Ik ben niet in NL opgevoed dus ik maak die associatie niet direct. Ik denk aan Clara direct aan het meisje uit De Notenkraker. Mooi! Als jullie voor altijd in Dld blijven wonen, waarom zou je dan rekening houden met NLse meningen?
Ik vind Clara een lieve naam. Inderdaad heten vele koeien hier Clara of Bertha maarja.... ik vind het kunnen!
Hier sluit ik me volledig bij aan . Maar als jullie de naam mooi vinden, dan maakt het toch niet uit wat anderen vinden? Clara is ook weer geen hele rare naam namelijk.
Ik las eerst alleen de naam in de titel en dacht direct Clara de koe 😅 heb dus ook ja gestemd..
Hahah NEE! Dat wil zeggen, het is wel een beetje een koeiennaam (zie Klaartje de Koe uit de Donald Duck) maar het is gewoon een heel mooie, klassieke, internationale naam, in het Engels, Spaans, Duits, allemaal prachtig. Lekker laten emmeren die mensen dus! Om een paar bekrompen Hollanders die niet verder dan de koeienstal kunnen denken zou ik het niet laten Ik vind hem ook prachtig, maar mijn man vindt het ook een koeiennaam Ik denk dat je die associatie zo kwijt bent met een schattig kindje erbij <3BewarenBewaren
hahaha sorry ik moet even lachen om de titel. Nu je het zegt, snap ik wel je twijfels hoor. Het wordt inderdaad als koeiennaam gebruikt. Lara vind ik dan leuker of Ilara.
Hangt af van je referentiekader denk ik Komt uit Latijn: clarus 'helder, blinkend, glanzend, schitterend'. Heeft weinig met koeien te maken. In de Randstad lijkt het vaker voor te komen als naam. Claire vind ik ook mooi, maar dat heeft een hele andere klank/sfeer. Net als Lara.
Ik.kom uit het zuiden. En geboren in een boergat. Hahah klein dorpje. En daar heb je idd de koeien die Clara/Klara heten. Mijn vader zijn neef is boer. Heeft melkkoeien en die daar heten er ook Clara. Dus ik zou het nooit doen maar als je in Duitsland woont en daar normaal is zpu ik er voor gaan. Maar denk niet dat je man er gelukkig mee zou zijn.
Grappig, ik ben nu in Oostenrijk en in het hotel zit aan de tafel naast ons een Duitse peuter die Clara heet. Ik zei gisteravond tegen mijn man: je geeft je kind toch geen koeiennaam? Dus ja, wij denken bij Clara allebei meteen een koe.
Door je topictitel moet ik inderdaad gelijk aan Clarabella de koe denken. Of een koe genaamd Clara 1. Had je topictitel echter geluid "wat vind je van de naam Clara" had ik echt niet meteen aan een koe gedacht hoor. Ik vind de naam prima kunnen hoor. Heeft een lieve klank. Veel honden heten ook Max. Veel mensen heten ook Max. So be it!
Ik vind Lara echt ook helemaal geen vergelijkbare naam? Een beetje een semipopulaire netniet naam vind ik Lara. Wel prima maar erg saai. Terwijl Clara zo mooi is