is bevruchtingsdatum precies?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dwaasje, 26 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dwaasje

dwaasje Lid

26 okt 2008
    5
    0
    0
    hoi,

ik ben uitgerekend voor 31 januari 2009 dus als ik dat uitreken op verschillende sites kom ik tot de conclusie dat mijn zwangerschap begon 26 april en dat ik precies bevrucht ben de 10e mei.
    Nu ging het die periode helemaal niet goed met mijn partner we waren eigenlijk uit elkaar en ook al vind ik het verschrikkelijk de 19e mei heb ik een slippertje begaan, nu maak ik mij al maanden zorgen dat de baby misschien niet van mijn partner is. het gaat allemaal weer heel goed tussen ons sinds hij weet dat ik zwanger ben maar bestaat er een kans dat de bay niet van hem is of is 9 dagen verschil te groot? ik schaam mij zo en maak mij echt zorgen. is die datum die de gynaecoloog gegeven heeft precies?

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Soms wordt de datum later bijgesteld omdat blijkt dat het kindje toch al wat ouder of jonger is dan eerder werd gedacht.
    Volgens mij is het nooit op de dag nauwkeurig, maar hoeveel het kan schelen weet ik niet.
    Vaak kun je het beste berekenen wanneer je vruchtbare dagen waren.

3. smarieke

smarieke Lid

14 okt 2008
    32
    0
    0
    Weet je hoe lang je cyclus was? Als je eisprong op 10 mei was (dus exact 2 weken nar 1e dag van laatste menstruatie), kun je niet de 19e bevrucht zijn. Dus dan hoef je je geen zorgen te maken. Je moet wel seks met je partner hebben gehad in de dagen voor 10 mei. Ik geloof maximaal 6 dagen ervoor tot de dag zelf. Maar de dagen na de eisprong bent je niet meer vruchtbaar.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja... allereerst vraag ik me af waarom je een kind krijgt met iemand met wie je rond die periode tijdelijk gebroken had. Maar OK...

Zonder jouw cyclus-gegevens is hier niets zinnigs over te zeggen. Wanneer was je laatste menstruatie (eerste dag daarvan) en hoe lang duurt je cyclus altijd? Op basis daarvan kun je wat zinniger bepalen of je van die ander zwanger kunt zijn geraakt, (blijkbaar heb je dus onveilige sex gehad met die ander? Waarom in vredesnaam?!?)

5. dwaasje

dwaasje Lid

26 okt 2008
    5
    0
    0
    we hebben samen besloten de baby te houden en ons weer 100% in te zetten voor elkaar. Ik weet dat het erg is maar ik hou van mijn partner en nu de laatste maanden gaat het echt enorm goed. normaal heb ik een regelmatige cyclus van 28 dagen en de laatste keer dat ik menstrueerde moet rond de 26e april geweest zijn.

6. Babylicious08

Babylicious08 Actief lid

25 mrt 2008
    210
    0
    0
    Volgens mij is het nooit precies te achterhalen wanneer de bevruchting heeft plaats gevonden, vandaar dat ze rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.

Misschien een brutale vraag hoor, maar heb je dan niet veilig gevreeen met die andere? Ik hoop het beste voor je...Sterkte meid!

7. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Wat ik begrijp, is dat je volgens de termijnecho 31 januari 2009 uitgerekend bent?
    In principe groeien alle vruchtjes in de eerste 12 weken op hetzelfde tempo, dus die datum is vaak aardig nauwkeurig.
    De bevruchting is dan 38 weken voor die datum geweest, dat zou bij jouw dan 10 mei 2008 geweest zijn.
    Nu is de innestelingsfase bij de een wat korter als bij de ander, maar dat gaat vaak over een paar dagen en geen 9 dagen.
    Als je inderdaad 0 tot 5 dagen voor 10 mei seks hebt gehad met je partner, dan denk ik dat de kans heel groot is dat het kindje van hem is.

8. dwaasje

dwaasje Lid

26 okt 2008
    5
    0
    0
    dank u voor de antwoorden.
    Ik wil er wel nog even bij zeggen dat die grote fout zeker maar éénmalig was. Ik heb in al die jaren enkel betrekking gehad met mijn partner.
    Enkel de 19e mei heb ik een grote fout gemaakt waar ik erg veel spijt van heb, maar het was slechts 1 keer en is nooit meer gebeurt.
    Ik heb ook een thuistest gedaan de 26e mei een week na die grote fout en die was al positief. moest ik pas de 19e bevrucht zijn zou die test toch nog niet positief zijn na een week?

9. raspberry

Dit kindje is van je vaste partner hoor... Kan absoluut niet van die andere vent zijn, want op basis van je echo komt de eisprong idd op 10 mei, op basis van je cyclus 9 mei. Dan kun je absoluut niet pas op 19 mei bevrucht zijn geraakt...
    Nouja, absoluut niet.... als je altijd een regelmatige cyclus hebt, is die kans wel heeeeeeeel erg klein. Dan zou je net toevallig deze keer een latere eisprong moeten hebben gehad, waarbij een verschil van 10 dagen ook wel weer heel onwaarschijnlijk is...
    Je vriend weet hier hopelijk van? Je zou namelijk, als je straks op basis van het uiterlijk toch gaat twijfelen, in het uiterste geval een DNA-test kunnen doen.
    Maar goed, wat ik al zei: het lijkt me erg onwaarschijnlijk...

10. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik heb een regelmatige cyclus, al altijd gehad en toch is mijn kindje 9 dagen vooruit gezet, nu nog steeds bij 3 echo's (dus het was niet een groeispurt), dat maakt mijn eisprong dus ook onregelmatig blijkbaar.

11. dwaasje

dwaasje Lid

26 okt 2008
    5
    0
    0
    hoi rozemarijke,

als ik eerlijk ben, ik heb mijn partner hier niet van op de hoogte gesteld, ik weet niet wat hij nog deed in die periode en ik wil het niet weten, toen we wisten dat we zwanger waren hebben we onvoorwaardelijk voor elkaar gekozen en is alles verandert tussen ons.ik wou hem geen verdriet doen door dat te zeggen, ik weet dat het dom was en ik heb er zoveel spijt van.
    hartelijk bedankt voor je reacties

12. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    tsja, het is onwaarschijnlijk dat je kindje van je 'scharrel' is, maar het KAN wel. zeg nooit nooit...

lijken ze qua uiterlijk op elkaar? ik denk dat je wel wat uit te leggen zou hebben als je ineens een kindje krijgt wat erg op je scharrel lijkt, en niet op je vriend.

tuurlijk weet je niet wat je allemaal overhoop haalt, maar wil je echt de gok nemen dat het van hem is, of indien van niet: dat hij het niet gaat merken?

sterkte....

13. raspberry

@Sam0110: de heren en dames medici zijn nogal overtuigd van de preciesheid van de echo's, maar ik heb de afgelopen maanden ook deskundigen gesproken die er wat eerlijker over waren en die aangaven dat echo's er nogal eens (behoorlijk) naast zitten.
    Wij zijn zelf bijvoorbeeld 2,5 week terug gezet, wat niet kan, want dan had ik m'n eisprong pas NADAT ik al zwangerschapsverschijnselen had. En in mijn geval kunnen die verschijnselen geen wens-verschijnselen zijn, omdat ik zelf dacht niet zwanger te zijn geraakt de betreffende maand. Had er dus niet op gerekend, menstruatie bleef wel uit, bleek dus uiteindelijk wel zwanger.
    Door de echo 2,5 week terug gezet en dat bleven ze maar volhouden. De laatste maand begint de VK toch te twijfelen: de baby groeit wel erg hard, (en nee: het ligt niet aan mijn suiker: die is volkomen normaal). Ach, ik weet inmiddels dat mijn moeder tijdens haar zwangerschappen ook werd teruggezet en dat uiteindelijk haar eigen data steeds klopten...
    Reden dat ze er zo naast kunnen zitten, is dat ze gauw eens een milimetertje missen of extra pakken en dat scheelt al gauw een week of twee weken....

14. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ja inderdaad daar volg ik je wel in Rozemarijke, ik zou dan ook mijn eisprong moeten gekregen hebben tijdens mijn menstruatie.
    Enfin, ik zou ook ongerust zijn als het van 2 kan zijn.
    Twijfelen zou ik doen tot de baby geboren is.

15. raspberry

Daarom zou ik TS dus wel aanraden dit te vertellen en haar twijfels aan haar vriend te vertellen, (met erbij wel dat het vrijwel onmogelijk is dat het niet zijn kindje is). Maar gewoon omdat eerlijkheid in een relatie wel erg belangrijk is en dit anders zich ooit een keer toch gaat wreken.
    Want stel nou dat haar vriend hoort op een of andere manier dat ze rond start zwangerschap met een ander naar bed is geweest, dan zijn de rapen pas echt gaar....
    Eerlijkheid duurt het langst, zeg ik altijd maar... 't Zal vast ff niet leuk zijn om het te vertellen, maar dan kun je straks wel in alle openheid met elkaar verder... (En echt: dat kind is echt wel van de vaste vriend...)

16. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    En misschien ook een SOA test laten doen? Niet om je ongerust te maken hoor, maar je weet maar nooit wat die ander bij zich draagt...

17. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Hoi dwaasje,

haha, vanwaar die nickname..? ;)

Als je al een week na je slippertje een positieve test had, kun je er vrijwel zeker van zijn dat deze 'fout' niet de vader van je kindje is. Wel zou ik idd een soa-test overwegen. En eerlijk gezegd begrijp ik je heel goed als je dit niet op wil biechten. Dan erbij, dat doe je namelijk vooral voor de opluchting voor jezelf, maar je zadelt er dan je partner mee op. Ik zie het als de straf voor je ontrouw dat je zult moeten leren leven met je schuldgevoel...

Maar ik wens je heel veel geluk met je vriend en de rest van je zwangerschap!

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Een regelmatige cyclus zegt nog niet veel over wanneer je je eisprong hebt hoor.
    Dus wat dat betreft...

Ik zou zeggen, DNA testje als de uk er eenmaal is!

19. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    Ik raakte t weekend van 9+10mei zwanger
    en ben op 31 januari ook uitgerekend.
    Op groei van de echo klopt t ook helemaal dus.
    Dus als je Gyn zei dat t zo was neem ik aan dat t ook echt zo is.
    De eerste 12 weken groeit t allemaal bij iedereen bijna t zelfde.
    Plus anders zou je 9 dagen later toch bijna tegen je menstruatie aangezeten hebben en je eisprong duurd nooit langer dan n dag geloof ik?
    Succes in elk geval

20. raspberry

@Lucifertje: je eisprong duurt maar een dag, (alhoewel daarvoor al een heel rijpingsproces plaatsvindt), maar al vanaf max 3 dagen daarvoor tot 12 uur erna kun je bevrucht worden.

@Elmo: het klopt op zich wel dat je verwachte menstruatiedatum an sich niet alles zegt over je eisprong, maar bij het grootste gedeelte van de vrouwen volgt de menstruatie altijd precies 14 dagen na de eisprong. Zeker omdat TS een regelmatige cyclus heeft, kan ze er dus wel van uitgaan dat haar eisprong plaatsvond 14 dagen voor NOD...

Deel Deze Pagina