Is bekledingset echt noodzakelijk op newbornset Stokke?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door prettymum, 11 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prettymum

prettymum Niet meer actief

Ik zie een aanbieding van Prenatal waarbij de Stokke Newbornset nu 89 euro kost. Volgens de foto zit er een ecrukleurige bekleding op.

En kun je er los nog bekleding bijkopen.

Nu vraag ik me af of de aanschaf van die bekleding echt nodig is. Wie heeft er een en kan de volgende vragen beantwoorden?

1: is die ecru hoes die er standaard op zit van de stoel af te halen om te wassen?

2: kun je er evt tegen spugen niet gewoon een wipstoelhoes overheen doen?

Ik zou voornamelijk zo'n newbornset willen omdat onze ervaring met de oudste is dat die veel huilde als wij net wilden eten. In de box hield hij het niet zo lang vol. En nu met een tweede straks erbij zou ik hem er graag in de trip trap bij willen zetten.

Ik ben van plan pas met zes mnd te beginnen met hapjes geven dus tegen die tijd kan hij ook in de gewone babyset van de trip trap en kan de newbornset dus weer op MP. Behalve een keer spugen verwacht ik dus niet dat de stoel echt heel vies zal worden. Maar ivm MP moet hij er dan dus nog wel netjes uitzien.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen. En wellicht wordt het wel gewoon een gewone wipstoel op tafel.

2. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik ga hem ook kopen. Ik wilde proberen of er een maxi cosi hoes overheen past.
    Die zijn wel eens in de aanbieding bij kruidvat.

Ik dacht dat die ecru hoes eraf kon, maar dat weet ik niet zeker

3. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Maxi/cosi hoes gaat denk ik niet door de gordeltjes (5punt).

De hoes die je erbij kunt kopen is wat dunner dan de ecru hoes en ik vond het wel wat meer gedoe om de ecru hoes eraf te halen.
    Die extra hoes eroverheen is dus ook veel sneller droog.

Je kunt hem ook zonder de extra hoes gebruiken maar ik denk dat ik hem ook weer makkelijker verkoop als ik de originele hoes netjes hou.

Ik heb hem in september voor 80,- gekocht tijdens de mama mazzeldagen (met laagste prijs garantie bij een andere winkel gekocht). Die zijn eind deze maand, het zou zo kunnen zijn dat hij dan dus nog iets voordeliger is.

4. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    De standaard hoes is er heel lastig af te halen. Wij hebben wel de extra hoes gekocht. Ik vraag me af of er een wipstoelhoes overheen kan, een wipstoel is volgens mij veel groter en de gordel is ook anders

5. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Wij hebben hem ook.. zonder extra hoes.. ik had gewoon een hydrofiele doek eronder bij het hoofdje

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier zonder hoes. Toevallig van de week voor het eerst er af gehaald. En gewassen. Dat ging heel goed.

Dus een extra hoes is niet noodzakelijk.

7. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Er zijn ook mensen die een hoes goedkoper maken dan de originele. Je moet op marktplaats of google ff goed zoeken.
    Een vriendin van me kwam daarmee, maar ik heb een tweede hands laatst gekocht en daar zat een extra hoes bij.

Bij prenatal is de new born nu in de aanbiedng 89,-

De mazzeldagen prenatal wanneer komen ze? Moet nog een stokke tripp trapp hebben! Laatst tweede hands eentje maar die was niet geschikt voor de new born.

8. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dacht eind maart maar las daarnet dat iemand op het forum die zei dat ze in april zijn dus ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb geen hoes. Wist niet eens dat die er was.

10. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik heb op basis van de ecru hoes zelf een hoes gemaakt van een leuk stofje en badstof (dubbelzijdig te gebruiken). Ik vond de standaard hoezen niet mooi (tuttige stofjes). Ik wil de stoel nl straks ook weer doorverkopen en dan moet de originele hoes er wel nog netjes uitzien!

11. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik denk dat ik een maxicosi hoes ( paar euro bij kruidvat gevonden) ga proberen. En als het niet kan qua riempjes, dan maak ik er wel extra gaten in.
    En anders maak ik de ecru hoes na. Ik vind die losse hoezen echt veel te duur (alle accessoires van de stokke vind ik duur).

12. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik heb de newbornset gisteren binnengekregen. De maxicosi hoes gaat toch niet lukken met de riempjes. Dan moet je er een erg groot gat in maken.

Iemand een patroon?

Deel Deze Pagina