Dit vind ik eigenlijk wel erg! Ik krijg ook vaak zulke opmerkingen maar word er (gelukkig) niet onzeker door. Het maakt me alleen maar vastberadener om zolang mogelijk BV te geven (rebel in mij...) Als mensen mij zo'n opmerkingen geven, zeg ik altijd (brutaal of vriendelijk uitleggend, afhankelijk van hoe de opmerking gegeven wordt) dat KV bewerkte koemelk is en dat mijn melk op maat van ons kind gemaakt is en dat ik dàt dus normale melk vind. Er is nog maar 1x iemand tegenin gegaan omdat hij niet geloofde dat KV gemaakt wordt vanuit koemelk maar toen hij het bewijs te zien kreeg, kon hij zich vinden in mijn argument om na 6 maanden te blijven voeden. Het, in mijn ogen, schokkende hieraan is dat hij hoofdvpk is van de neonatologie-afdeling in een ZH!
Ik zal je de kost geven hoor hoeveel mensen niet weten of niet kunnen bedenken (nog erger) dat die kunstmelk ergens een melkbasis moet hebben. Moet je voor de grap zeggen: nee joh, is van kamelenmelk. Mensen denken er niet over na. Ik was ooit vrijwilliger op een open dag van een biologische melkveehouder en komt daar een groep schoolkinderen uit Rotterdam en echt die kinderen hadden geen idee dat melk uit koeien kwam. Het is een soort enge vanzelfsprekendheid geworden dat koemelk of nog erger: melk uit een pak de standaard is. Dat kinderen van 10 niet meer bij hun moeder drinken, begrijp ik, maar leg uit hoe het zit denk ik dan!
Ik denk als ik dat zeg tegen die mensen dat ze dan alsnog zoiets hebben van dat kan je toch ook gewoon geven? Wat is er mis met koemelk en kv is toch speciaal voor baby's gemaakt? Maar zal je uitleg de volgende keer gebruiken, misschien werkt het toch
Na een jaar vond ik mezelf echt niet knap meer, dat vond ik alleen de eerste 3 maanden toen het allemaal helemaal niet liep. Na een jaar was ik niet knap maar gewoon gemakszuchtig.
Dat afvallen en energie kosten is toch echt typisch iets van de eerste maanden hoor. Daar heb je echt geen last meer van als je al een paar jaar voedt.
Weet je wel hoe hard kalfjes er van aankomen de eerste maanden? Koemelk moet bewerkt worden, omdat babies anders TE hard groeien.
Mijn ervaring is trouwen dat de meeste moeders die je 'knap' vinden zelf korter gevoed hebben. Die eerste 10-12 weken zijn gewoon heel zwaar. Stop je dan om wat voor reden dan ook, dan blijft vooral dat beeld van zwaar of niet echt prettig hangen. Ik vind het eigenlijk best wel jammer dat die moeders die hele periode die later komt, wanneer het makkelijk wordt, en gewoon leuk, helemaal mis hebben gelopen. Want ja, als het 12, 18 maanden lang net zo intensief zou blijven als de eerste 10 weken DAN zou het inderdaad knap zijn...
Dat vind ik idd vrij schokkend. Dat allerlei stadsmensen of lager opgeleide mensen, (echt laag opgeleid bedoel ik dan, heb zelf bijvoorbeeld met de groep licht-verstandelijk-gehandicapt tot moeilijk lerend gewerkt), er zo ver vanaf staan allemaal, dat ze van de melk uit de supermarkt al niet meer beseffen dat dat van koeien komt, (laat staan dus weten dat KV van koemelk gemaakt wordt)vind ik ook best wel bizar, maar snap ik ergens toch nog wel. Dat zijn groepen die gewoon niet zo met de natuur opgroeien. Maar da een hoger opgeleide verpleegkundige die nota bene elke dag KV in z'n klauwen moet hebben, niet eens weet dat dat spul op basis van koemelk is, dat vind ik echt echt schokkend. En ik blijf het raar vinden, hoe bewerkt die koemelk ook is tegen de tijd dat het KV is, dat je dat direct al wel mag geven en dat gewone koemelk voor het jaar wel ontraden wordt. Heel apart... @Dirksmama: haha, nou, moet er idd niet aan denken dat het nu nog zoveel moeite zou kosten als die eerste 2 maanden....
Ik vond dat dus ook echt schokkend! DAt hij dat niet wist! Hij dacht dat het 'gewoon' een chemisch samengestelde melk was! Was blij dat zijn vriendin in mijn plek vroeg of hij dat dan beter vond ofzo?! Hij had er gewoon nog nooit over/bij nagedacht... Zo triest!
Nou ja; het bestaat slechts uit een heel klein beetje magere koemelkpoeder. Het hoofdbestanddeel is palmolie, tsja...