Is dat normaal, negatieve reacties op 4e kindje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Stoffeltje, 10 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noppi

noppi Actief lid

18 mrt 2013
    149
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja dat bij de derde herken ik wel. Dat als iemand 2 jongens heeft en zwanger is van de derde ... mensen reacties geven als: nu ga je voor een meisje? -,-'
    4 kinderen, zou het ook wel willen hoor. Lijkt me heerlijk zo'n groot gezin. Echt lak hebben aan die reacties.
    Mensen denken niet na.... toen ik vertelde dat ik zwanger was heeft meer dan de helft van de mensen gevraagd of het gepland was... nou ja!

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Heb de rest van de reacties niet gelezen, maar al was het je tiende kind, negatieve reacties zijn mi. NOOIT normaal! Zeker niet als je er zelf gelukkig mee bent.
    Waar bemoeien mensen zich mee?
    Gewoon genieten hoor!!

(Zo, heb ik even gezegd ;) )

En die schoonzus van je... die is zeker bang dat het haar te veel geld gaat kosten met verjaardagen, hahaha.

3. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Nou ik snap zulke reacties niet, al kan ik me wel voorstellen dat sommige mensen ze geven zonder erbij na te denken. Ik kan zelf ook slecht tegen zulke reactie's. Ik heb altijd geroepen jong moeder te worden, en mensen die ons kennen waren helemaal blij voor ons, (we wonen al langer samen en hebben een eigen boerderij en hebben alles voor een stabiele situatie voor kinderen) Maar mensen die ons niet goed kennen (mensen die nooit bij ons thuis zijn geweest enz.) hadden ook ooit rottige reactie's hoor. Ik heb ze langs me neergelegd, en ik hou me eraan vast dat de meeste of jaloers zijn, of gewoon niet weten hoe wij in het leven staan. Als je zelf achter je beslissing staat moet je dat niet door andere mensen laten verpesten!

Maar dan nu mijn reactie: Ik ben jaloers!!!! Ik wil ook vier kinderen! Maar nu eerst zorgen voor de eerste :D

4. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Mijn schoonouders hebben in deze hele derde zwangerschap nooit gefeliciteerd... Vragen ook niet oe het gaat met mij of de baby, terwijl bij de 20-weken echo een afwijking aan haar nieren is gezien... Erg jammer en heel kwetsend voor mijn man, die vol trots vertelde dat hij weer Papa zou worden!

5. Minerva

Minerva Niet meer actief

Dat vind ik eigenlijk ook wel heel erg sneu en kwetsend :( Bah! Lekker samen genieten!

6. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    ik herken het..

toen ook deze baby weer een jongen bleek te zijn werd er vooral gezegt : pfff alweer!

terwijl het naar mijn mening nog altyd om de gezondheid gaat en niet het geslacht....

lekker genieten van je zwangerschap hoor...
    als wij de ruimte hadden gingen we hierna ook voor nr 4.
    helaas hebben we maar 3 slaapkamers..

7. angelique49

25 jan 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Het allerbelangrijkste is dat jullie blij zijn en wat andere vinden ene oor in en andere uit,jullie moeten tenslote voor de kids zorgen en niet hun!

Ik ben nu zwanger van de 2de en daar zit een behoorlijk leeftijdsverschil tussen tien jaar maar heb dat niet zelf in de hand gehad miskraam en rug operaties.
    En wij kregen ook niet al te leuke reacties van mn familie
    Van familie van mn man wel leuke reacties

Want vinden het niet normaal en zielig voor onze zoon, en na zoveel jaar nog niet verstandig etc etc
    Maar ik heb zoiets joh jullie kletsen maar een end weg wij zijn er blij mee onze zoon vind het geweldig en wat de rest er van vind zal me een zorg wezen!

8. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Nogmaals dankjewel voor jullie felicitaties en lieve reacties. Ik ga gewoon sch**t hebben aan negatieve reacties en genieten van de positieve reacties en van mijn laatste zwangerschap. Er zijn trouwens meer mama's met 4 kindjes dan ik dacht. Leuk!

9. Blink

Blink Actief lid

14 jan 2007
    259
    16
    18
    Ik had het al bij de derde. Dat mensen echt zeiden, o je gaat nu zeker voor een meisje. Ja zei ik dan. Als het weer een jongen is zet ik hem op marktplaats.... zucht...

Het is nu idd een meisje, maar was het een jongen geweest was ik net zo gelukkig. We wilden graag een derde kindje dat hopelijk helemaal gezond is.

Ik heb ook de vraag gehad van ongelukje zeker? Nouja! Nee, niets van aantrekken hoor. Doe ik ook niet! :)

10. Emmanuelle82

Emmanuelle82 Actief lid

9 mrt 2013
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met jullie vierde kindje! Ik ben ook zwanger van de vierde!

Ik was ook ontzettend bang voor negatieve reacties, ook omdat de afgelopen paar jaar heel zwaar geweest zijn, door gezondheidsklachten bij twee van onze gezinsleden, die deels blijvend zijn. Maar het valt ontzettend mee: mijn ouders zijn heel blij, maar terecht ook wel een klein beetje bezorgd. Maar de blijdschap heeft gelukkig de overhand. Mijn schoonouders straalden! Mijn broers en zussen en schoonbroers en zussen reageerden ook allemaal blij. We hebben heel veel vrienden die ook grotere gezinnen hebben of daar voor open staan, dus die vinden het ook helemaal niet gek. En als ze er zelf niet voor zouden kiezen, vinden ze het nog steeds voor ons wel heel leuk in elk geval. Een paar reageerden zelfs met: "Eindelijk weer eens leuk nieuws van jullie" (na dus alle ellende de afgelopen jaren) of een vriend die tegen zijn vrouw wilde gaan zeggen: "zie je, dan kunnen wij ook nog wel een vierde krijgen" ;), dus dat het als voorbeeld genomen wordt (met humor natuurlijk :D). En de moeders op school, van wie ik het meeste "vreesde" dat ze misschien puur vanwege het aantal het maar niks zouden vinden, reageren tot nu toe ook wel positief. Alleen de buurvrouw van m'n ouders, die net haar eerste kleinkind van haar enige zoon heeft vond het maar veel... Haha, maar van haar trek ik me lekker helemaal niks aan ;). Ik weet niet of ook iedereen die positief reageert het ook echt leuk vindt, maar ja, ze zeggen het in elk geval niet, dus nou ja...

Geniet van het nieuwe leven dat in je groeit en veel geluk samen!

11. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    Eigenlijk bizar dat mensen zo kunnen reageren soms. Het zou fijn zijn als mensen gewoon de blijdschap zouden delen, ipv commentaar te leveren.

Ik ben ook zwanger van de 4e voor de 3e keer nu. (2xmis gegaan)
    En mensen reageren inderdaad vaag, maar dat lap ik aan mijn laars hoor, ik doe wat ik wil en dit kindje is welkom in ons gezin.

En ik ga niet voor jongens of meisjes,... ik heb al vanalles wat.
    Wij hebben gekozen voor een kindje, en hopelijk krijgen we dat ook want kindjes neem je niet, die krijg je. Het is een bijzonder wonder.

Dus ts lekker maling aan hebben en genieten van wat er in je buikje groeit meid!

12. Nicole85

Nicole85 Actief lid

23 jan 2009
    315
    1
    18
    Sorry dt ik het zeg hoor, maar wat zijn dat voor idiote mensen!!

13. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    gewoon (schijt) hebben aan de medemens

als jullie gelukkig zijn met een 4e dan is het goed
    mensen moeten niet zo zeuren vind ik het is hun leven niet

net als dat iemand heel snel bewust kiest voor een 2e of 3e

het is jullie leven en ik zeg geniet ervan!

14. Bri

Bri Niet meer actief

Negatieve reacties vind ik sowieso niet normaal, behalve dan bij mensen die al eerder hebben laten zien echt niet voor een kind te kunnen zorgen. Dan zou mijn bezorgdheid om het kind het zeker winnen van mijn 'blijdschap' voor de ouders.

Maar als ik eerlijk ben, vind ik de reactie van je schoonzus niet negatief. Misschien wel eerlijk. Zij hoeft toch niet te doen alsof ze staat te juichen als dat niet zo is?
    Misschien had ze zelf wel heel graag nog een kindje gewild (of heeft zij ooit een kindje verloren) en is jouw zwangerschap een prik op een zere plek voor haar. Of heeft ze andere redenen om niet heel erg blij te zijn.
    Vraag het haar nog eens, op een ander moment. Misschien wil ze je dan wel vertellen waarom het haar zulke mixed feelings bezorgt.

15. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    Ook al is zij zelf er ergens niet echt blij mee dan kan ze toch nog wel blij zijn voor de ander? Ik vind het egoistisch als men hun eigen persoonlijke redenen ergens ingooien zonder rekening te houden met de gevoelens van de ander.. en als ze zich er zelf rot onder voelt, kan ze er toch altijd over praten of uitleggen?

16. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    mee eens, ze vraagt toch niet hoe hun erover denken ze deelt het mee dus ze vraagt niet om hun mening.

wees blij voor iemand, ongeacht hoeveel kids.

17. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Dat van die 'mixed feelings' vond ik ook nog niet zo erg maar de opmerking 'ik weet niet of ik daar wel blij mee moet zijn' vond ik kwetsend. Ik kan met de beste wil van wereld niet bedenken wat het probleem is. Ik hoop dat ze inderdaad een andere keer wel wil zeggen welke problemen zij ziet. Haar gezin is in mijn ogen helaas niet bepaald een voorbeeld te noemen. Gelukkig woont ze 150 km hier vandaan en word ik er niet dagelijks mee geconfronteerd. De mensen die ons dagelijks meemaken reageren gelukkig positief.

18. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik ben ook zwanger van no4. Voor ons zeker niet gepland, maar we zijn er wel erg gelukkig mee. Enthousiasme had ik bij veel mensen niet verwacht, maar eigenlijk reageert iedereen heel leuk, maar ik weet dat ze het zelf echt nooit zouden willen 4 kinderen. Dat wilde ik zelf ook niet hahahaha al was het maar omdat je dan echt nergens meer wordt gevraagd met de kids (is mijn ervaring met 3 al). Ik vind ook niet dat de wereld blij voor mij hoeft te zijn, als we dat zelf maar zijn!

Ik denk net als Bri, dat er meer achter zit bij de opmerking van je schoonzus.

Deel Deze Pagina