Nu al uitgespeeld met...

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Miss T, Sep 28, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    ...Barbies. Hoe zit dat met jullie meiden? Spelen die op hun negende nog met Barbies of is dat echt over?

Van mijn dochter mag er een berg Barbiespeelgoed weg, maar ik weet dat ik er zelf nog lang mee speelde. Nu is mijn dochter anders en de tijd is ook anders, maar ik vraag me af of jullie dat ook herkennen.

Zijn jouw kind/kinderen ook sneller uitgekeken op speelgoed dan jij vroeger?

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Ik heb nooit met Barbies gespeeld. Kon er niks mee, knutselde liever, buiten spelen, puzzelen, spelletjes, Ministeck enzovoort.

Wat doet je dochter nog wel?

3. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Ze speelt nog prima hoor. Daar gaat het niet om. Ze speelt juist met ander speelgoed dan ik deed. Zij vindt Lego wel leuk; ik vroeger niet. Playmobil en Schleich vindt ze ook super.

Fristi2012 likes this.
  4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Heerlijk dat ze haar eigen dingen leuk vindt.

Mijn kinderen zijn nog jong, dus geen idee wat ze leuk gaan vinden. Ik ben heel benieuwd. Ik hoop dat ze iets beter zijn in rollenspellen en fantasiespel dan ik was.
    Momenteel is zoon van 2,5 into het puzzelen, vind ik zelf ook erg leuk.

Miss T likes this.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

Hier gaat het van uiterste in uiterste. Ze is met lipgloss, vloggers en andere tienerdingen bezig. Maar speelt ook nog heerlijk met dr poppen en barbies.

Miss T likes this.
  6. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Hier ook inderdaad. Nouja…die uitersten dan, want met poppen speelt ze al heel lang niet meer. En met Barbies slechts af en toe (en dan vooral met de paarden).

tuc likes this.
  7. Mama&Go

Mama&Go Actief lid

May 5, 2017
    305
    107
    43
    Female
    Dochter van 10, bijna 11 heeft ook al lang geleden haar Barbies haar kamer uitgezet.
    Legofriends zet ze nu in elkaar voor op Mp voor sinterklaas.
    Maar dochter heeft nooit gespeeld met fantasie, ze vindt het leuk om dingen in elkaar te zetten en is er daarna klaar mee. Ze is wel graag aan het tekenen, knutselen, springen op de trampoline en ze sport veel.
    Ook zit ze graag op haar telefoon, maar dat mag beperkt!

Miss T likes this.
  8. Deliana

Deliana Niet meer actief

Poppen en barbies al vanaf 6 jaar (groep 3) niet meer. Lego Friends idem dito; 1x in elkaar zetten en er nooit meer naar omkijken :confused:

Mijn dochter is ook meer een knutsel kind; tekenen, vouwen, strips schrijven... vooral veel tekenen en schrijven. Met haar broertje wil ze nog wel eens met de Kapla is spelen, een knikkerbaan maken of Lego auto's bouwen, maar zelf zal ze daf echt nooit pakken.

Nu is ze vooral druk met tiener dingen... vloggers, tutten, muziek, met haar vriendinnen buiten rondhangen :|

Miss T likes this.
  9. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,250
    1,009
    113
    Zuid-Holland
    En dan zijn mijn beide dochters van 10 en 7 juist enorm van het fantasie spel. Barbie's, enchantimals, lego, uren wordt ermee gespeeld

Miss T likes this.
  10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,133
    8,867
    113
    Ik speelde ook maar sporadisch met dingen als Barbies, volgens mij, mijn dochter is daar niet heel anders in dan ik vroeger, geloof ik. :)

Zoals je (ts) weet, spelen mijn dochters weinig meer met Barbies ed. De oudste heeft alles een jaar of anderhalf geleden van haar kamer afgehaald, het mocht naar haar zusje. Dat heeft als voordeel dat het nog niet het huis uit is natuurlijk en ze er dus af en toe gewoon mee kan spelen. ;) Maar die keren zijn wel op een hand te tellen, dus alles er voor bewaren zou ik niet doen. Op haar eigen kamer heeft ze wel nog wat LOL ballen en Lego (geen Friends), daar speelt ze heel af en toe mee. Ze heeft een flinke boekenkast (net als ik vroeger ;)) en speelt graag buiten (heeft ze ook niet van een vreemde :D). Knutselen heeft ze al een flinke tijd niet gedaan, maar vindt ze op zich wel leuk, ze is nu erg aan het tekenen (Donald Duck natekenen ed).

Miss T likes this.
  11. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Heerlijk! Mijn dochter kan uren spelen met Schleich. Daar kan ik zo van genieten.

flipflop likes this.
  12. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    I know. ;) Mijn dochter is helemaal fan van Garfield. Zij tekent zelf ook strips (samen met haar vriendinnen). Boekenkast is hier ook lekker gevuld, maar ook veel Penny's (paardenmeisje) en stripboeken. Boeken lenen we tegenwoordig zoveel mogelijk bij de bibliotheek. Die zijn niet aan te slepen hier.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Barbies zijn hier met koninsdag allemaal weggegaan. Kinderen waren toen net 10 en 8. De jongste miste alleen toch wel een barbie voor in bad maar vermaakt zich nu ook prima met bekers en badeendjes. Oudste chillt nu vooral in bad.
    Spelen doet de jongste met Playmobil (paarden), schrijft 'boeken', speelt met slijm.
    Oudste schrijft graag in notitieboekjes, laatst alle tafels tot 10 uitgeschreven. Ze houdt van netjes schrijven dus dat gaat allemaal heel netjes :)
    Of ze turnt in haar kamer. Of maakt vlechten enzo in haar Rapunzel pop met lange haren.

Miss T likes this.
  14. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Leuk om te lezen wat jullie (bijna) tieners bezig houdt.

15. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Hier net zo. Het ene moment gaat ze met dr vriendin chillen/naar de stad/vloggen.
    Het volgende moment spelen ze met de Barbies of playmobile.
    Ze schuift wel steeds meer door naar dr kleine zusje, maar houdt zelf toch nog iets op de kamer.
    Ik was net zo op die leeftijd. Mn dochter is 10.

Miss T likes this.
  16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,133
    8,867
    113
    Hier ook een la vol Penny’s en bergen Donald Ducks. :D Biebboeken doen we ook, maar daarnaast ook eigen boeken, heel veel leest ze toch keer op keer en ik vind boeken zelf ook leuk. :D

Miss T likes this.
  17. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Hier zijn barbies/poppen nooit echt een hit geweest. Ze heeft er wel een paar, maar kijkt er totaal niet naar om. Ze is net 9. Ze knutselt het liefste.

18. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Wat grappig, mijn dochter van 6 begint eigenlijk net met barbies haha

19. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Hier een dochter van 7 jaar die eigenlijk nooit met Barbies gespeeld heeft. Zelf zegt ze dat ze weg mogen. Haar poppen mochten laatst ook weg, speelde ze ook nooit mee en vond ze zichzelf nu te groot voor. Maar met de Barbies dacht ik nog; misschien gaat ze dat later nog leuk vinden? Ze nemen ook niet zoveel plek in, dus tja, twijfel, haha.

20. famofthree

famofthree Fanatiek lid

Sep 13, 2017
    1,024
    1,031
    113
    Female
    Dochter van 7 speelt alleen met Barbie's als 1 vriendinnetje hier is verder niet .

Ze Knutselt en speelt met Playmobil ;alles in tandarts/ dokter versie :roflmao:, wat Lego , soms met haar baby Born , grote favoriet nerf pistolen/ kruisboog, haar skateboard , in de bosjesen slootjes baggeren en fietsen. :thumup:

O en trampoline springen er gaat geen dag voorbij zonder dat ze op een trampoline heeft gestaan. Thuis, bij tanre, bij de buren.

Share This Page