Is dat normaal dat je niet naar het hartje mag luisteren?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Geluk2, 20 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. holiday

holiday Actief lid

25 aug 2011
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mij werd dat ook tijdens de echo zo vroeg niet gedaan!! en zelfs nu bij de groei echo's doet ze het niet!! tis dat mijn man de afgelopen keer zijn goh.. lijkt wel of het hartje langzamer klopt dan eerst... en toen liet ze het heel even horen.. om te bevestigen dat het niet zo was.!! het belangrijkste is dat je het toch op het beeld ziet dat het hartje het doet? en je baby rond ziet spartelen... geniet van je zwangerschap

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    Ik heb het ook gevraagd bij de echo rond de 10 weken en die dame legde uit dat de straling die daarvoor nodig is, niet zo goed is voor de baby. Ik heb toen zelf al aangegeven dat ik het dan niet wilde. Ik kan het hartje zien en dan m'n kindje en dat was het belangrijkste.

3. Geluk2

Geluk2 Actief lid

1 feb 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Het was voor mij gewoon vreemd omdat ik dus vorige keer wel 2 het te horen kregen zonder wat te vragen. Ik was er dus vanuit gegaan dat het normaal was en dan schrik je een beetje als ze het niet doen.

Als het om veiligheid is zoals ik nu lees dan is het meer dan logisch natuurlijk. En het verschil tussen kijken en horen? Ik vond het horen kloppen van het hartje 1 van de meest mooie momenten van mijn vorige zwangerschap, zo bijzonder om dat te horen, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Volgens de echodame doet de VK wel weer luisteren en dat is met 12 weken dus daar wacht ik dan op, ik dacht gewoon even dat er iets niet goed zou zijn omdat ik niets hoorde.

Bedankt voor alle reacties!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Duidelijk, thanks :) Weer wat geleerd :)

5. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    :$ Hmm.. tijdens mijn echo van de week kreeg ik binnen 10 seconde het hartje te horen.. Was geloof ik een toevalstreffer, maar duurde ook best wel eventjes voor ze er weer 'naast' zat. Ik had er niet om gevraagd en wist ook niet dat het zou gebeuren, maar moet toegeven dat het op mij wel meer indruk maakte dan het alleen zien.. al zo duidelijk en hard te horen.. Vond het bijzonder. Alleen nu wel beetje rot gevoel over.. ;)

6. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    eerste afspraak, 10 weken, echo, hartje alleen gezien, niet gehoord
    tweede afspraak, 15 weken, alleen hartje gehoord

7. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Wat een goede en duidelijke info!!
    Vorige zw al vroeg hartje gehoord en toch ging het mis deze zw hebben we pas vorige week na 12 weken het hartje heel snel 5 sec gehoord daarna ging de kleine aan de zwem :D
    Ben wel erg blij met deze info mocht ik nog een x in deze situatie komen dan luister ik liever niet want ik vind kijken naar je uk net zo intens en bijzonder :D
    Bedankt voor de super uitleg!!

8. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Ik had afgelopen dinsdag een echo en inderdaad werd daar ook gezegd dat ze het hartje mocht laten zien, maar nog niet mocht laten horen. Ik was toen wel pas 7,2 weken zwanger. Het zal denk ik inderdaad nog niet goed zijn voor het kindje.

Deel Deze Pagina