Hallo allemaal, Ik ben eind mei gestopt met de nuvaring en op 2 juni een ontrekkingsbloeding gehad. Een week later heel duidelijk vruchtbaar slijm en toen ik 2 dagen later heel minimaal wat bruin slijm verloor en vlak daarna kortdurende buikpijn aan 1 kant kreeg was ik dus van overtuigt dat dit de eisprong moest zijn. Dit was 11 juni. Nu zijn we bijna 3 weken verder en nog geen ongesteldheid te merken. ik heb na die 'eisprong' nogal last gehad van buikkrampen, misselijk, duizelig enz en ik vermoed dat dit gewoon ontring verschijnselen waren Heb nu een week, op soms wat krampen na, nergens last van. Afgelopen weekend een test gedaan en negatiever dan dat kon tie niet worden . Maar nu mijn vraag, hoe deden jullie dat de eerste ronde? Namen jullie gewoon het gemiddelde van 28 dagen, of wachtte je gewoon af? Als dat echt mijn eisprong was dan zou je een cyclus hebben van 23 dagen en die zijn al voorbij. Waarschijnlijk was het dan geen eisprong..?
Hey Krabbeke, Zo'n eerste ronde is altijd een beetje lastig..Bij de een is er meteen sprake van een regelmatige, fatsoenlijke cyclus en de ander moet er gigantisch lang op wachten.. Het kan trouwens wel zo zijn dat je een eisprong gehad hebt.. Een luteale fase (de tijd tussen je eisprong en mentruatie) hoeft immers niet perse 14 dagen te zijn. Hij kan nogal eens varieren van een aantal dagen korter, tot een aantal dagen later. Ik zou zeggen..geef je lijf even de kans om alles op orde te krijgen..Je bent immers pas net gestopt met je anticonceptie, dus je lijf kan vreemde dingen met je doen..Ik zou nog even afwachten.. Ik wens je veel succes in ieder geval.. Liefs, Anna
hoi hoi, mijn eerste ronde heb ik een jaar op mijn menstruatie moeten wachten nadat ik met de pil gestopt was, en dan nog heb ik het moeten opwekken met Provera.. dus het kan als het ff tegen zit heel lang duren :-/ nu moet ik steeds Chlomid slikken om een eisprong op te wekken en dan nog zijn de cyclussen niet even lang.. Dus ik zou zeggen wacht het af. Succes! Liefs, Anoniempjes
Hoi, mijn cyclus was meteen weer als voordat ik stopte met de pil. Het kan dus alle kanten op! Ik had ook allerlei rare kwaaltjes zoals zomaar wat bloedverlies, proppen slijm, overal pijntjes...ik weet niet of er hormonen zitten in die ring die jij had maar in mijn geval (pil) moest mijn lijf ff hard werken om die hormonen weg te krijgen. Weet ook niet of ik die eerste maand meteen al een eisprong had. Die voel ik nu trouwens wel iedere maand... Maar bij iedereen is het verschillend. Bij sommigen duurt het een half jaar en zijn ze onregelmatig terwijl de ander meteen regelmatig is.. Afwachten dus! Succes!
Ik heb mijn eerste menstruatie na de Mirena afgewacht. Ik had helemaal geen menstruatie met Mirena. Maar ook met de pil heb je geen 'echte' menstruatie. Ik reken ronde 1 dus gewoon vanaf de eerste cyclus dag dat ik weer vat op de cyclus had. Ik had geluk, de Mirena ging er 11 februari uit, en 6 maart werd ik keurig ongesteld. In de tijd tussen het verwijderen en het ongesteld worden hebben we gewoon voorzichtig gedaan. Ik was destijds ook nog veel te licht, dus een echte kans had ik ook niet.