Beste Stoffeltje, Allereerst gefeliciteerd met je 4e zwangerschap!! Ik denk dat het niet uitmaakt hoeveel kinderen je te wereld brengt, want het is nooit goed! Ik ben nu in verwachting van ons 1e kindje en mijn schoonouders zijn er ook op tegen! We hebben het nog niet verteld, omdat we willen wachten tot 15 weken ong. zodat we zeker weten dat het goed vast zit! Maar we hebben het tussendoor weleens er over gehad en ik heb miskramen gehad, wat we ook verteld hebben! Probeer het je niet aan te trekken, want het is toch jullie eigen leven!! Sterkte!! Gr. xX
Nou ja, zeg! Is toch alleen maar leuk voor hun, meer nichtjes en neefjes om mee te knuffelen! Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik was na mijn trouwen vrij snel zwanger.. Na 4 maanden. Dus toen ik het tegen een nicht van mij zei.. Zei ze: "ja vind ik persoonlijk veelste snel" waarop ik zei dat ik dus totaal niet zit te wachten op haar goed keuring en dat ze in de hoogste boom kan gaan zitten. Ik zou never zo reageren tegen iemand. Je kan het denken. Maar zeggen? Apart
Nah wat een rare reactie van je schoonzus zeg! Ik had denk ik echt een antwoord geeist van haar. Maar wat je zegt,het belangrijkste is dat jullie er blij mee zijn!! Ik herken de reacties wel ergens... Wij verwachten ook een 4e kindje. Helaas hebben we een engeltje maar we krijgen nu een gezonde 3e dochtertje. Toen we bekend maakten dat ik zwanger ben kregen we reacties zoals: Goh,kun jij dat wel aan? of,Nou,daar gaat je leven want nu heb je niks meer voor jezelf. Vooral de opmerkingen als Kun je het wel aan vond ik pijnlijk. Waarom zou ik een 3e kindje niet aankunnen? Meid,trek je niks van die stomme opmerkingen aan. Jullie krijgen een 4e kindje en jullie zijn er gelukkig mee,wat is nou belangrijker dan dat. Snap dat het ongelooflijk rot voelt maar die mensen weten gewoon niet beter. Kan het niet zijn dat ze misschien jaloers is?
Gefeliciteerd met jullie vierde kindje. 07,09,11 en 13 helemaal top. Jammer dat mensen zo reageren. Herken het wel hoor. Dit is ons derde en kreeg ook opmerkingen als 'bewuste keuze' en 'jeetje wat veel'. Het is nooit goed. Als je er een hebt is het zielig. Als je twee jongen hebt moet je door tot je een meid krijgt en andersom. Heb je er twee en van beide een is het toch raar dat je doorgaat, je hebt tenslotte van beide een. Ongelofelijk wat een stomme instelling. Ga er lekker van genieten en wees er trots op.
Allereerst van harte gefeliciteerd! En dan.... Alle nare reacties lekker van je af laten glijden! Hier bij de derde al een aantal idiote reacties gekregen dn die vsn mijn schoonouders spant de kroon: "zwanger? Waarom dan meer smaken zijn er toch niet". (We hebben een dochter en een zoon) Zo idioot! Lekker genieten van jullie mooie gezin! Ik word altijd jaloers als ik een groot gezin zie lopen! Heerlijk! Mijn man is na drie kids (waarschijnlijk) wel klaar dus denk dat een vierde er niet inzit maar mijn zus krijgt wel wen vierde! Geweldig!!
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! En wat een achterlijke reactie van je schoonzus zeg.. Hier kreeg ik ook een laar rare reacties hoor 'Gut jullie willen dus echt graag een jongetje??'. Of 'ben je niet blij genoeg met twee meiden?' Lekker laten lullen hartstikke leuk dat jullie nr 4 verwachten, geniet ervan!
Kan me zo goed voorstellen dat het je dwars zit, zo'n reactie. Maar alles wat niet direct de standaard is, wordt sowieso door de halve wereld afgekeurd. Maar ieder moet doen wat iemgoed acht, zolang het verantwoord is, is het je eigen mening en jij moet ze opvoeden, niet je schoonzus (of wie dan ook). Ik ben nu zwanger van de tweede, nu zijn er al mensen die roepen dat het daarbij blijft. Nou eh, dat weten we zelf nog niet? Ik heb zelf 3 broers, is altijd erg gezellig. Maar, gefeliciteerd met je zwangerschap en ik wens je veel geluk met je gezellige grote gezin!
Wat zijn jullie lief allemaal! Dankjewel. Het is inderdaad ook nooit goed. Eerst krijg je iedere keer de vraag wanneer je aan kinderen begint. Als je dan zwanger bent krijg je de vraag of het wel gepland is omdat we zo lang hebben gewacht. Dan is de 1e (zoon) een half jaar en dan krijg je de vraag wanneer de 2e komt. Als de 2e een meisje blijkt ben je klaar want dan heb je van allebei 1. Bij de 3e krijg je inderdaad de opmerking of dat niet te veel is... Ik heb toen al heel veel mensen de mond gesnoerd met de opmerking dat we ook nog wel een 4e kindje wilden en dan was iedereen ook wel stil maar het is inderdaad net of je aan iedereen verantwoording moet afleggen. Ik ben ook supertrots en de 2 oudste kindjes zijn dolblij en vertellen tegen iedereen die het horen wil dat er een baby in mama's buik zit. Zoals al vaker genoemd is sommige dingen mag je best bij jezelf denken maar zeg je gewoon niet. Mijn zusje feliciteerde mij en zei dat ze dat zelf nooit zou willen/aankunnen 4 kindjes, maar ze was wel blij voor ons. Aan zo'n reactie heb je gewoon veel meer vind ik.
hoi, ik herken het zeker ik ben nu 37 weken van onze 4de zoon toen wij het vertelde ook hoop negatieve reaktie,s. en toen we erom vroegen was het weetje wel niet wat het kost. en hoe wil je het allemaal doen? enz enz pfffff ik werd er ook erg boos van :x maar ik heb het van me afgezet en als ik nog wel eens een negatieve reaktie krijg gaat het de ene oor erin en bij de andere er uit doe dan net of ik ook niks heb gehoort hebben ze ook minder lol om hun reaktie denk ik dan ik weet voor mezelf dat ik blij ben en het gezin verder ook en dat is voor mij genoeg ik ben niemand verantwoording schuldig. dus kop op meid. wees gelukkig geniet van de kleine in je buik laat de andere maar praten jij weet beter btw: wij zwangere mogen geen stress tijdens de zwangerschap dus koppie op en geniet er gewoon van succes meid en een goede zwangerschap gewenst voor jou en alle andere natuurlijk.
Ik denk idd dat dat het is, er is een standaard van 2 kinderen en hoe meer je daarvan afwijkt des te raarder je bent. Gelukkig heeft niet iedereen daar even veel last van. Ik ben nu zwanger van de eerste, maar ben al 8 jaar getrouwd, wouden we dan geen kinderen (jawel), waarom waren we nog niet begonnen dan, dat is wel raar, zo vroeg trouwen en dan niet beginnen aan kinderen. Nu zwanger van de 1e en sommige mensen vragen al wanneer we voor een 2e gaan..... Vriendin van mij is zwanger van de 3e en die krijgt nu vrij veel van die: oh? 2 is toch voldoende? reacties. Kan me alleen maar een voorstelling maken wat de reacties bij 4 zullen zijn... In ieder geval gefeliciteerd
Gefeliciteerd! Geniet er van, lijkt mij dar elke zwangerschap weer bijzonder is. zo ook dit mooie kindje dat erbij komt. wat kunnen mensen vaag reageren.
Het is wel een rare opmerking van je schoonzus En als zij er dan mixed feelings bij heeft, das haar probleem. Zij staat straks vast het meest voor aan om de kleine te knufffelen, en hoe hypocriet is dat dan. Ik kan me op zich de reacties (van zeker de oudere generatie) wel voorstellen. Zij zien hoe hun kinderen moeten struggelen om rond te komen in deze tijd en dan de werkeloosheid enzo. Ik kan me voorstellen dat zij dan denken: de tijden zijn al zo zwaar en dan nog een kind om te voeden, in de opvang etc. Wij zijn zwanger van de 2e en mijn ouders vroegen zich dat ook af, of we dat wel kunnen betalen. niet dat ze niet blij zijn met nog een kleinkind (ze zijn extatisch) maar het was meer van denk er wel over na, dat je meer van je inkomen kwijt bent en dat je goed moet budgetteren en daar is niks mis mee. Maar daarnaast is het idd raar dat de mens het altijd voor andere wil bepalen en commentaar heeft (1 te weinig, 2 is goed tenzij ze van het zelfde geslacht zijn want je wilt vast een ....)
Ik had een vriendin die al voor ze haar eerste kind kreeg altijd klaagde en zo moe was en het zo druk had. Ze heeft uiteindelijk 4 kinderen gewenst en gekregen. Ik ben blij dat ze kreeg wat ze graag wilde, maar ik vraag me echt wel af waarom ze dat wilde! Ik zou nooit lullig reageren als iemand mij blij vertelde zwanger te zijn en ik had mijn bedenkingen. Mijn bedenkingen zijn mijn probleem toch? Helaas is ze nu vaak overspannen. Voor jou ts.... van harte! Wat een rijkdom.
Jammer hoor zulke reactie's! En dat van je schoonzus ! Wij verwachten ook ons 4e kindje en krijg ook heel veel opmerkingen hoe ga je dat doen , heb je het nog niet druk genoeg ?? Ja natuurlijk is het druk ! Maar wij vinden het geweldig leuk en hebben alles over voor onze kinderen en genieten ervan ! En dan voor onszelf maar een stapje minder , geen dure vliegvakantie, hobby, uit eten of sporten ... Mensen willen vaak hun eigen leven blijven lijden en vinden anders dat ze zelf teveel moeten inleveren . Ik heb een echt negatieve reactie gehad van een "goede" vriendin en ik heb dus ook nadat ik het haar vertelde niets meer van haar gehoord en dat vind ik echt erg jammer zij was dacht ik toch echt iemand aan wie ik altijd alles kon vertellen ! Dat vind ik echt jammer Maar geniet ervan, 4 kinderen het is toch mooi dat het jou wel gegeven word ?? Het is gewoon 4 keer zoveel genieten ....
Gefeliciteerd!! Maar die reactie slaat nergens op..zij hoeft ze toch niet op te voeden?? Ik heb wel vaker gehoord dat mensen al raar reageren bij 3 kinderen, vooral als je bv al een jongen en een meisje hebt. Dan is het echt zo van: Meer soorten heb je toch niet? Echt raar..mensen moeten dat toch gewoon zelf weten..ik snap die reacties echt niet.