Kunnen jullie mij helpen...?

Discussie in 'Miskraam' gestart door roandyja, 25 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roandyja

roandyja Lid

25 nov 2010
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal,

Afgelopen maandag heb ik een digitale test gedaan van clearblue, deze gaf aan dat ik 3+ weken zwanger ben, wat moet betekenen dat ik zo'n 5 weken zwanger ben.
    Helaas kan ik niks terug rekenen vanaf mijn laatste menstruatie omdat ik de pil slikte en die ook heb doorgeslikt.
    Nu ben ik vandaag bij de gyneacoloog geweest voor een inwendige echo, op de echo was niet veel te zien, hij kon alleen zeggen dat ik of pas 1 a 2 weken zwanger ben, of dat het een miskraam word.
    Maar je kunt toch niet pas 1 of 2 weken zwanger zijn? Dan is er toch nog helemaal niks te zien?
    Ik moets vandaag bloed prikken en over 2 weken weer om te kijken of mijn hcg (?) stijgt en dan moet ik over 3 weken weer terug naar hem.
    Het is me nu gewoon allemaal zo onduidelijk.
    Ik heb voor het laatst ongeveer 3 weken geleden gevreen met mijn vriend, dus zou vanaf dat moment zwanger moeten zijn...
    Kunnen jullie mij misschien helpen?
    Alvast bedankt!

Groetjes Anke

2. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    hallo

Helaas kan ik alleen mijn ervaring delen en dat is dat bij mij het vruchtje ook achter liep in de groei en dat is uiteindelijk een mk geworden. Maar het hoeft niet. Trek je het niet, om zo lang te wachten dan bel je volgende week op, maar er zit helaas niet anders op dan te wachten

Succes meid

3. Flavour

Flavour Niet meer actief

Wat is niet veel? Zag hij verdikt slijmvlies? Of was er een zwangerschapsringetje?

Als hij niets zag, dan vind ik 2 weken wachten best lang. Er is dan namelijk ook een kleine kans dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is, en dan wil je echt niet nog 2 weken afwachten wat er gebeurt, dat moet je goed monitoren...

Bovendien is nog 2 weken onzekerheid wel heel erg zwaar voor jou, en vooral ook onnodig zwaar. Ik zou vragen om een afspraak voor volgende week.

Sterkte.

Suus

4. roandyja

roandyja Lid

25 nov 2010
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reactie.
    Er was een klein zakje te zien op de echo, maar hij keek erg kort dus had niet erg veel tijd om goed te kijken, er is wel een foto van gemaakt maar die mocht ik helaas niet meenemen...
    Maar als ik op internet kijk naar echo's van ongeveer 5 weken zag het er bij mij volgens mij gewoon hetzelfde uit...
    Maar ja, het blijft nu gissen helaas.
    Dat word dus maar afwachten en hopen dat het allemaal goed gaat!

Groetjes

5. Flavour

Flavour Niet meer actief

Vrij absurd om in dit stadium al over een miskraam te spreken, dan. Was het wel een echte gynaecoloog? In welk ziekenhuis was je? Want een zwangerschapsring bij 5 weken is heel erg normaal! Ik zou me dus proberen niet al te veel zorgen te maken en af te wachten. En als je het gevoel hebt dat de echo te snel gemaakt wordt, dan moet je er iets van zeggen.

Ik heb weleens te horen gekregen dat het een lege vruchtzak was, en kreeg abortuspillen mee. Ik vertrouwde het niet, en vond dat het veel te gehaast gedaan was, die echo. Ben naar andere kliniek gegaan, en daar bleek de volgende dag een hartje te kloppen. Ik bedoel maar...

Suus

6. roandyja

roandyja Lid

25 nov 2010
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat vind ik dus ook....
    Het was zeker een echte gyneacoloog, hij heeft mij zelfs nog op de wereld gebracht! Dus al erg lang in het vak... ervaring heeft hij zeker daarom maakt het me ook zo aan het twijfelen.
    Vind het nu gewoon zo moeilijk om 3 weken te wachten... bij elk pijntje ben ik bang en ga ik naar de wc, als dit nog 3 weken zo doorgaat word ik vanzelf gek!

Maar jeetje zeg, dat is ook een verhaal! Wat een ontzettende grote fout! heb je wel een klacht of iets ingediend? Wat dat kan natuurlijk niet!
    Maar lees dat jij al 5 miskramen hebt gehad, wat heftig zeg!

7. Fleurtjes

Fleurtjes Bekend lid

30 jun 2010
    668
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bah wat een onzekerheid :(

Kan je er niet op aandringen dat ze volgende week nog een keer kijken? Of op zijn minst bloed prikken?

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, een vreselijke fout. Daarna heb ik nog 3 miskramen gekregen, vlak achter elkaar, waarbij ook veel fouten zijn gemaakt in het ziekenhuis, en heb ik het syndroom van Asherman gekregen (verklevingen in de baarmoeder door curettage), dus van een klacht is het nog steeds niet gekomen.

Vraag om volgende week weer een echo te maken. Dat is helemaal niet zo raar.

Suus

9. roandyja

roandyja Lid

25 nov 2010
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje meid, wat verschrikkelijk!!
    Dan zakt de moed je denk ik ook wel in je schoenen...
    Trek je het allemaal nog wel een beetje?

En nog een vraagje... als ik ongeveer 3 a 4 weken voor het laatst heb gevreeen met mijn vriend, moet dan ook ongveer zolang zwanger zijn...? (misschien een stomme vraag hoor, maar heb geen idee meer wanneer mijn laatste menstruatie was..)

Deel Deze Pagina