camping of privehuis met kind van bijna 4 en een van 10 mnd

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jeannet 123, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    Hallo

Graag wat advies mijn vriend wil vant zomer 2012 graag naar een privehuis in spanje, maar ik zou graag naar een camping gaan. Niet voor mezelf maar juist voor mijn zoontje. Daar is animatie andere kids enzz. In een privehuis heb je dat niet en ik ben bang dat het dan tegen gaat vallen.

Wat zouden jullie doen onze dochter is dan nog maar 10 mnd dus daar kan hij niet echt mee spelen.Mijn vriend heeft als argument dat een privehuis beter is omdat hij op een camping alle kanten opkan en we hem misschien kwijt kunnen raken en een kind zich op het strand enz net zo goed zal vermaken als op een camping.

Wat denken jullie??? Graag tips!!!

2. Schatjeboutje

20 okt 2008
    75
    0
    0
    Ik zou naar een camping gaan omdat hier meer te doen is voor je zoontje.
    Want anders moeten jullie hem de hele dag 'bezig houden', en ga je naar een camping dan zijn er vaak andere kinderen waar hij gezellig mee kan spelen.

3. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik zou absoluut voor de camping kiezen, al ware het alleen maar om 'de andere kindjes'. Het alle kanten op kunnen ben je zelf bij natuurlijk en kun je zelf in de gaten houden.

4. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    camping!

5. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Naar een camping!
    Ze maken daar zo snel vriendjes en ze hebben de hele dag wat te doen. Ik denk als je een privehuisje hebt dat je ze toch wel veel zelf moet vermaken en dat heb je op een camping echt niet.

6. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Tot vorig jaar zijn we ook altijd naar "ons" huis in Spanje geweest. Heerlijk!
    Dit jaar zijn we thuis gebleven ivm met de babytweeling ( niet handig om met 3 kinderen onder de 3 in een vliegtuig te stappen).

En volgend jaar gaan we via Eurocamp Petit Paradis, deze afdeling van Eurocamp heeft campings geselecteerd op kindvriendelijk- en veiligheid, naar een camping in Zuid Frankrijk (Serignan Plage). Je kan er gratis een complete baby uitzet bij bestellen, badjes, bedjes, kinderstoelen, hekjes voor het terras, potjes, en eventueel buggys terplaatse huren. Dus dat scheelt on heeeel veeeeel gesjouw! Tweeling is dan bijna 1.5 jaar.

We zijn uitgenodig door mijn ouders die ook al jaaaaaaaren niet meer gecampeerd hebben. We zitten in een luxe chalet (naast elkaar), dus echt camperen is het niet.. Maar er zijn zeker wat meer kindjes te bekennen voor onze oudste (dan 3,5) dan op een berg in Spanje. En we gaan in het voor seizoen dus ook nog niet afgeladen voor met schoolgaande kinderen.

En omdat mijn ouders mee gaan, wellicht ook nog een avondje of twee met zijn tweeen ergens lekker eten!

Ik kijk er naar uit! Vooral omdat ik weet dat onze oudste het geweldig gaat vinden. Dino-park, aquarium, safaripark en dierentuin in de buurt!

Kindvriendelijke campings voor baby's en peuters – Vakanties met kinderen van 0 t/m 4 jaar oud. Petit Paradis

7. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Huur een stacaravan of chalet op een camping!

8. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik zie nergens hoe oud je zoontje is, maar ik zou zeker voor een camping gaan. Maar wij zijn misschien wat bevooroordeeld, wij gaan al jaren naar campings. Vroeger met onze eigen caravan, de laatste 3 jaar met onze dochter in een 'luxe' bungalowtent (ivm reistijd). De eerste keer was onze dochter een half jaar. Niet alleen kinderen hebben sneller contact, ook voor jezelf maak je sneller een praatje met anderen (alhoewel niet iedereen daar behoefte aan heeft..;)).
    Afgelopen zomer naar Frankrijk en Spanje geweest. Ze was toen 2,5 en ze heeft het er nog steeds over. Vooral de zwembaden en animatie waren een groot succes. Zwembaden zoals ze op campings in (zuid-)Frankrijk hebben, zo vind je ze niet bij een privéhuis..
    Onze dochter is trouwens geen wegloper. Maar als je daar bang voor bent, zou ik niet voor een al te grote camping kiezen..

9. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

we zijn wezen camperen van de zomer in een tent.
    met mijn zoon toen 2,5 en jasper was maand of 8.
    ging prima!
    En de oudste heeft genoten, we hebben wel de luxe van een eigen wc en douche.
    persoonlijk vind ik camping heerlijk voor kids.

gr brenda

10. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    Hallo

Dank voor alle reacties fijn zeg!!
    Mijn zoon is dan bijna 4 jaar en we gaan in juni in het voor seizoen. Dan moet ik toch nog maar een hartig woordje spreken met mijn vriend!! Een camping lijkt mij ook fijner, we hebben nog nooit gekampeerd maar ik wil voor een lodgetent gaan daar heb je een eigen douche enz in...

11. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    ik zou dan toch kiezen voor een stacaravan of huisje op camping.
    dan bedoel ik meer omdat die peuters slim genoeg zijn met ritsen en zo. En de warmte, als de zon op zo'n tent staat wordt het misschien al gauw te warm voor een dutje van jullie jongste.

We hebben nu een stacaravan met ac geboekt. Dus mocht het eind juni erg warm zijn, kunnen er toch nog koele slaapjes gehouden worden.
    Maar natuurlijk doen wat jullie het beste lijkt, het is maar een tip ;)
    Fijne vakantie voorpret! Niks leuker dan dat in deze donkere dagen!

12. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

een rits kan je gewoon vast zetten en onze tent is op 7 plekken te luchten en we kunnen alles open zetten.
    Ik denk dat (in iedergeval onze) tent koeler is dan een stacaravan. We zijn daar ooit een keer uitgezweet!
    Bij de tent geen last van!
    Maar ieder zijn ding!
    Wij kiezen wel voor een hele grote tent met luifel, veel lucht mogelijkheden, ritsen kan je gewoon met een haring vastzetten.
    We hebben eigen douche en toilet en de plaatsen lopen rond en midden in de speeltuin. Dus de kids kunnen heerlijk spelen en wij zitten ook relex!
    En een huisje is een overweging, maar informeer goed.
    Wij zijn van ellende eerder naar huis gegaan met 5 dagen. Er zat geen hekje bij de trap, mijn man had er een beetje zelf gemaakt, maar toen kon hij nog via de zijkant. En de tuin was open en onze zoon liep continu weg!
    Wij vinden daarom camperen een verademing!
    Dit hebben we 2 weken volgehouden en ik had nog langer willen blijven!

13. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik weet alleen niet of de animatie in het voorseizoen ook al aanwezig is en of er wel veel kinderen zijn op de camping. Dan moet je wel aardig gaan selecteren denk ik, want voorseizoen is wel goedkoop en lekker rustig maar of er dan ook kinderen zijn is nog maar de vraag.

Deel Deze Pagina