Ik koop voor kids vaak volkorenbrood van de AH voor 1,09 Keuringsdienst van waarde heeft er een keer aandacht aan besteed. Zou het echt zo veel ongezonder zijn dan brood van de bakker? Wat weten jullie hier van?
Sinds ik zelf brood bak merk ik hoe snel 'echt' brood oud wordt. Wat ik bak moet de volgende dag op want anders is het niet meer te eten. Daardoor besef ik me pas wat er bij de bakker of supermarkt allemaal aan toevoegingen in gestopt moet worden om het langer lekker te houden. Ik bak dus elke dag zelf brood (water, boter of olie, meel, gist en een snufje zout).
Dit vind ik van brood van de bakker of supermarkt ook, na 1 dag is het al niet meer lekker en voelt lang niet meer zo vers. Ik leg brood daarom altijd in de diepvries en haal eruit wat ik voor die dag nodig heb.
Ik weet niet of het ongezonder is. Ik heb wel is horen zeggen dat brood van de bakker ‘voller’ is. Dat je daarmee minder snel trek krijgt. Geen idee wat er van waar is. Hier heeft de bakker altijd dagaanbiedingen. Ik haal standaard op maandag het brood, dan is het 3 halen 2 betalen. Leg dan alles in de vriezer en wat ik nodig heb pak ik eruit. Laat het ook altijd in halfjes verpakken, dan gaat het vaak wel met 1 a 2 dagen op. Heb het wel is vergeleken met supermarkt brood, volgens mij scheelde het toen niet veel. Het brood van de bakker vinden wij wel lekkerder
Ik haal brood bij de bakker via too good 2 go. Soms wel 6 broden, croissantjes, bolletjes etc voor 4.99.
Oh wauw, dat is een fijne box. Zo heb ik ze niet bij de bakker hier. Dat is voor 4,99 meestal 1 brood, een zak (krenten)bollen en 1 of 2 luxe dingen, zoals appelflap of frikandelbroodje.
Mijn nieuwsgierigheid: wat voor brood krijg je dan? Want mijn kinderen eten alleen maar volkorenbrood zonder pitjes of wat dan ook. (En ik zelf eet heel weinig brood) dus lijkt mij altijd zoiets waar ik dan toch niks aan heb…
Geen idee of het ongezonder is, maar ik vind het brood van de bakker lekkerder en het vult beter. Bij de bakker bij ons op de hoek heb je op dinsdag 3 broden naar keuze voor 8 euro, dus dan bestel ik altijd. Soms haal ik dan nog wel eens een brood 's morgens in de supermarkt mee van de vorige dag. Dan heb je een meergranenbrood voor 50 cent, maar dat vind ik toch minder lekker.
Ik geloof niet dat het ongezonder is.. het is maar net wat je lekkerder vindt. Hier altijd brood van de supermarkt bakkerij afdeling (jumbo). Brood van de Lidl vind ik dan weer niet lekker.. Van de bakkerij haal ik het ook wel eens wanneer er een aanbieding is. Maar we hebben niet veel ruimte in de vriezer, dus ik haal max. 2 tegelijk.
Ik denk dat het qua gezondheid niet veel uitmaakt. De toevoegingen die het brood uit de supermarkt heeft om het langer vers te houden etc. gebruikt de bakker volgens mij ook. Ik denk dat alleen vers zelfgebakken brood zonder toevoegingen gezonder is. Wij eten overigens altijd Plus Korenlanders volkoren brood, dat vind ik lekker en is ieder geval vezelrijk. Alles zelf bakken is praktisch niet echt haalbaar hier, al zou ik dat best willen. Ik ben wel benieuwd hoeveel tijd degenen die dit wel doen eraan kwijt zijn per dag?
Hier ook brood via tgtg voor 3 euro voor 2 weken brood. (Zo’n 10 broden; van de Dirk, maar niet het goedkoopste brood daar).
Hier juist overgestapt naar supermarktbrood (volkoren) omdat het brood van de bakker niet meer te vr*ten was