hallo, ik heb even een vraagje? Ik weet pas sinds een dag dat ik zwanger ben maar is alleen foliumzuur slikken voldoende of slikken jullie ook nog andere vitamines erbij??
Ik slik zelf compleet mama van davitamon.. maar in principe is foliumzuur voldoende hoor. misschien wat extra vitamine D, en visolie als je bijna geen vis eet.. maar als je voldoende fruit en groente eet hoef je niet perse extra vitaminen te slikken!
Ik slik de Puur mama zwangerschapsvitamines van VSM, plus de visolie. Beide op aanraden van de VK. Visolie overigens pas vanaf 3 maanden hoor.
Ik slikte wel multivitamine voor zwangere vrouwen. Op aanraden van de VK. Ook omdat ik moeite had om genoeg te eten. Ik heb ze ook gebruikt tot de bevalling, vanwege dat eetprobleem.
ok bedankt voor de antwoorden. Ik heb nu davitamon compleet mama gehaald. Vind die vit d toch wel nodig aangezien ik niet zoveel calcium binnenkrijgt.
Vitamine D wordt sinds een tijdje ook standaard aangeraden, naast foliumzuur. Aldus mijn vk, dat was bij mijn vorige zwangerschap nog niet zo.
in principe krijg je voldoende vitaminen binnen via je eten. Maar als je je er prettig bij voelt om wat extra te nemen moet je dat doen. Moet alleen opletten dat je niet te veel vitamine A binnen krijgt. Dat is namelijk juist niet goed.
Hier in Amerika moet een zwangere vrouw vitamine slikken. Nou heb ik een multivitamine voor zwangere vrouw gekocht, alleen zit daar 800mcg foliumzuur in. En ik vroeg aan mijn arts of het niet 400mcg moet zijn, ze zei nee hoeft niet, 800mcg is ook goed, hoe meer hoe beter zei ze... Maar nou vraag ik me af of dit wel goed is?
Een australisch onderzoek heeft laten zien dat meer dan 0,4 mg foliumzuur de kans op astma doet vergroten (ik geloof dat de vrouwen 0,6 slikten). Nu is dat maar 1 onderzoek, maar ik heb het gelezen en het zag er wel valide uit...
Foliumzuur is op zich genoeg (volgens mijn vk). Zelf slik ik davitamon voor zwangere vrouwen en ik weet niet of het toeval is of niet, maar dit jaar voor het eerst geen griep of keelontsteking gehad. Ik heb de griepprik niet gehaald. En als je dan toch een pilletje moet pakken kun je volgens mij net zo goed alles in 1 pakken. Succes!!
Hoi, hoi, Ik zelf slikte alleen foliumzuur! Voor mij des te meer reden om gezond te eten! Misschien is het voor mij ook makkelijk omdat ik maar minimaal misselijk was en hooguit 2x gespuugd heb! Gr. Tamar