Is cervixslijm hetzelfde als het vocht bij opwinding

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dominique1991, 25 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dominique1991

Dominique1991 Fanatiek lid

29 mrt 2016
    2.257
    1.964
    113
    Oké, het klinkt misschien raar... maar wanneer je seks hebt en je wordt opgewonden dan word ik nat/vochtig van opwinding. Is dit hetzelfde als cervixslijm of is dit wat anders? Ik kan er niks over vinden en wil graag weten hoe het zit.

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Nee dat zijn 2 andere dingen

Cervixslijm heb je bijna altijd wel, maar in begin vd cyclus amper, dan is het ook droog en klonterig.
    Richting je eisprong wordt dat steeds meer lotionachtig en rekbaarder.
    Zodra het als rauw eiwit eruit ziet en je trekt tussen de vingers er lange draden mee heb je de beste conditie voor zaad om te zwemmen en in je lichaam te blijven. Na eisprong neemt dat alles weer af tot aan klonterige.

3. Nextstep

Nextstep Bekend lid

29 okt 2014
    842
    68
    28
    NULL
    NULL
    Het zou niet hetzelfde moeten zijn nee maar ik snap je vraag wel.

Bij mij zien ze er beiden nl hetzelfde uit. Ook eiwit achtig en rekbaar.
    Vandaar dat ze ook vaak zeggen dat het positief kan werken als je opgewonden/ klaarkomt vlak na zijn hoogtepunt.

4. Dominique1991

Dominique1991 Fanatiek lid

29 mrt 2016
    2.257
    1.964
    113
    Bedankt voor de reacties. Wat ik wel lastig vind is dat ik nu een positieve ovulatietest heb maar als ik voel rond mijn baarmoedermond ik nauwelijks slijm vinden kan. Is dit erg?

5. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Nee je slijm wat meeste goede conditie heeft komt wel es eerder of later of niet...
    Positieve test wil zeggen dat eimbinnen 12/48 uur kan kimen, dus slijm mss ook

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik verwacht dat jr slijm nog komt want je hebt nog die 1-2 dagen tot je eisprong te gaan, ik heb meestal 2 dagen vruchtbaar slijm. Het is inderdaad anders, vruchtbaar slijm lijkt nog het meeste op het zaad wat je na het vrijen weer verliest als het eruit loopt, glibberig enz.

7. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Je hoeft geen vruchtbaar slijm te verliezen hoor 😉 Voor de zwangerschap van onze dochter had ik nog nooit vruchtbaar slijm gezien, maar voor deze zwangerschap had ik wel overduidelijk vruchtbaar slijm verlies.

Deel Deze Pagina