Overgang groot bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meiske2015, 5 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Is hier denk ik nog lang niet aan de orde haha maar ben toch benieuwd hoe anderen dit hebben gedaan.

Hoe hebben jullie het kamertje aangepast?

Ik ben er nu altijd bij als ze boven rondloopt dus ze krijgt de kans niet om kasten e.d. open te trekken. Maar als ze zelf het bed uit kan dan zal ze wel op onderzoek uit gaan haha. Hebben jullie er kindersloten op gezet?

Welke dingen zijn nog meer aan te raden als ze overgaat?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ach nee.. het ergste wat kan gebeuren is dat ze de kleren eruithalen.
    Wel zorgde ik ervoor dat er alleen kindveilige spullen lagen waar ze bij kon.

Het enige waar ik een slot op zou zetten is het raam. Raam was hier écht wel hoog genoeg, maar dochter was inventief en stond toch via een kist op de verwarming op de vensterbank met het raam open.
    Verder een kleedje op de grond. Uit bed gaan ze toch wel (of niet) maar dan zaten (of lagen) ze in elk geval niet op de koude grond.

En sommige kinderen gaan gewoon helemaal niet uit bed. Omdat ze het niet gewend zijn ;) . Ik ken kinderen die tot hun 4/5 jaar nog riepen als ze moesten plassen en écht zelf hun bed niet uitkwamen... (ook niet handig ;) )

3. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    DL ligt sinds kort in een peuterbed, maar komt er niet zelf uit, terwijl ze wel weet dat ze 't kan (dat zegt ze namelijk wel) maar zo is het nog wel even lekker.

4. Hay Lin

Hay Lin Actief lid

16 jan 2016
    216
    10
    18
    Wij hebben geen kindersloten gezet. Kan niks ergs gebeuren ook, als hij een kast opentrekt zitten er enkel kleren in en verder is het speelgoed en een krijtbord, ook niet erg dus.
    Onze komt trouwens het bed niet uit. We worden nog elke ochtend geroepen en dan moeten we hem komen halen. En hij heeft zijn grote bed al een paar maanden.

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.388
    10.330
    113
    Onze uk is 2.5 maar ligt nog in zijn ledikant, we hebben de zijkant van zijn bedje gehaald en komt er niet uit.

Als je geen gevaarlijke spullen hebt liggen ( geen voorraad shampoo etc omdat je kans hebt dat het overal ligt) de kasten aan de muur vast zitten kan het geen kwaad.

We hebben nergens klemmen zitten.

6. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Bedankt voor de berichtjes 😊

We hebben op het moment nog teveel in haar kamer wat niet veilig is als ze alleen zou zijn.
    Er staat nog een stoel waar we regelmatig een boekje in lezen.
    In de commode staat idd nog shampoo enzo.
    Ben dan ook weer bang dat ze de lades open maakt en erin gaat staan. Vandaar de sloten vraag.

7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    mijn zoon is 4 en komt echt heel zelden zelf uit bed. Hij roept altijd dat hij wakker is. :D

8. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Hahaha dat is handig :D

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Onze zoon is met 2 jaar over gegaan en kwam alleen de 1e nacht een paar keer uit bed.

Verder hebben we niets ander gegaan. Wat dat betreft een "braaf" jongetje die geen kasten open trekt en alles overhoop haalt (klopt af:p)

10. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Hopelijk blijft dat zo G89 :D

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij bleven altijd gewoon even voorlezen en bij ze zitten tot ze sliep en hier zijn nooit kasten leeg gehaald. Alleen op oudere (3+) leertijd weleens dat er gespeeld wordt als ze eigenlijk moeten slapen.

12. Ansji

Ansji Niet meer actief

Hahaha, dat doet mijn dochter van drie en een half precies hetzelfde. Pappaaaaaa, mammaaaaaaa, en gewoon in bed blijven liggen...;)

De kasten trekken ze hier af en toe leeg, meer dan dat doen ze niet.

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hebben wij dezelfde zoon? :p

Aiden roept namelijk ook nog steeds als er iets is. Is nog nooit uit zichzelf zijn eenpersoonsbed uitgestapt. Wij hebben hem al talloze malen verteld dat hij bijvoorbeeld ook wel zelf naar de badkamer mag lopen als ie moet plassen, maar hij blijft roepen als hij 's nachts of 's ochtends moet plassen.
    Ook Finley blijft altijd keurig in zijn eenpersoonsbed liggen en wacht tot wij hem op komen halen.
    Ik lees wel eens verhalen dat kinderen boven aan de trap staan te roepen als ze net op bed liggen, maar dat is voor mij totaal onbekend (gelukkig).

Wij hebben overigens beide kinderen toen ze net 3 jaar oud waren, overgedaan vanuit hun ledikant naar een gewoon eenpersoonsbed. Hun kamer veranderen we langzaam aan. Dus eerst kwam het eenpersoonsbed en daarna ging de commode weg en kwam er een nieuwe kledingkast enzo. Finley krijgt volgend jaar een nieuwe kledingkast. Tevens heeft hij in tegenstelling tot Aiden een behangrand op de muren van zijn slaapkamer. Dus daar moet ik dan ook even mee aan de slag. Aiden heeft gewoon witte muren.

14. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113

ach ik zie er de voordelen maar van in, niet 's nachts ineens een kind naast of in je bed, geen kamer die overhoop gehaald word midden in de nacht.
    gelukkig reageert hij wel op roepen van ons en komt hij 's morgens naar ons toe als we goedkeuring gegeven hebben :D

Deel Deze Pagina