is aspartaam gevaarlijk als je zwanger wil worden???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door onze wens, 28 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hoi allemaal,

door een beschrijving in een bijsluiter van bepaalde medicijnen die ik momenteel gelukkig tijdelijk slik. ben ik op internet gaan zoeken wat de consequenties kunnen zijn als je aspartaam gebruikt (dit zit in veel light produkten)

de ene site zegt dat het geen kwaad kan de andere zegt dat het absoluut slecht is als je zwanger bent.

wie o wie kan mij zeggen of het gevaarlijk/onverstandig is om aspartaam bevattende producten te eten/drinken als je zwanger wilt worden?

ik ben in december zwanger geweest maar helaas is deze zwangerschap na 10 weken in een miskraam geƫindigd. vandaar dat ik nu er echt alles aan doe om onverstandige dingen tegen te gaan. net zo als dat ik bij de apotheek een jaar geleden te horen kreeg dat je geen aleve moet slikken als je zwanger wilt worden omdat dit het tegen houd. dus neem ik nu bij bijv hoofdpijn maar een gewone paracetamol.

en nu dus mijn vraag of iemand weet wat de consequenties zijn van het gebruik van aspartaam, werk dit ook tegen ???/

ik hoop dat er iemand antwoord kan geven

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Volgens mij is aspartaam pas schadelijk bij een inname van 4 liter. Aangezien een normaal persoon dit nooit per dag drinkt, kan het weinig kwaad (volgens mij)

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Voor aspartaam geldt hetzelfde als voor cafeine, kaneel, enz. Het is slecht als je er hele grote hoeveelheden van neemt. Een paar glazen light-frisdrank per dag kan heus geen kwaad!

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Aspartaam valt volgens mij wel mee, maar NSAID's (Aleve, Ibuprofen) zijn idd erg slecht doordat het bloedverdunners bevat, en het innestelen hierdoor bemoeilijkt wordt. (en daarnaast is het dus ook nog erg slecht voor je eigen lichaam, grotere kans op hartfalen en weet ik wat nog meer, staat een aflevering op de site van Radar, best interessant!
    Ik slik nu dus ook geen ibuprofen meer, al is dat het enige wat helpt bij mijn migraine.. Dus nu gewoon doorbijten! :p

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Pijnstillers zoals Ibuprofen mag inderdaad absoluut niet als je zwanger bent/kunt zijn. Alleen paracetamol mag.

6. als je vrij veel aspartaam binnenkrijgt schijnt dit ook slecht te zijn voor de vruchtbaarheid. Maar dan moet je dagelijks een vrij grote hoeveelheid binnenkrijgen, dus maak je geen zorgen erom.
    Met ibuprofen is het risico groter op interne bloedingen, zoals maagbloedingen bijv. Ik mocht het al nooit. Door de bloedverdunners schijnt het baarmoederslijmvlies ook niet zo dik als 'normaal' te kunnen worden (bij veelvuldig gebruik).

7. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Lekker een light drankje nemen, maar met mate :)

8. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Er zijn een hoop onderzoeken geweest waaruit blijkt dat aspartaam naast een hele hoop andere problemen onvruchtbaarheid en miskramen kan veroorzaken. Je krijgt er ook al snel te veel van binnen doordat het ook in producten verwerkt zit waarvan je het niet zou verwachten, zoals tandpasta. Anderen zeggen weer dat het wel meevalt, maar ik neem het risico niet op 1 cola light in de maand na of zo. Als je twijfelt: gewoon niet doen. Dan kun je jezelf later nix te verwijten hebben is mijn mening.

Deel Deze Pagina