

18. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Bij 17 weken. Het is mn eerste kindje en ik heb de placenta aan de achterkant.

19. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik beweging bij 18 weken zwangerschap. Nu wacht ik nog geduldig af... :)

20. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ik voel het kindje sinds 1 week...teminste ik denk dat ik t voel:)kleine plopjes, vooral als ik rustig lig.

Deel Deze Pagina