Helemaal met je eens! en anders gewoon keertje uittesten, heet water over de aerosleep doen en kijken wat er gebeurt, hoe heet het werkelijk aanvoelt. En wat betreft fleece; ik ben ook meer fan van natuurlijke materialen. Fleecedekentje is handig voor erbij, maar niet om dag & nacht onder te slapen. Ik ga straks voor de winter een wollen dekentje gebruiken en voor de zomer een katoenen deken vd hema(gehaakt). Daarnaast heb ik laatst nog een deken bij de kruidvat gekocht(bambino), leek wel wol, maar is 100% katoen, lekker dik en zacht. Zie wel wanneer ik die op het bedje doe. Altijd handig om er extra bij te hebben als kindje de boel onderkotst ofzo
Hier doe ik een molton om het matras, een jersey hoeslaken er overheen en ik heb een duodekentje(deze mogen wel vanaf de geboorte gebruikt worden, wij hebben 'm bij babydump gekocht) wat ik in een overtrek heb zitten waarmee ik het bedje opmaak dus gelukkig geen gefriemel met lakentjes enzo, vind dit echt super! En als het straks wat warmer wordt (wordt sneller koud bij ons boven) laat ik zoonlief alleen in een slaapzak slapen, die dingen zijn ideaal. O en op het jersey hoeslaken waar de baby met zijn hoofd ligt hebben wij ook een hydrofielluier (in een driehoek gevouwen met de punt naar beneden zodat de baby hem niet in zijn gezicht kan trekken ofzo) die we aan de zijkanten hebben ingestopt, en dat scheelt al een hele hoop als de kleine spuugt. Heb vaak niet eens dan de hoeslakens hoeven te verschonen omdat de hydrofielluier alles had opgevangen
Volgens mij adviseren ze ook vd kraamzorg een hydrofielluier onder het hoofdje te leggen. Vind het sowieso een goede oplossing. Anders blijf je idd verschonen! Vind die hydrofielluiers erg praktisch, kun je overal gebruiken, ook in de kinderwagen en box.
Ik heb niet alles gelezen, maar ik was erg blij met de verpakkingen van de Prenatal. Daar staat namelijk stap voor stap op hoe je het bedje opmaakt. En aangezien ik een ontzettende muts ben, heb ik het schema uitgeknipt en bij het beddengoed in de kast gelegd