Is dan echt alles geregeld?

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 6 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Als je gaat trouwen is dan echt alles goed geregeld voor wat betreft je kindje?

2. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja dan is alles geregeld. Je kan alleen er nog voor kiezen om een voogd aan te wijzen, voor als jullie er allebei niet meer zijn ... waar de kinderen dan naartoe gaan. (wij hebben dat overigens niet)

3. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Als je trouwt voor de geboorte wel ja.

Hoe het precies zit na de geboorte weet ik niet. Ik geloof dat je dan tijdens de zwangerschap al hebt moeten erkennen (als papa zijnde) en na de geboorte het ouderlijke gezag moet regelen..
    Maar of het meteen geregeld is als je NA de geboorte trouwt weet ik niet.. zou je ff de gemeente moeten bellen of op de gemeentelijke site moeten raadplegen...

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

wat moet je allemaal precies regelen dan als je niet trouwt?

want dat is me niet geheel duidelijk

is je kind erkennen plus een testament genoeg?
    of is daar meer voor nodig

ook als je bijv. eventueel later uit elkaar gaat enzo

5. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    @Saskia: Ehm.. tijdens zwangerschap erkennen door de vader + achternaam (als kleine geboren is krijgt die namelijk automatisch de achternaam van de moeder, tenzij dus tijdens zwangerschap anders geregeld) en na de geboorte ouderlijk gezag.

6. Saskia78

ah ok...

somehow heeft job namelijk een zeer fervent iets tegen trouwen merk ik
    excuses als "te duur" en "te veel werk" onder tafel vegend.. bleef hij vasthouden aan die redenen.

en pas later was het "als ik ga trouwen wil ik wel een groot feest geven en das veel te duur op het moment"

beetje jammer.. ik had evt. wel op een dinsdagochten ddat op het gemeentehuis willen regelen
    ook al ben ik voorstander van "trouwen zoals het hoort" scheelt het volgens mij hoop gedoe om toch maar even op gementehuis die handtekening te zetten :)

7. Niet meer actief

Zo denk ik er ook over hoor saskia!

We konden kiezen, gratis trouwen of dure contracten, was in totaal iets van 1500 euro...

We zijn lekker gratis getrouwd! Geld heb je hard zat nodig!

En als we echt een big party willen geven, trouwen we gewoon nog een keer.
    Is nog hartstikke hip ook!

8. Saskia78

Mja dat probeer ik hem ook wijs te maken.. maar wil er mooi niet in
    niet handig.. maarja uiteindelijk komt het vast toch wel goed
    misschen is het idee van trouwen gewoon eng ofzo.. dat kan ook natuurlijk
    maar vrees dat een kind een heftigere verbintenis is dan trouwn *grin*

nahja.. we komen er wel uit :)

9. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Mijn zwager en schoonzusje hebben ook jaren geroepen NOOIT te zullen trouwen, omdat het allemaal zo duur is.
    Nu is zij zwanger en willen ze, vanwege de papieren rompslomp die het anders op gaat leveren (erkenning, ouderlijk gezag), toch gaan trouwen...
    Ik weet niet of ze het op de 'gratis-ochtend' doen, maar verder is er geen groot feest... alleen een dinertje voor directe familie (opa, oma, haar moeder, zijn ouders, zijn broer+vriendin (wij dus :p ) en van beiden de beste vriend en vriendin)

Zij is eigenlijk ook van het traditionele, maar hij houdt een groot feest iig tegen ivm de financieën...
    wat dat betreft geef ik hem wel gelijk. Ze willen trouwen voordat de kleine er is en kunnen daarvoor het geld hard genoeg gebruiken ipv 1 dag je portemonnee leegfeesten en de kleine niet veel meer te bieden hebben.. toch?

10. Saskia78

Mja das het punt.. ik ben ook van de traditionele briuloften hoor

absoluut :)

maar in dit geval is het practischer om het niet te doen :)
    dan eventueel later maar een keertje... als het kindje wat groter is.
    dan heb je nog het leukste bruidskindje wat je je kan wensen ook :)

11. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Inderdaad!
    Nu sparen voor je uk, en later sparen voor een groot feest... hartstikke leuk!

12. Miszmii

Miszmii Actief lid

18 aug 2006
    321
    0
    0
    Hattem
    Ik weet niet of dan alles geregelt is..

Maar iemand zei dat erkenning voor de geboorte MOET. Dit is niet verplicht hoor, als wil de vader pas erkennen als het kind 5 is dan nog mag het. Als ik een nieuwe vriend zou krijgen, en de echte vader staat niet erkent, mag mijn nieuwe vriend het kindje erkennen.

13. Saskia78

Zal het eens uitzoeken ofzo.. toch wel belangrijk :)

14. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Ik ging eigenlijk ook uit van een 'normale' situatie ;)

15. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Je zou evt ook alleen kunnen erkennen+achternaam kiezen en een geregistreerd partnerschap kunnen afsluiten VOOR de geboorte dan hoef je het ouderlijk gezag iig niet meer te regelen.

Geregistreerd partnerschap is ook niet zo heel duur als je het op gratis ochtend doet,kosten die je dan nog maakt zijn dan alleen voor de aktes die je moet hebben, geboorteakte's van jullie en uittreksel uit basisadministratie en het wel bekende (partnerschapregistratie) boekje.
    Dus moet je ongeveer net zoveel regelen als je gaat trouwen alleen ben je niet verplicht om dan een groot feest te geven, wij zijn daarna uiteten gegaan met de getuiges.
    Oooit gaan we misschien nog wel trouwen met alles erop en er aan..
    Maar nu is in iedergeval voor de kleine alles geregeld.

Kijk anders even op de site van postbus 51,
    daar kun je er alles over vinden ...

16. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hallo,

Mijn partner en ik zijn een geregistreerd parnerschap aangegaan, dit is makkelijk te regelen en is niet duur (ongeveer 60 euro).
    Dit hebben wij gedaan op de maandagochtend omdat dit gratis was.
    Ook heeft mijn partner ons kindje gelijk erkend.
    Nu is alles goed geregeld.
    Bij de gemeente hebben ze een duidelijke folder waar alles goed in staat omschreven.

Groetjes Senna

Deel Deze Pagina